زمان : 05 Mordad 1388 - 15:21
شناسه : 18203
بازدید : 5751
دبیر سیاسی ائتلاف حزب‌الله :احمدی‌نژاد از اصولگرائی عبور کرده است دبیر سیاسی ائتلاف حزب‌الله :احمدی‌نژاد از اصولگرائی عبور کرده است



ایلنا: دبیر سیاسی ائتلاف حزب‌الله گفت: رفتار احمدی‌نژاد در قضیه مشائی نشان‌دهنده این است که احمدی‌نژاد ولایت‌مداری را در چارچوب قانون و نه در چارچوب عقیده و اندیشه قبول دارد.
حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل خود از برکناری وزیر اطلاعات و استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: اقدامات اخیر احمدی‌نژاد در ارتباط با وفاداران و یاران خود در دولت، نشان‌دهنده این است که وزرا در دولت از استقلال رای و جایگاهی که باید در هیات‌دولت داشته باشند، نزول کرده‌اند و ایشان با اخراج برخی از وزرا نشان دادند که از مشاورت نزدیکان خود بهره‌ای نمی‌گیرند.
کنعانی‌مقدم با اشاره به انتصاب رحیم مشایی به سمت رئیس دفتر احمدی‌نژاد گفت: اقدام عجولانه رئیس‌جمهور در انتخاب آقای مشایی به عنوان رئیس دفتر جای پرسش دارد. چراکه کانال ارتباطی وزرا و استانداران با رئیس‌جمهور از طریق دفتر است و این انتخاب با توجه به نامه مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت کناره‌گیری آقای مشایی از سمت معاون اولی در دولت دهم، جفایی به دوستداران آقای احمدی‌نژاد و اصولگرایان بود.
وی با اشاره به نامه مشاور رئیس‌جمهور که در آن به افشای نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور از سوی نائب رئیس مجلس انتقاد شده بود، با اظهار تعجب از مطرح کردن این مسائل گفت: جای تعجب دارد که چگونه آقای احمدی‌نژاد اجازه می‌دهد مشاور وی نسبت به آقای ابوترابی فرد به عنوان نایب‌رئیس مجلس و معتمد مقام معظم رهبری اینگونه اظهار نظر کند.
دبیر‌سیاسی ائتلاف حزب‌الله ادامه داد: عزل ناگهانی وزرا که خیلی از آن نیز از ابتدا بنا نبود در دولت آینده حضور داشته باشند و از رسمیت انداختن دولت از سوی رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که ما نمی‌خواهیم کشور حالتی آرام داشته باشد تا وزرای دولت آینده در فضائی آرام براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم کارآمد بودن آنها، انتخاب شوند.
کنعانی‌مقدم با بیان این انتقاد که این عزل و نصب‌ها را پیامد زلزله انتخابات می‌دانم، گفت: در انتخابات دهم ریاست جمهوری شاهد یک زلزله سیاسی بودیم که رای 85 درصدی مردم را به دنبال داشت و همه به دنبال ایجاد ساختار جدیدی در دولت آینده به عنوان یک گام به جلو بودند و این لرزش‌های سیاسی این مسائل را به دنبال داشت.
وی خطاب به نمایندگان مجلس، اصولگرایان و معترضین به نتایج انتخابات گفت: اگر شرایط را آرام و امن برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نکنیم، فضایی ایجاد می‌شود که با اقدامات رئیس‌جمهور ، قدرت تصمیم‌گیری برای انتخاب افراد کارآمد در دولت آینده کاهش پیدا‌ می‌کند ومنجر به شکل‌گیری فضای غبارآلود سیاسی می‌شود و چنین فضایی برای انتخاب وزرا مناسب نخواهد بود.
دبیر سیاسی ائتلاف حزب‌الله در مورد اخباری مبنی بر اینکه عزل وزرا به خاطر حمایت آنها از نامه مقام معظم رهبری در عزل مشایی بوده است، گفت: معتقدم آقای احمدی‌نژاد هم از اصولگرایی عبور کرده است و هم از گفته‌های خود عدول کرده است و عزل و نصب‌هایی که نابهنگام انجام می‌شود، حکایت از این قضیه دارد.
وی ادامه داد: پیشنهاد ما به ایشان این است که در عمل باید ولایت‌مداری خود را ثابت کنند و این مساله امتحان بزرگی برای رئیس‌جمهور است.
کنعانی مقدم با تاکید بر اینکه ولایت‌مداری به این نیست که در شعار و سخنرانی اظهار ارادت کنیم، گفت: ولایت‌مداری باید در عمل اثبات شود و بنده در دوره‌های گذشته شاهد بودم برخی از اصلاح‌طلبان از ولایت‌مدارترین افراد بوده و نسبت به اوامر رهبری مطیع بوده و هستند.
دبیر سیاسی ائتلاف حزب الله ادامه داد: اینکه بخواهیم در مسائل اجرایی کشور نظرات و دستورات رهبری را تفسیر کنیم و به جایی که مثلا در قضیه آقای مشایی اعلام کنیم که دستور شما را پذیرفته‌ایم، اینگونه مطرح شود که آقای مشایی کناره‌گیری کرده است و به قانون اساسی استناد کنیم، نشان‌دهنده این است که آقای احمدی‌نژاد ولایت‌مداری را در چارچوب قانون و نه در چارچوب عقیده و اندیشه قبول دارد.