زمان : 04 Mordad 1388 - 16:24
شناسه : 18182
بازدید : 1340
مردم روستاي باجگان بافق، خواستار تامين آب کشاورزي خود شدند مردم روستاي باجگان بافق، خواستار تامين آب کشاورزي خود شدند


یزدفردا "تقوایی :يزد - جمعي از مردم روستاي باجگان شهرستان بافق در گفت و گو با ايرنا خواستار تامين آب مورد نياز باغات و مزارع خود شدند.
آنها روز شنبه از مسوولان منطقه و استان خواستند براي رفع اين معضل، چاره انديشي کنند.
اهالي اين روستا مي گويند کاهش نزولات جوي در سالهاي گذشته به ويژه در سال زراعي جاري صدمات فراواني به محصولات زراعي و باغي اين روستا وارد کرده است .
به گفته اهالي اين روستا بحران کم آبي به حدي است که حتي در زمستان امسال دو منبع ذخيره آب که اخيرا از سوي مديريت جهاد کشاورزي بافق ساخته شده آبگيري نشده است .
آنان همچنين اظهار مي دارند: در صورتي که آب مورد نياز کشاورزي اين روستا تامين نشود زحمات چندين ساله آنها هدر رفته و در پي آن مجبور به ترک روستاي خود و مهاجرت به شهر خواهند شد.
بخشدار مرکزي بافق در گفتگو با ايرنا ضمن تائيد اين موضوع گفت: بر اساس اعلام نظر کارشناسان سازمان هواشناسي و ستاد حوادث پيش بيني نشده استان يزد ، بخش مرکزي بافق به عنوان يکي از مناطق دچار بحران خشکسالي شناخته شده است .
" محمد علي صميمي " افزود در روستاي باجگان که به عنوان يکي از روستاهاي هدف گردشگري کشور شناخته شده تبعات اين خشکسالي مشهود تراست و عواقب نامطلوبي بر جاي خواهد گذاشت.
وي اضافه کرد: مشکل مردم اين منطقه به سازمان جهاد کشاورزي، شرکت آب منطقه اي و ستاد حوادث غير مترقبه استان يزد منعکس شده و اميدواريم با مساعت و همکاري اين دستگاهها از آثار و تبعات اين بحران کاسته شود .
روستاي باجگان در فاصله 90 کيلومتري جنوبشرقي بافق قرار دارد و شغل اصلي 65 خانوار ساکن در آن دامداري و کشاورزي است