زمان : 17 Khordad 1385 - 01:29
شناسه : 1817
بازدید : 645
دوره آموزشی مسئولین حفاظت مدیریت پاسداران میـراث فرهنگی استان یزد دوره آموزشی مسئولین حفاظت مدیریت پاسداران میـراث فرهنگی استان یزد

دوره آموزشی مسئولین حفاظت مدیریت پاسداران میـراث فرهنگی استان یزد


یزد شهری است باستانی که مواریث فرهنگی زیادی به ویژه در بافتهای تاریخی در خود نگه داشته است و دارای یادگارهای ارزشمندی از دوران مختلف است. میراث گرانبهای فرهنگی و تاریخی یزد مانند گنجینه ای است که حفظ و صیانت از آن یک وظیفه ی ملی است و در همین راستا دوره آموزشی پاسداران و کارکنان یگان حفاظت این اداره کل آغاز شده است که 15 روز ادامه دارد.
مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری یزد گفت: در این کلاس آموزشی 21 نفر از کارکنان یگان حفاظت حضور دارند و آموزش آنها به صورت کارگاههای آموزشی با ارائه توضیحات ، مدارک و مستندات نظیر عکس ، اسلاید و فیلم است.
به گفته مهندس سیفی معرفی آثار باستانی، تفاوت و اشتراکات بین تخریب آثار و حفاریهای غیر مجاز، عوامل موثر در تخریب آثار تاریخی و آشنایی آنان با حمایتهای حقوقی و قانونی جهت حفاظت از اشیاء تاریخی از جمله مباحث مطرح شده در این کلاسهای آموزشی است.
وی اظهار داشت: بررسی عوامل ساخت و رواج بازار خرید و فروش اشیاء بدلی و جعلی، بررسی آثار منفی حفاریهای غیر مجاز، بررسی انگیزه های گنج نامه نویسی و شیوه استفاده از آن و آشنایی با دستگاه فلزیاب در برنامه های مطالعاتی از دیگر مباحث مطرح شده در این کلاسها است.
سیفی تقویت و پاسداری از مواریث فرهنگی و تاریخی، جلوگیری از تخریب و حفاریهای غیر مجاز به ویژه در بافتهای تاریخی و دست نخورده و بررسی نقش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در حفاظت از آثار باستانی از جمله اهداف برگزاری این کلاسهای آموزشی ذکر کرد.
گفتنی است ازابتدای سال جاری تاکنون چهار دوره ی آموزشی (آموزش خانه داری، آموزش میزبانی، آموزش مدیریت هتل و آموزش یگان حفاظت ) برگزار شده است که در مجموع 80 نفر در این دوره ها شرکت کرده اند

منبع:روابط عمومي ميراث فرهنگي استان يزد

.
يزدفردا