زمان : 31 Tir 1388 - 00:17
شناسه : 18065
بازدید : 2908
پارساييان : اقدامات اوليه ساخت نمايشگاه بين‌المللي يزد آغاز شد پارساييان : اقدامات اوليه ساخت نمايشگاه بين‌المللي يزد آغاز شد
 یزدفردا :رئيس هيئت مديره شركت نمايشگاه‌هاي تجاري بين‌المللي منطقه يزد از آغاز اقدامات اوليه براي احداث نمايشگاه بين‌الملي استان يزد خبر داد.
ناصرپارساييان امروز در گفتگو با خبرنگار يزدفردا در يزد اظهار داشت: استان يزد به عنوان يكي از استان‌هاي واقع در فلات مركزي ايران، بهره‌گيري از ويژگي‌هاي جغرافيايي، اقتصادي، سياسي و امنيتي و به واسطه مردماني سخت‌كوش، خردورز، قانع و مشاركت‌جو با وجود تهديدهاي طبيعي فرا روي خود توانسته در زمره استان‌هاي توسعه يافته كشور قرار گيرد.
وي افزود: بر همين اساس لزوم احداث محلي براي به نمايش گذاشتن توانمندي‌هاي مردمان اين استان احساس مي‌شود.
پارساييان خاطرنشان كرد: ايجاد نمايشگاه بين‌المللي يزد با در نظر گرفتن دو مقوله مطرح و اساسي بومي انديشيدن و جهاني عمل كردن در چهارچوب و قالبي تعريف شده موضوعيت يافته است و اين چهارچوب و قالب داراي جنبه‌هاي گوناگوني است كه امكان‌سنجي و برنامه‌ريزي احداث سايت نمايشگاه بين‌المللي يزد به عنوان نقطه آغاز انديشه دوباره آن است.
وي در خصوص اهميت و ضرورت تاسيس نمايشگاه بين‌المللي يزد بيان داشت: در شهر يزد به دليل موقعيت جغرافيايي مناسب و قرار گرفتن در محل تلاقي محورهاي مراسلاتي شمال و جنوب و شمال‌شرق و جنوب‌غرب و استقرار در مسير راه‌آهن سراسري و نيز آسياي ميانه از يك سو و برخورداري از مزيت نسبي ويژه از سوي ديگر، ضرورت تاسيس نمايشگاه در مقياس بين‌المللي احساس مي‌شود.
وي افزود: استان يزد به دليل قرار گرفتن در منطقه گرم و خشك و كويري كشورو در عين حال موقعيت مناسب آن براي سرمايه‌گذاري و با توجه به اين مسئله كه اين استان در زمينه صنعت نيز جايگاه ممتازي در بين استان‌هاي كشور دارد، عدم وجود امكانات و فضاي مناسب در حد استان يزد به عنوان نمايشگاه براي عرضه كالا و مواد و خدمات و عدم وجود امكانات رفاهي و فرهنگي براي بازديدكنندگان در نمايشگاه‌هايي كه تاكنون برگزار شده است، موجب تغيير نگرش صنعت‌گران كشور به صنعت اين استان شده و سير نزولي رشد صنعت در استان يزد را رقم زده است.
پارساييان گفت: مكان‌هاي فعلي برگزاري نمايشگاه‌ها در سطح استان يزد مناسب با استانداردهاي لازم و در حد شهر و مردمان زحمت‌كش يزد نيست و انتخاب و برگزاري نمايشگاه‌ها در اين مكان‌ها با توجه به ظرفيت‌ها و ظرفيت‌هاي مختلف استان يزد تاكنون كار صحيحي نبوده است و براساس برنامه‌ريزي و شان يزد انجام نگرفته است.
پارساييان بيان داشت: با اختصاص زمين به مساحت 56 هكتار از سوي سازمان مسكن و شهرسازي استان يزد به شركت نمايشگاه‌هاي تجاري بين‌المللي منطقه يزد به عنوان متولي اين امر براي ايجاد و احداث نمايشگاه بين‌المللي يزد در جوار جاده كنارگذر يزد، اقدامات اوليه براي فراهم‌سازي بسترهاي لازم و انجام عمليات طراحي و آغاز ايجاد زيرساخت‌هاي نمايشگاه بين‌المللي يزد آغاز شده و تاكنون عمليات طراحي و برنامه‌ريزي اين طرح بزرگ نمايشگاهي استان توسط متخصصان مربوطه انجام پذيرفته است.
وي حصاركشي و آغاز عمليات برخي از زيرساخت‌هاي مورد نياز اعم از شبكه برق و آب و احداث رمپ ورود و خروج نمايشگاه را از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده براي نمايشگاه بين‌المللي يزد نام برد و گفت: توافق‌هايي نيز با پيمانكاران مربوطه بسته شده كه اميد مي‌رود، عمليات اجراي سايت اصلي نمايشگاه از نيمه دوم سال جاري اجرايي شود.
وي تعامل با دستگاه‌هاي مختلف و مديران ارشد استان براي تسريع در ساخت نمايشگاه بين‌المللي استان يزد را يكي از مهم‌ترين اهداف شركت نمايشگاه‌هاي تجاري بين‌المللي منطقه يزد نام برد و يادآور شد: همياري و مساعدت‌هاي انجام شده توسط مسئولان استان يزد به ويژه در دولت نهم سبب شده اقدامات و مقدمات براي انجام اين مهم در يزد صورت گيرد.
وي ادامه داد: احداث نمايشگاه بين‌المللي يزد كمبودهاي فرهنگي هنري در سطح استان يزد را تعديل مي‌كند و در رشد و بالندگي صنعت اين استان نقش بسزايي ايفا مي‌كند.