زمان : 30 Tir 1388 - 23:42
شناسه : 18056
بازدید : 4923
نامه رهبري به رئيس جمهور براي عزل مشايي ابلاغ شده است نامه رهبري به رئيس جمهور براي عزل مشايي ابلاغ شده است

 
یزدفردا.مشاور امور ايثارگران رئيس جمهور گفت: نامه رهبري به رئيس جمهور براي عزل مشايي ابلاغ شده است.

مجتبي رحماندوست مشاور امور ايثارگران رئيس جمهور در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا» گفت: نامه رهبري به رئيس جمهور روز گذشته به وي ابلاغ شده است.
گفتني است انتصاب مشائي به معاونت اولي رئيس‌جمهوري بازتاب گسترده‌اي در محافل خبري داخلي و خارجي داشته‌ و بسياري از فعالان سياسي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس خواستار تجديد نظر رئيس‌جمهور در اين انتصاب شده‌اند.

در حاليكه برخي اخبار از ابلاغ نامه رهبر معظم انقلاب به رئيس جمهور براي بركناري اسفنديار رحيم مشائي از معاون اولي دولت دهم حكايت دارد، روحانيون مجلس اعلام كرده‌اند كه در صورت عدم تحقق اين مساله،‌ با رهبري ديدار خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، نظر رهبر معظم انقلاب مبني بر كنار گذاشتن رحيم مشايي از سمت‌هاي معاونت رياست جمهوري كتبا به محمود احمدي نژاد ابلاغ شده و انتظار اصولگرايان از رئيس جمهور اين است كه بدون كمترين درنگ، حكم عزل يا قبول استعفاي رحيم مشايي را اعلام كند.

از آنجا كه حضور رحيم مشائي در دولت نهم و اظهارنظرهاي وي درباره موضوعات مختلف حاشيه‌هايي را به وجود آورده بود كه نارضايتي مراجع و علما و چهره‌هاي شاخص جريان اصولگرايي را به دنبال داشت، كنار گذاشتن رحيم مشائي از مسئوليت‌هاي مهم دولتي به مطالبه‌ جدي رهبر معظم انقلاب و اكثريت اصولگرايان تبديل شد.
فراكسيون روحانيون مجلس كه پس از اعلام انتصاب اسفنديار رحيم مشائي به معاون اولي رئيس جمهوري اعلام كرد از رهبر معظم انقلاب براي عزل رحيم مشائي از اين منصب استمداد مي طلبد، هنگامي كه با اصرار احمدي نژاد بر تصميم خود و عدم تجديدنظر در اين انتخاب مواجه شد،
اعلام كرد: در صورت عدم بركناري رحيم مشائي از سمت معاون اولي رئيس جمهور با مقام معظم رهبري در اين خصوص ديدار مي‌ كند.
اعضاي اين فراكسيون كه معتقدند انتصاب رحيم مشائي به سمت معاون اولي رئيس جمهور غير قابل پذيرش و لطمه به دولت است، حدود 10 روز پيش از احمدي نژاد فرصت خواستند تا درباره كابينه آينده با او مذاكره كنند اما اين فرصت پيش نيامد و آنها نيز با توجه به نا رضايتي گسترده مراجع و بزرگان و حتي اصولگرايان حامي دولت از انتصاب رحيم مشائي همه تلاش خود را به كار گرفته اند تا از هر طريق ممكن خواسته خود را تحقق بخشند.

گفتنی است  مشایی در پی واکنش رهبر انقلاب در مورد اظهار نظرش در مورد اسراییل در همان زمان نامه ای به رهبر انقلاب نوشت که مواضع خود را درقبال فلسطين و نابودي اسرائيل تشريح كرد.

بتن نامه بدين شرح است:

بسمه تعالي

محضر مبارك رهبر بزرگوار انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي

با عرض سلام و احترام به استحضار ميرساند:

نظر به بيانات روشنگر حضرتعالي در خطبه هاي امروز نماز جمعه تهران كه مانند هميشه فصل الخطاب بوده و خواهد بود، اينجانب ضمن اعلام تبعيت كامل خود ازديدگاه آن فقيه عاليقدر درمورد مردم سرزمينهاي اشغالي ، تاكيد مينمايد كه بعنوان سربازي كوچك در دولت خدمتگذار ، تمامي مساعي خود را درچهارچوب سياستهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كه ازسوي حضرت ولي امر مسلمين تعيين و تبيين ميگردد به كار خواهم بست . بديهي است كه موضع اينجانب در موضوع مبارزات ملت مظلوم فلسطين و رزيم غاصب و جنايتكار اشغالگر چنانكه كه در سخنرانيها و مصاحبه هاي فراوان از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي آشكارا بيان كرده ام ، ادامه مبارزات حق طلبانه مردم فلسطين و باز پس گيري سرزمينهاي اشغالي است .

اينجانب به نابودي صهيونيسم جهاني يقين دارم و آنرا در دسترس ميدانم . پيروزي نهائي حق طلبان را قريب دانسته و براي نصرت آنان و ملت شريف و مومن و انقلابي ايران در سايه سلامت و بقاء عزتمند حضرت مستطاب عالي در ظل توجهات حضرت ولي عصر (عج ) بهترين و خالصانه ترين ادعيه را بدرگاه خداوند متعال عرضه مينمايم.

ارادتمند
اسفندريار رحيم مشايي
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري