زمان : 29 Tir 1388 - 23:02
شناسه : 18050
بازدید : 3509
مراسم نکوداشت حجت الاسلام حسنعلی امام جمعه تفت يزد برگزار شد مراسم نکوداشت حجت الاسلام حسنعلی امام جمعه تفت يزد برگزار شد

محمد حسین تقوایی : آيين نکوداشت عالم وارسته و معلم اخلاق حجت الاسلام و المسلمين حاج " شيخ جواد حسنعلي " امام جمعه تفت استان يزد روز يکشنبه در محل کانون فرهنگي- تربيتي ولايت اين شهرستان برگزار شد.
در اين مراسم نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد ، نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي ، نماينده مردم استان يزد در مجلس خبرگان رهبري امامان جمعه شهرستانهاي استان ، مسئولين و جمعي از مردم شهرستان تفت حضور داشتند.
نماينده مردم استان يزد در مجلس خبرگان رهبري در اين مراسم گفت: اين مجلسي است براي تجليل از عالمي وارسته و رباني که عمر شريفش را در تربيت مردم و هدايت شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) صرف کرد.
آيت الله " ابوالقاسم وافي " افزود: حجت الاسلام حسنعلي ، عمر شريف خود را در راه تهذيب نفوس ، تقويت بايه هاي نظام اسلامي و پشتيباني از مردم مصروف داشته است.
وي اظهار داشت: قرآن کريم و مکتب اهل بيت (ع) توانسته انسانهاي مهذب و وارسته اي را در طول تاريخ تربيت کند و تا ظهور امام عصر (عج) اين مشعل را توسط اين عزيزان روشن نگه دارد.
وافي اضافه کرد: اين روحانيت و بزرگان دين بوده اند که با قلم ، خون و وفقه خودشان 1300 سال در سخت ترين دوران غيبت امام عصر (عج) اسلام را زنده نگه داشته اند.
وي گفت: نبايد گذاشت روحانيت صدمه ببيند و نکوداشت از علما و رجال فقهي و سياسي بايد در مسيري باشد که اساس آن کمال معنوي باشد.
وي گفت: حجت الاسلام حسنعلي با اين کهولت سن در مقابل بلايا و مصيبتها مثل کوه استوار ايستاد و در مفابل قضاياي الهي تسليم بود.
نماينده ولي فقيه در سپاه الغدير استان يزد هم در اين مراسم گفت: امروز مردم شهرستان تفت از شخصيت و عزيزي تجليل مي کنند که دهها سال در خدمت اين مردم بوده و عمر با برکتش را در اين شهرستان و در خدمت مردم اين منطقه سپري کرده است.
حجت الاسلام " سبحانيان " افزود: ايشان قبل از انقلاب با رژيم ستمشاهي مبارزه کردند و پرچم مبارزه را در اين شهرستان هدايت و رهبري نمودند.
وي اضافه کرد: وي در دوران دفاع مقدس با حضور خود در جبهه ها به رزمندگان روحيه داد و ملجا و پناهگاهي براي آنان بود.
حجت الاسلام حاج شيخ جواد حسنعلي در سال 1300 در شهر تفت ديده به جهان گشود.
وي در سال 1324 وارد حوزه علميه يزد شد و در سال 1326 رهسپار حوزه علميه نجف شد و نزد حضرات آيات سيد علي فاني، محمد تقي عرب، سيد محمد باقر درچه اي و علامرضا باقري به تحصيل پرداخت.
وي پس از دو سال به ايران بازگشت و به توصيه آيت الله شيخ غلامرضا فقيه خراساني رهسپار حوزه علميه قم شد و همزمان با تحصيل به تدريس ادبيات و منطق مشغول شد.
مسووليت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تفت ، رياست عقيدتي شهرباني و نمانيده ولي فقيه در نيروي انتظامي از جمله مسووليتهاي وي بوده است.
وي در سال 57 از سوي شهيد محراب آيت الله صدوقي به امامت جمعه تفت منصوب شد و تاکنون نيز اين مسوليت را بر عهده داشته است.