زمان : 28 Tir 1388 - 01:40
شناسه : 18035
بازدید : 5115
وقتی روابط عمومی استانداری یزد از اطلاع رسانی ویژه نامه سراسری استان یزد وحشت می کند وقتی روابط عمومی استانداری یزد از اطلاع رسانی ویژه نامه سراسری استان یزد وحشت می کند


محمد حسین تقوایی : آنچه در ذیل مرور می کنیم گرارش روزنامه ابتکار ویژه نامه سراسری استان یزد است که در شماره 1520 چهارشنبه 24 تیرماه 1388 -22 رجب 1430 – 15 جولای 2009 در صفحه 16 روزنامه ابتکار(ویژه نام استان یزد با توزیع کشوری) به چاپ رسیده است:

ممانعت از ورزود خبرنگار به جلسه دیدار کارکنان بهزیستی با استاندار
وحشت از اطلاع رسانی

روز گذشته(22/4/88) برای تهیه ،پوشش گزارش خبر «دیدار کارکنان بهزیستی با استاندار و فرماندار» به استانداری یزد رفتم برای ورود مشکلی نداشتم چرا که از قبل با سامان بهزیستی هماهنگ شده بود اما وقتی وارد جلسه شدم و خودم را خبرنگار روزنامه ابتکار معرفی کردم به من گفتند که حق ورود به این جلسه نداری! پرسیدم چرا؟ گفتند که هماهنگ نشده باید از قبل هماهنگ می شدگفتم : من از روابط عمومی سازمان بهزیستی آقای فلاح هماهنگی لازم را انجام داده ام جواب دادند که تشریف ببرید به دقتر آقای قائم محمدی مسوول روایط عمومی استانداری اگر اجازه دادند حق وزود دارید .به دفتر آقای قائم محمدی رفتم که خودشان حضور نداشتند، گویا جلسه داشتند یکی از همکاران ایشان درخواست مرا مبنی بر حضور درجلسه به ایشان منتقل کردو ایشان صراحتا گفتند نه .... کسی با ما هماهنگ نکرده است. وقتی برای اعتراض به این بی نظمی نزد آقای فلاح مسول روابط عمومی سازمان بهزیستی استان یزد رفتم؛ فقط در پاسخ به من گفتند شرمنده من معذرت می خواهم ، روز بعد یعنی (23/4/1388) به همراه عکاس دفتر روزنامه برای گرفتن یک عکس از درب ورود سالن جلسه به استانداری رفتم اما بازهم با ممانعت روبه رو شدم و دوباره به دفتر آقای قائم محمدی انتقال داده شدیم. خوشبختانه این بار در جلسه حضور نداشتند و مشرف به زیارت ایشان شدیم. در ابتدا که خواستار گرفتن عکس از درب ورودی جلسه دیروز شدم ایشان با تعجب گفتند: اولین بار است چنین درخواستی از من می شود عکس از در و دیوار برای چه؟؟ اصلا شما کی هستید؟ ابتکار کجاست؟ نمی توانیم اجازه چنین کاری را به شما بدهیم اصلا شما کی هستید؟ ابتکار کجاست؟ ابتکار نمی شناسیم؟ چرا برای ما روزنامه ابتکار می آید؟ ما که در خواست این روزنامه را ندادیم!! اشتراک نیستیم؟ مدیر مسوول و صاحب امتیاز روزنامه ابتکار چه کسی است ؟ در یزد مسوولیت با کیست؟؟ ما هیچ آشنایی با این روزنامه و عوامل آن نداریم. زمانی که مسوول روزنامه ابتکار یزد معرفی نامه از دفتر تهران برای ما آورد و ما آنها را شناختیم در صورت صلاح دید در جلسات خبرنگارشان دعوت می کنیم ....
در بحران های سازمانی گاهی پیش می آید که رودیداد مورد نظر به گونه است که به خطوط قرمز رسانه ها می رسد و امکان انعکاس آنها نیست. شاید این که می نویسیم فقط در کشور ما صادق باشد، حدق در دیگر کشورها که رسانه های جمعی رقابت و شرایطی متفاوت دارند این نکته جور دیگری باید مطرح کرد. مثال اینکه اگر جلسات امنیتی باشد به سادگی نمی توان این خبر را رسانه ای کرد و از این حوزه برای پیگیری موضوع استفاده کنید. اما نگار تمام جلسات در شهر یزد امنیتی است و اساسا وجود خبرنگاران در جلسات ممنوع است. اما ایا دیدار کارکنان بهزیستی موضوع خط قرمز محسوب می شود. یا ریشه مشکل جای دیگریست. از طرفی مدی روابط عمومی استانداری یک واحد کاملا خود مختار و امنیتی است و مدیر آن صلاح دید شخصی را بر امور جاری استانی ترجیح می دهد . که قطعا در موضوع به زودی در مراجع ذی صلاح پیگری می شود.
حال یک سوال مطرح می شود آقای رئیس جمهور آیا می دانید در استانی که با خبرنگارانش چنین برخوردی می شود اوضاع چگونه است؟ آیا مصداق پیچاندن گوش افراد متخلف نیست.

برداشت آزاد از شماره 1520 چهارشنبه 24 تیرماه 1388 روزنامه ابتکار -ویژه نامه سراسری استان یزد