زمان : 23 Tir 1388 - 16:01
شناسه : 18018
بازدید : 4255
يحيي‌زاده : هر چند معاونين رئيس‌جمهور نياز به راي مجلس ندارند اما نمايندگان راي مخالف خود را در دادن راي اعتماد به ديگر وزرا نشان خواهند داد يحيي‌زاده : هر چند معاونين رئيس‌جمهور نياز به راي مجلس ندارند اما نمايندگان راي مخالف خود را در دادن راي اعتماد به ديگر وزرا نشان خواهند داد
هر چند كه معاونين رئيس‌جمهور نياز به راي مجلس ندارند اما در صورتي كه معاونين از نظر مجلس، داراي ويژگي‌هاي لازم نباشد نمايندگان راي مخالف خود را در دادن راي اعتماد به ديگر وزرا نشان خواهند داد.
ایلنا: نماينده مردم تفت و ميبد با اشاره به اهميت برگزاري جلسات هماهنگي ميان دولت و مجلس پيش از اعلام اسامي افراد كابينه تصريح كرد: برگزاري اين جلسات موجب دستيابي به تعامل موفق و خوبي ميان مجلس و دولت خواهد شد.
سيد جلال يحيي‌زاده يادآور شد: نبايد فراموش شود كه مجلس در بررسي و راي اعتماد به وزرا، كل كابينه را در نظر مي‌گيرد.
وي تاكيد كرد: هر چند كه معاونين رئيس‌جمهور نياز به راي مجلس ندارند اما در صورتي كه معاونين از نظر مجلس داراي ويژگي‌هاي لازم نباشد نمايندگان راي مخالف خود را در دادن راي اعتماد به ديگر وزرا نشان خواهند داد.
يحيي‌زاده خاطر نشان كرد: تشكيل كابينه موفق تنها به وسيله ايجاد هماهنگي‌هاي قبلي ميان دولت و مجلس به وجود خواهد آمد.
وي در ادامه گفت: مهم‌تر از اين موارد وزرا جدا از داشتن تعهد لازم بايد تخصص و اطلاع و اشراف كافي در ارتباط با دستگاه مورد نظر داشته باشند و در حال حاضر نيز بررسي مي‌شود كه يك سوم از وزراي فعلي بيشتر شوند، يك سوم جابجا شده و يك سوم به طور كلي از مجموعه دولت خداحافظي كنند.
اين نماينده مجلس اظهار داشت: قطعاَ تعامل ميان دولت و مجلس نيازمند پيشرفت است و هم شخص رئيس‌جمهور و هم معاونين پارلماني و وزراي وي بايد به ميزان تعامل خود با مجلس بيفزايند