زمان : 21 Tir 1388 - 00:03
شناسه : 17970
بازدید : 10113
پيام مدير  کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان به مناسبت درگذشت آذر يزدي پيام مدير کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان به مناسبت درگذشت آذر يزدي

مدير  کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان در پيام تسليتي به مناسبت درگذشت مهدي آذر يزدي، از وي به عنوان نويسنده‌اي که در عرصه فرهنگ و هنر اين مرز و بوم جرياني نو و هوايي تازه ايجاد کرده است، ياد کرد. متن کامل پيام مدير عامل کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان به شرح زير است:

بسم الله الرّحمن الّرحيم

مردي از جنس کودکان
« مهدي آذر يزدي هم رفت. حداقل سه نسل از کودکان اين دوران با آذر يزدي و کتاب هايش بزرگ شده اند. او حق بزرگي بر گردن ما دارد که لذت خواندن را به ما چشاند.
آذر يزدي نويسنده اي فطري بود که از دل مي نوشت و لاجرم نوشته هايش بر دل مي نشست او
زماني شروع به نوشتن براي کودکان ونوجوانان کرد که چنين ضرورتي در جامعه ما حس نمي شد و چه خوب و عميق, پايه ادبيات مذهبي کودکان را پي ريزي کرد.
بدون شک آذر يزدي يکي از پرتيراژترين نويسندگان ماست. نويسنده اي که دغدغه اش حق التاليف نبود به دنبال شهرت نمي گشت از بزرگ داشت ها و مراسم رسمي دوري مي گزيد، به خلوت و تنهايي انس داشت و با سختي هاي معيشت مي ساخت و در عين حال لحظه اي از جريان روز ادبيات کودک غفلت نداشت و آخرين مجلات و کتاب هاي کودک ونوجوان را مي ديد و نظرش را به ياران اندک و صميمي اش مي گفت.
آذر يزدي نشان داد که مي توان با اتکال به خداوند متعال و تکيه بر ابتکار و ذوق فطري – حتي به تنهايي - هوايي تازه و جرياني نو در عرصه فرهنگ و هنر اين مرز و بوم اسلامي ايجاد کرد.
درگذشت اين بزرگ مرد را که از جنس کودکان بود، خود به همه کساني که کودکي شان را با او گذراندند تسليت مي گويم و از خداوند متعال براي او رحمت، مغفرت و علو درجات مسالت دارم و اميدوارم که کودکان ونوجوانان ما، هچنان در سايه نوشته هاي او رشد کنند و بزرگ شوند.
يادش گرامي باد که کودکانه آمد، کودکانه زيست و کودکانه رفت.»