زمان : 17 Tir 1388 - 00:23
شناسه : 17927
بازدید : 3123
باغستاني :شوراي دانش آموزي دستاورد نظام مردم سالار ديني است باغستاني :شوراي دانش آموزي دستاورد نظام مردم سالار ديني است

یزدفردا "رئیس سازمان آموزش و پرورش استان یزد در سومين روز از برگزاري همايش شوراهاي دانش آموزي ، با حضوردر جمع اعضاء شوراهای برتر دانش آموزی ، در خصوص اهداف و وظايف شورا ها با دانش آموزان سخن گفت.
" محمد رضا باغستانی" در این همایش که دانش آموزان پسر مقطع متوسطه استان حضور داشتند با تبریک میلاد پر برکت حضرت امیرالمومنین علی (ع) گفت: شوراي‌ دانش‌ اموزي‌ دستاورد نظام‌ مردم‌ سالار ديني‌ ‌ است‌ که‌ زمينه‌ تربيت‌ ، مسئوليت‌ پذيري‌ ، مشارکت‌ جويي‌ ، بهره‌ مندي‌ از تجارب‌ ديگران‌ ، تقويت‌ اعتماد به‌ نفس‌ و خودباوري‌ را در دانش‌ اموزان‌ فراهم‌ مي‌ کند.
وی بر اهميت‌ شوراهاي‌ دانش‌ آموزي‌ در مدارس تاکيد کرد و از اعضاي‌ برگزيده‌ و برتر خواست‌ با بهره‌ گيري‌ از تجارب‌ بزرگان‌ و تلاش‌ و توانمندي‌ هاي‌ خود در جهت‌ رشد و تعالي‌ هم‌ انديشي‌ و مشورت‌ و نيز مشارکت‌ در فعاليت‌ هاي‌ جمعي‌ و گروهي‌ همت‌ گمارند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه تعلیم و تربیت زمانی موفق خواهد بود که نگاه دانش آموزان را در ابعاد مختلف داشته باشد، از دانش آموزان خواست نظرات و مطالب ارزنده خود را در مورد آموزش و پرورش ارائه نمایند.
" باغستانی" افزود: زمانی می توانیم موفقیت را در فعالیتها و برنامه های خود داشته باشیم که نهایتا نظر و پیشنهادات دانش آموزان را گرفته و به آن عمل نمائیم.
وی با استماع دقیق سخنان و نظرات دانش آموزان برگزیده استان، نظرات آنان را مروری بر عملکرد دستگاه تعلیم و تریبیت در استان دانست و گفت: نظرات ارزشمند شما در تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولان استان و شهرستان مناطق موثر خواهد بود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان یزدبا بیان ایتکه صحیح ترین و دقیق ترین اطلاعات را دانش آموزان به ما می دهند بر استفاده مطلوب از این اطلاعات تاکید کرد و گفت: با عمل به این مهم شاهد آموزش و پرورش و مدارسی خواهیم بود که دانش آموزان در آن احساس عزت، کرامت بزرگی نشاط و شادابی می کنند.
گفتني است همايش شوراهای دانش آموزی برتر مدارس استان یزد به مدت شش روز (12 تیرماه لغايت 18 تیر ) در محل اردوگاه تربیتی شهید فهمیده بنادک سادات مهریز به تفكيك جنسيت ومقاطع سه گانه تحصيلي برگزار می شود و اعضاي شوراهاي دانش آموزي استان با شركت فعالانه در كمسيونهاي جانبي همايش ، پيشنهادات خودرا در زمينه فعال شدن كميته هاي كاري شوراها ارائه می نمایند.

یزدفردا