زمان : 16 Tir 1388 - 23:18
شناسه : 17922
بازدید : 3731
آيت‌الله مقتدايي: وقتي ولي‌فقيه مي‌گويد تقلبي صورت نگرفته  بايد فصل‌الخطاب باشد آيت‌الله مقتدايي: وقتي ولي‌فقيه مي‌گويد تقلبي صورت نگرفته بايد فصل‌الخطاب باشد

یزدفردا "نايب رئيس جامعه مدرسين تصريح كرد: بعد از تاييد شوراي نگهبان بايد پرونده انتخابات بسته شود و اگر کسي اطلاعيه صادر کند به صلاح نيست.



به گزارش گروه سياسي «شبکه خبر دانشجو»، آيت‌الله مقتدايي، مدير حوزه علميه قم در گردهمايي ائمه جماعات استان قم با اشاره به انتخابات 22 خرداد گفت: انتخابات، برکت نظام اسلامي بود که مورد تاييد امام زمان (عج) و پروردگار است و هيچ مشکلي در آن راه ندارد.

آيت‌الله مقتدايي افزود: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري بارها فرموده‌اند؛ ما همواره شاهد عنايت خداوند در حمايت و هدايت اين نظام اسلامي بوده‌ايم و هم‌اکنون نيز بعد از سي سال از انقلاب 85 درصد مردم پاي صندوق‌‌هاي راي آمده‌اند و اين حرکت در دنيا نظير ندارد.

نايب رئيس جامعه مدرسين خاطرنشان کرد: در گزارشي که وزير اطلاعات در بين اعضاي جامعه مدرسين ارائه داد نه تنها اين انتخابات بلکه در همه انتخابات راه‌هاي تقلب به شدت کنترل مي‌شود.

عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه اظهار داشت: به گفته وزير اطلاعات از وقتي که تعرفه‌‌ها چاپ و به مناطق کشور ارسال مي‌شود، از طرفداران همه کانديداها نماينده داشته و بر آن نظارت مستقيم دارند و همچنين مامورين وزارت اطلاعات هنگام پلمپ صندوق‌ها در روز انتخابات و شمارش آراء حضور دارند و ناظر بر امور هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: اعتقاد به ولايت فقيه يعني اعتقاد به کسي که حرف او حرف امام زمان (عج) است و بر اساس مصالح اسلام، کشور و جامعه حرف مي‌زند لذا وقتي ولي‌فقيه مي‌گويد«تقلبي صورت نگرفته» بايد فصل‌الخطاب باشد.

آيت‌الله مقتدايي گفت: بعضي از روحانيون در شمارش شوراي نگهبان از ده درصد صندوق‌‌هاي راي حضور داشتند و بيان مي‌کنند که هيچ اشکالي و تقلبي صورت نگرفته است.

نايب رئيس جامعه مدرسين به حمايت دشمنان از اغتشاش‌گران اشاره کرد و بيان داشت: دشمنان در کنار اغتشاش‌گران قرار گرفتند و حمايت جدي خود را از آنان اعلام کردند و بايد آنهايي که فکر مي‌‌کنند حقشان تضييع شده براي حفظ اسلام و انقلاب اسلامي و خون شهدا تسليم قانون باشند و سکوت کنند تا نظام اسلامي با اقتدار و پشتوانه بي‌نظير مردم به راه خود ادامه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با تبريک ولادت حضرت امير (ع) گفت: وجود مبارک حضرت علي (ع) سرچشمه کرامت‌ها و قله رفيع و بلند فضايل و کرامات انساني است و ايشان به منزله جان و نفس پيغمبر است.

آيت‌الله مقتدايي افزود: قرآن تصريح مي‌کند آن حضرت برادر پيغمبر است که بعد از نزول آيه اخوت، پيامبر (ص) حضرت امير (ع) را به عنوان برادر خودش برگزيد.

نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه با بيان اينکه فضيلتي بالاتر از شيعه بودن نيست اظهار داشت: شيعه کسي است که قدم، جاي قدم اميرالمومنين (ع) بگذارد و کسي شيعه علي (ع) محسوب مي‌شود که همواره تقواي الهي و اطاعت خدا را داشته باشد.

عضو شوراي عالي حوزه‌‌هاي علميه، ائمه جماعات را الگوي جامعه اسلامي بيان کرده و گفت: اگر رفتار شما با موازين اسلام و شرع همسان گردد و عبادت و برخوردها با محبت باشد، مردم ائمه جماعات را الگوي حقيقي خود قرار خواهند داد.

رئيس هيئت امناي جامعه‌المصطفي‌ با بيان اينکه قول، فعل و حرکات ائمه جماعات مورد توجه مردم است ابراز داشت: کسي که ملبس به لباس روحانيت مي‌شود، در سلک روحاني است و هر جا باشد، نظرها بر او دوخته مي‌شود./