زمان : 16 Tir 1388 - 23:12
شناسه : 17921
بازدید : 4589
طرح اخراج موسوی از سمت‌های رسمی  طرح اخراج موسوی از سمت‌های رسمی 


یزدفردا :عملکرد ناخوشایند میرحسین موسوی در سوء استفاده و بهره برداری نادرست از احساسات هواداران خود و نیز سوق دادن کشور به سمت اغتشاش و ناآرامی بسیاری از شخصیت های اجرایی و علمی نظام را نگران و ناخورسند کرده است.

به گزارش جهان، در جلسه چندی پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از موضوعات مورد بحث، حوادث قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری بوده است که به استناد آن عملکرد دو نامزد اصلاح طلب به خصوص مهندس موسوی با نارضایتی شدید اعضای این شورا مواجه می شود.

دراین جلسه، دکتر ولایتی که سابقه فعالیت در زمان نخست وزیری میرحسین را نیز دارد با تحلیل شرایط فعلی کشور و لغزش های موسوی و نزدیکانش، سخنان و انتقادات تندی را علیه وی مطرح می کند .

بر اساس این گزارش، از حاشیه های داغ جلسه این شورا تاکید یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اخراج میرحسین از فرهنگستان هنر بوده است. به طوری که این پیشنهاد با نظر دیگری ضمیمه شده و بر پایه آن چند تن از اعضای عالی ترین شورای سیاست گذاری های فرهنگی کشور به صراحت بیان می دارند که میرحسین موسوی نباید جایی در این شورا داشته و بایستی از آن کنار گذاشته شود.

گفتنی است که در پاسخ به درخواست چند عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که درخواست اخراج موسوی را از این شورا داشته اند یکی از اعضای بانفوذ این شورا بیان می دارد که میرحسین موسوی با اقداماتی که انجام داده خود به خود عزل شده است.

باید خاطر نشان کرد که با توجه به پرونده نه چندان مثبت میرحسین موسوی در دامن زدن به اغتشاشات و انجام اقدامات غیر قانونی، برخی از نزدیکان وی که یقین به عدم صلاحیت وی در اشتغال به پست ها و سمت های عمومی پیدا کرده اند با فرار به جلو مدعی شده اند که موسوی از تمامی سمت های خود استعفا می دهد. این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس و مسئولان و تشکل های مردمی برای تشکیل پرونده قضائی درباره سوء استفاده های موسوی، رایزنی ها و اقدامات خود را شروع کرده اند.
فرمانده نيروهاي آمريكايي مستقر در شمال عراق گفت كه در آينده تمامي زندانيان عراقي و غيرعراقي را به دولت عراق تحويل مي‌دهيم.

"مقدم راسل " فرمانده كل نيروهاي آمريكايي مستقر در شمال عراق در گفت‌وگو با فارس در اربيل، با اعلام اين خبر افزود: در آينده نزديك طبق توافقي كه با دولت عراق داريم، تمامي زندانيان عراقي و غيرعراقي را به دولت عراق تحويل مي‌دهيم.

وي گفت: عمليات تحويل زندانيان به دولت عراق در برخي نقاط اين كشور شروع شده و به زودي به پايان مي‌رسد.

فرمانده نيروهاي آمريكايي در شمال عراق درباره وضعيت ديپلمات‌هاي ايراني ربوده شده در عراق نيز اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: اينكه در كجا زندان هستند و يا در چه وضعيتي به سر مي‌برند اطلاع دقيقي ندارم اما با دولت عراق توافق كرده‌ايم كه مسئوليت همه زندانيان اعم از عراقي و غيرعراقي كه شامل ديپلمات‌هاي ايراني نيز مي‌شود، به عراقي‌ها واگذار كنيم.

"حسن كاظمي قمي " سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق نيز روز گذشته (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس با اشاره به ديدار خود با نوري المالكي نخست وزير عراق اعلام كرد: آقاي مالكي در اين ديدار عنوان كرد كه با مقامات آمريكايي درباره ديپلمات‌هاي ربوده شده ايراني گفت‌وگو كرده و مقامات آمريكايي نيز اعلام كرده‌اند كه اين افراد را تحويل دولت عراق مي‌دهند.

وي افزود: آقاي مالكي عنوان كرد كه اين موضوع در مراحل اداري است و زماني اين افراد تحويل دولت عراق شوند آنها را آزاد مي‌كند.

با خروج نيروهاي آمريكايي از شهرهاي عراق عمليات تحويل زندانيان به دولت عراق نيز در حال اجراست و پس از طي مراحل قانوني بطور كامل مسئوليت زندان‌ها و زندانيان در عراق به دولت اين كشور واگذار مي‌شود.

یزدفردا