زمان : 11 Tir 1388 - 12:57
شناسه : 17889
بازدید : 2525
رئيس سازمان خصوصي‌سازي كشور: سود سهام عدالت كاركنان آموزش و پرورش هفته آينده پرداخت مي‌شود رئيس سازمان خصوصي‌سازي كشور: سود سهام عدالت كاركنان آموزش و پرورش هفته آينده پرداخت مي‌شود

 ‌ 
 
  غلامرضا حيدري كردزنگنه پيش از ظهر امروز در همايش تبيين و نحوه اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 كه در سالن رياست قم برگزار شد در سخناني تصريح كرد: دولت بايد از كار تصدي‌گري جدا شده و به سمت فعاليت‌هاي حاكميتي، سياستي و نظارتي گام بردارد.
وي ادامه داد: سهم دولت در عرصه اقتصاد بايد طبق برنامه از 60 درصد به 20 درصد كاهش يابد و ما بايد براي دستيابي به اين هدف با اقتصاد دولتي خداحافظي كنيم.
وي ادامه داد: در بخش اقتصادي بايد به گونه‌اي عمل كنيم كه كارها به مردم واگذار شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به چالش‌هاي پيش‌روي طرح خصوصي‌سازي اظهار داشت: حجم بالاي نقش دولت در اقتصاد حضور شركت‌ها در فعاليت‌هاي غيرضروري ضعف بخش خصوصي است و ضعف ابزارهاي مالي از جمله چالش‌هاي پيش‌روي خصوصي‌سازي بوده است.
معاون وزير اقتصاد اظهار داشت: تاريخ ثابت كرده است كه اقتصاد دولتي هيچگاه به موفقيت دست نخواهد يافت.
وي پايين بودن نرخ رشد شاخص‌هاي اقتصادي وجود قوانين زائد و دست‌وپاگير، توزيع نامناسب منابع و فرصت‌ها و عقب بودن سير تحول تكنولوژيكي را از ديگر چالش‌هاي پيش‌روي خصوصي‌سازي عنوان كرد.
كردزنگنه در ادامه با اشاره به وجود قوانين و مقررات زائد اظهار داشت: قانون زياد به معناي ايجاد موانع زياد است و باعث گره خوردن مشكلات مي‌شود.
و ي عدم شفافيت در عملكرد اقتصاد دولتي را مورد توجه قرار داد ‌و گفت: حساب‌هاي مالي دولتي از شفافيت لازم برخوردار نيست.
رئيس سازمان خصوصي‌سازي كشور با اشاره به اهميت توجه به بُعد سرمايه‌گذاري تأكيد كرد: در سند چشم‌انداز بايد 3 هزار و 700 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در كشور انجام شود كه از اين رقم 2 هزار و 400 ميليارد دلار مربوط به سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي است.
وي در ادامه ضرورت توجه به عنصر نوآوري در عرصه اقتصاد را مورد توجه قرار داد و گفت: كسي مي‌تواند در بازار حضور مستمر داشته باشد كه كالاي آن از نوآوري لازم برخوردار بوده و از پايه‌هاي علمي استفاده كرده باشد.
معاون وزير اقتصاد به چالش‌هاي جذب سرمايه‌گذاري در كشور اشاره كرد و گفت: ما در زمينه جذب سرمايه‌گذار با موانع اقتصادي، موانع قانوني و موانع فرهنگي اجتماعي روبه‌رو هستيم و بايد به گونه‌اي عمل كنيم تا نگاه به سرمايه‌گذار در كشور اصلاح شود.
كردزنگنه از ضعف فرهنگ سهامداري در كشور انتقاد كرد و گفت: مردم بايد با خريد سهام به سوي سرمايه‌گذاري در بخش توليد بروند.
رئيس سازمان خصوصي‌سازي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهداف توزيع سهام عدالت گفت:‌ دستيابي به عدالت اجتماعي متكي به خود كردن خانوارهاي نيازمند و غيره از جمله اهداف طرح توزيع سهام عدالت بوده است.
وي در ادامه با بيان اينكه تا هفته آينده كار شناسايي پرداخت سهام عدالت به 41 ميليون نفر در كشور پايان مي‌يابد گفت: همچنين در هفته آينده 2 ميليون و 800 هزار نفر از كارمندان آموزش و پرورش سود سهام عدالت خود را دريافت مي‌كنند.