زمان : 11 Tir 1388 - 01:07
شناسه : 17871
بازدید : 4469
عضو شوراي فرهنگي سازمان حج و زيارت استان يزد: همايش استاني نور علي نور در يزد برگزار مي‌شود عضو شوراي فرهنگي سازمان حج و زيارت استان يزد: همايش استاني نور علي نور در يزد برگزار مي‌شود

عضو شوراي فرهنگي سازمان حج و زيارت استان يزد از برگزاري همايش استاني حج با عنوان «نور علي نور» در يزد خبر داد.
غلامعلي مديح امروز در گفتگو با خبرنگار يزدفردا اظهار داشت: اين همايش به مناسبت نزديك شدن به موسم حج با حضور شخصيت‌هاي علمي و مذهبي و چهره‌هاي فرهنگي استان و زائران حج در شهر يزد برگزار مي‌شود.
وي اهداف برگزاري اين همايش را گسترش فرهنگ حج ابراهيمي و فراگير كردن اخلاق، آداب، اسرار و معنويات سفرهاي زيارتي به ويژه حج در استان يزد برشمرد و افزود: اين همايش نقطه عطفي در تشويق مردم و زائران سفرهاي زيارتي براي فراگيري معارف و آداب مناسك زيارات به ويژه حج است.
عضو شوراي فرهنگي سازمان حج و زيارت استان يزد با تاكيد بر اهميت فريضه حج خاطرنشان كرد: فردي كه به حج مي‌رود بايد از موانعي بگذرد كه لزوم عبور و آگاهي از اين موانع حضور در اين گونه همايش‌ها است.
وي گفت: برگزاري اينگونه همايش‌ها اقدامي سازنده و مفيد در راستاي آشنايي بيشتر حجاج با شرايط و محيط‌هاي زيارتي است و بستري مناسب براي فرهنگ‌سازي در زمينه حج ابراهيمي در جامعه ايجاد مي‌كند.
مديح تصريح كرد: ارتقا سطح شناخت كارگزاران و مسئولان كاروان‌ها براي انتقال مفاهيم حج به زائران و توجيه حجاج و حتي افرادي كه هنوز مشرف نشده‌اند با مسائل حج و آموزش مسائل مختلف از جمله اهداف اين همايش است.
وي برگزاري نمايشگاه كتاب پاسخ به سئوالات كارشناسي حج و مسائل شرعي و احكام برگزاري مناسك را از ديگر برنامه‌هاي جنبي اين همايش ذكر كرد