زمان : 09 Tir 1388 - 00:32
شناسه : 17864
بازدید : 4886
مسئول بهداشت محيط مهريز: نانوايي‌هاي مهريز بهسازي و بهداشتي مي‌شوند مسئول بهداشت محيط مهريز: نانوايي‌هاي مهريز بهسازي و بهداشتي مي‌شوند

یزدفردا: كارشناس مسئول بهداشت محيط و حرفه‌اي مركز بهداشت شهرستان مهريز گفت: نانوايي‌هاي شهرستان مهريز به‌زودي بهسازي و بهداشتي مي‌شوند.

نقي زماني امروز در گفتگو با خبرنگاریزدفردادر مهريز اظهار داشت: اين اقدام در اجراي طرح ساماندهي واحدهاي سنتي نانوايي در اين شهرستان صورت مي‌گيرد.
وي افزود: اين طرح از سال 86 آغاز شده و در طول اجراي ‌آن تاكنون 10 واحد در سطح شهر و روستاها به روش نيمه صنعتي و با شرايط بهداشتي ساماندهي شده‌اند.
زماني با اعلام اينكه اين طرح با همكاري اداره غله، فرمانداري، شبكه بهداشت و درمان و اتحاديه صنف نانوايان در حال اجراست خاطرنشان كرد: براي مرحله اول اجراي اين طرح بيش از يك ميليارد و 500 ميليون ريال از محل تسهيلات مصوب سفر هيئت دولت و مشاركت بخش خصوصي هزينه شده است.
وي عنوان كرد: همچنين به‌منظور توليد و عرضه نان بهداشتي و باكيفيت اقدام به تشكيل اكيپ‌هاي نظارتي متشكل از نمايندگان شركت غله، بهداشت، تعزيرات آرد و نان و فرمانداري شده است كه طي سال گذشته 27 مورد بازرسي مشترك توسط اين اكيپ‌ها انجام شد و بر اساس آن 15 واحد به علت عدم رعايت اصول بهداشتي و مقررات مربوطه تعطيل موقت شده‌اند.
كارشناس مسئول بهداشت محيط و حرفه‌اي مركز بهداشت شهرستان مهريز همچنين بيان داشت: ماموران اين مركز آماده دريافت گزارشات مردمي در تمامي ساعات شبانه‌روز هستند.
زماني افزود: در شهرستان مهريز 96 واحد نانوايي با اشتغال‌زايي براي 225 نفر فعال هستند و ماهانه 470 تن آرد در اين واحدها به نان تبديل و عرضه مي‌شود.
شهرستان مهريز با 40 هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است.