زمان : 06 Tir 1388 - 21:42
شناسه : 17837
بازدید : 8707
گزارش از کتاب نگین ایران جدیدترین اثر میرزا محمد کاظمینی گزارش از کتاب نگین ایران جدیدترین اثر میرزا محمد کاظمینی

یزدفردا :نگین ایران عنوان کــــتابی است در شــــرح احوال، سوانح حیات،وکـــارنامه دیــنی و فـــرهنگی و سیاسی امام علی بن موسی الرضا (ع) . در این کتاب، که حجم آن بالغ بر هزاران صفحه است ، تفصیل حیات و دوران امامت آن حضرت بررسی وکاویده شده است.
به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی پژوهشی ریحانه الرسول(س)"نگین ایران ، دانشنامه ای است مشتمل بر دهها مقاله علمی ، به قلم محققان ومولفان ایرانی وغیر ایرانی ، که اغلب آنان را معاصران تشکیل می دهند . این کتاب به زبان فارسی است و آثار محققان غیر ایرانی به فارسی ترجمه شده است.
عنوان برخی از فصلهای این کتاب به شرح ذیل می باشد:
سیره عمومی امام رضا(ع) ، دوره امامت پیشوای هشتم ، معارف وآموزه های امام رضا (ع) ، گزارش سفر امام رضا (ع) به ایران ، بررسی ولایت عهدی آن حضرت، سیره اخلاقی و تربیتی امام رضا (ع)، شهادت و فضیلت زیارت امام هشتم، کتابشناسی امام رضا(ع) .
نگین ایران به صورت موضوعی تبویب شده وهر جلد آن ویژه یک موضوع است . برخی از عالمانی که آثارشان در این دانشنامه آمده است، عبارتند از : علامه محمد باقر مجلسی ، شیخ عباس قمی، آیت ا... خامنه ای ،استاد مطهری ، آیت ا... جوادی آملی ، دکتر عباس زریاب خوئی ، دکتر محمد حسین مشایخ فریدنی، استاد محمد رضا حکیمی وحجت الاسلام سید محمد باقر حجتی.
نگین ایران مشتمل است بر گزیده ای از بهترین مقالات ، رساله ها و بخش هایی از آثار ویژه امام رضا (ع) .تدوین و ویرایش وساماندهی این کتاب به اهتمام میرزا محمد کـــاظمینی است وان شاء ا... در سال جاری به اهتمام بنیاد ریحانه الرسول (س)در یزد منتشر می شود.

یزدفردا