زمان : 06 Tir 1388 - 15:35
شناسه : 17818
بازدید : 6507
آيت الله موسوي اردبيلي: اعتراض از سطح خيابان‌ بايد به مجاري طبيعي بازگردانده شود آيت الله موسوي اردبيلي: اعتراض از سطح خيابان‌ بايد به مجاري طبيعي بازگردانده شود



به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از دفتر آيت‌الله موسوي اردبيلي، در ديدار اعضاي شوراي نگهبان با آيت‌الله اردبيلي كه روز پنجشنبه چهارم تير صورت گرفت حجت‌الاسلام والمسلمين كعبي و دكتر كدخدايي و مغيثه گزارشي از روند نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و همچنين بررسي اعتراضات برخي از كانديداهاي محترم ارائه دادند و خواهان رهنمودهاي مرجعيت ديني شدند.
آيت‌الله موسوي اردبيلي ضمن اشاره به اينكه مسئولان محترم انتخابات در برابر مردم مسئول هستند گفت: اتفاقاتي كه در اين انتخابات رخ داد متاسفانه موجب تضعيف نظام شد در حاليكه به راحتي امكان آن وجود داشت كه قضايا حل شده و در يك مسير منطقي قرار گيرد.
موسوي اردبيلي اضافه كرد: بايد اشكالاتي را كه معترضين به انتخابات وارد مي‌كنند از آنها بشنويد و بخواهيد كه آنها را كتبا و همراه با استدلال‌هاي منطقي ارائه دهند. بايد اجازه دهيد كه مردم حرف خود را بيان كنند. هر اشكالي كه وارد بود بايد آن را قبول كرد و هر اشكالي كه وارد نبود بايد پاسخ آن به نحو مستدل و منطقي بيان شود.
وي ضمن ابراز ناراحتي از خشونت‌هاي رخ داد افزود: پاسخ‌ها بايد به گونه‌اي باشد كه مردم را قانع سازد نه اينكه بدون تفاهم و با قوه قهريه بخواهيم اعتراض را ساكت كنيم.
وي گفت: شوراي نگهبان بايد به نحوي جواب اين اعتراضات را بدهد كه در معرض اتهام قرار نگيرد.
موسوي اردبيلي گفت: مطا‌لب خود را با مردم در ميان بگذاريد و اجازه دهيد مردم در مورد آن قضاوت كنند. از معترضين بخواهيد كه مطالب خود را مكتوب كنند و آن را با مردم در ميان بگذارند و شما نيز پاسخ آنها را در برابر افكار عمومي بيان كنيد. از اينكه مردم از اين مطالب مطلع شوند نهراسيد. چنانچه مطلب حقي گفته شد آن را بپذيريد و اگر مطلب باطلي عنوان شد پاسخ آن را به نحو منطقي بيان كنيد.
آيت‌الله موسوي اردبيلي ضمن بيان اين مطلب كه بايد اين اعتراضات را از سطح خيابان‌ها به مجاري طبيعي آن بازگرداند و امنيت را در جامعه تأمين كرد گفت: راه جلوگيري از كشانده شدن اعتراضات به خيابان‌ها اين است كه مجرايي براي بيان اعتراضات معترضين قرار داده شود. بايد اجازه داد كه مطالب از طريق صدا و سيما يا اجتماعات قانوني مطرح شود و پاسخ آنها نيز از طريق وسايل ارتباط جمعي به سمع و نظر مردم رسانده شود. مطمئن باشيد كه كلام منطقي از جانب مردم مقبول واقع خواهد شد و كسي كه بدون منطق صحبت كند مقبوليت نخواهد يافت.