زمان : 06 Tir 1388 - 00:44
شناسه : 17814
بازدید : 12788
امام جمعه يزد: مشکلات بايد از مجاري قانون پيش رود امام جمعه يزد: مشکلات بايد از مجاري قانون پيش رود

يزد - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با اشاره به موارد مطرح شده درخصوص انتخابات دهم رياست جمهوري گفت: کارها و مشکلات بايد از مجاري قانون پيش رود. 

حجت الاسلام والمسلمين " محمد علي صدوقي " در جمع قضات و کارکنان دادگستري استان يزد افزود: هنوز شوراي نگهبان نظر نهايي را صادر نکرده است و نظر اين نهاد و فرمايشات مقام معظم رهبري بايد فصل الخطاب باشد.
وي اضافه کرد: بارها به همه گروهها ، احزاب و افراد اعلام کرده ام که براساس قانون اساسي بايد حرف و سخن ولايت مطلقه فقيه فصل الخطاب باشد.
صدوقي گفت: همه صحبت ها و سخنان بايد از مجراي قانون پيگيري و نتيجه اعلام شده بايد مورد قبول همگان باشد.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در ادامه سخنانش ، عدالت ، امنيت و آرامش را نياز جامعه و انسان ها دانست.
صدوقي افزود: بايد آرامش و امينت بر جامعه حاکم باشد و عدالت نيز گسترش يابد.
وي با گرامي داشت ياد و خاطره شهيد بهشتي و شهيدان حادثه هفتم تير بويژه شهيدان اين ديار " سيد محمد" و " سيد رضا پاکنژاد " گفت: نظام ما بر گرفته از دين مبين اسلام است و دستگاه قضايي عهده دار رسيدگي به مسايل و مشکلات و حکم قضاوت و عدل مي کند.
صدوقي پيشگيري از وقوع جرم ، اجراي عدل و اصلاح مجرمين را از وظايف قوه قضاييه دانست و با قدرداني از مسوولان و دست اندرکاران امر قضا در استان يزد در تحقق اين وظايف گفت: بايد دستگاه قضايي در همه جا گسترده باشد و دسترسي مردم به اين مجموعه نيز آسان باشد.
وي بر رعايت حق و حقوق افراد در اجراي احکام ، بر خورد قاطع با بر هم زنندگان نظم ، امنيت و آرامش مردم جامعه و حفظ جال و مال مردم تاکيد کرد.
امام جمعه يزد همچنين خواستار برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر شد.
یزدفردا