زمان : 06 Tir 1388 - 00:32
شناسه : 17806
بازدید : 9180
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان يزد:سرانه مصرف آب در استان يزد بين 150 تا 170 مترمکعب است مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان يزد:سرانه مصرف آب در استان يزد بين 150 تا 170 مترمکعب است

 
يزد فردا - مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان يزد گفت: 99 درصد مشترکين آب در اين استان‘ تابستان امسال را بدون مشکل کم آبي طي خواهند کرد.
 

"محمد رضا محمدي" در گفت و گو با خبرنگاران افزود:تابستان سال گذشته نيز حدود 99 درصد مشترکان‘ مشکل کم‌آبي نداشتند.
وي با اشاره به اينکه سرانه مصرف آب در استان يزد بين 150 تا 170 مترمکعب است يادآور شد: براي بهره‌وري از آب شرب بايد يک سوم مصارف فعلي کاهش يابد.
محمدي‘ فرهنگ‌سازي براي کاهش مصرف آب و اقدامات قانوني براي اصلاح تعرفه‌ها را راهکار مهم شرکت آب و فاضلاب استان يزد در اين زمينه دانست.
وي در ادامه با بيان اينکه از سال گذشته تاکنون آبرساني به 9 شهر استان انجام شده گفت: بهره‌برداري از پروژه آبرساني به شهر هاي اشکذر و زارچ از جمله آنها مي باشد.
وي يادآور شد: آبرساني به شهرستان بافق نيز به اتمام رسيده و براي افتتاح و بهره‌برداري آن منتظر انتقال آب و برخي اقدامات اوليه هستيم.
محمدي ادامه داد: طرح آبرساني به مهريز نيز به تازگي آغاز شده و يک سوم لوله‌هاي مورد نياز نيز خريداري شده و پيمانکار به زودي عمليات احداث يک سوم اين خط را با دو ميليارد و 500 ميليون ريال آغاز مي‌کند.
وي مجموع اعتبار مورد نياز براي اتمام پروژه آبرساني به مهريز را 9 ميليارد ريال اعلام کرد و بيان داشت: در صورت تامين اعتبار به موقع پيش‌بيني مي‌شود اين پروژه کمتر از يک سال ديگر به پايان برسد.
محمدي همچنين با اشاره به احداث مخازن به منظور جلوگيري از قطعي آب در ساعات اوج مصرف به ويژه در تابستان گفت: در اين راستا مخازن 10 هزار مترمکعبي ميبد، پنج هزار مترمکعبي زارچ، پنج هزار مترمکعبي اشکذر و پنج هزار مترمکعبي اردکان به بهره‌برداري رسيده است.
به گفته او تا پايان سال جاري نيز مخازن ديگري به ظرفيت 45 هزار مترمکعب در شهرهاي مختلف استان يزد به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي در بخشي از سخنانش گفت: سالانه حدود 23 درصد آب مصرفي استان يزد هدر مي‌رود که دليل آن فرسودگي شبکه آبرساني و انشعابات غيرمجاز است.

یزدفردا