زمان : 12 Dey 1401 - 17:00
شناسه : 177471
بازدید : 5424
رونمایی از کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» در ابرکوه رونمایی از کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» در ابرکوه یزدفردا: به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» با موضوع سردار دل‌ها در ابرکوه رونمایی می‌شود.

به گزارش یزدفردا: همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی، کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» به نویسندگی و تصویرگری زنده یاد «خدیجه بابایی ابرقویی» با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳ دی، در ابرکوه رونمایی می‌شود.

این کتاب در ۱۶ صفحه مصور رنگی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به تازگی به همت انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.
این اثر برای گروه سنی کودک نوشته شده است و در آن سعی شده با تصویر‌های جذاب و زیبا با زبانی کودکانه، بچه‌ها را با شخصیت سردار دلها و مفهوم ایثار، جهاد و شهادت آشنا کند.

عمو قاسم، فرمانده مهربان و متواضعی بود که بچه‌ها را دوست داشت و نماد مقاومت و مهربانی بود.
علی پسر خردسال این داستان به تازگی با حاج قاسم آشنا شده و برای حاج قاسم نقاشی می‌کشد و می‌خواهد آن را برای حاج قاسم بفرستد. اما چند روز بعد خبر شهادت حاج قاسم پخش می‌شود و …

متأسفانه نویسنده کتاب پیش از چاپ این اثر همراه با همسرش مرحوم «محمدحسین فرج نژاد»، عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم و از اساتید برجسته سواد رسانه و صهیونیسم پژوهی کشور و سه فرزندشان ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در یک سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفتند.

خدیجه بابایی، دانش‌آموخته رشته گرافیک بود و طراحی لباس، پارچه، عکس و به طور کلی کار‌های هنری انجام می‌داد و دوست داشت تصاویر کتاب‌ها به خصوص کتاب‌های داستانی کودک را ترسیم کند.

کتاب «یه جای کار ایراد داره» با موضوع انسان‌شناسی برای کودکان، دیگر اثر مرحومه بابایی است که نویسندگی و تصویرگری آن را انجام داده و پس از فوتش منتشر شده است.

وی همچنین تصویرگری کتاب «وقتش نیست» نوشته فاطمه صالحی را بر عهده داشته است.