زمان : 31 Khordad 1388 - 14:59
شناسه : 17746
بازدید : 3036
توریسم درمانی در دنیا جایگاه ویژه ای دارد توریسم درمانی در دنیا جایگاه ویژه ای دارد



به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: امروزه گردشگری درمانی باعث شده سازمان های دست اندر کار و کشورهای علاقه مند به توسعه گردشگری توجه خود را به این بخش در صنعت توریسم جلب و برای آن برنامه ریزی کنند.
مهندس سیفی افزود: توریسم درمانی در دنیا جایگاه ویژه ای دارد و در خاورمیانه کشورهایی مانند اردن، در آسیای دور کشورهای (سنگاپور، مالزی و هند ) و در اروپا انگلستان، بیماران خارجی را که نیاز به درمان دارند ، پذیرش می کنند تا هم درمان شوند و هم به عنوان توریست از جاذبه های گردشگری آن کشورها دیدن کنند.
وی اظهار داشت: کشور ما نیز دارای قابلیت های زیادی در این زمینه است ، چرا که هم از نظر بیمارستانی دارای بیمارستان های مجهز و کادر پزشکی متخصص است و دارای بیش از 400 چشمه آب گرم و معدنی است که جنبه های درمانی دارند و در صورت ساماندهی جهت سرمایه گذاری و ایجاد تاسیسات می تواند اماکن مناسبی برای جذب توریست باشد.
به گفته وی شناسایی امکانات و پتانسیل های موجود در کشور از نظر بیمارستانی و از نظر آب های معدنی ، انجام تحقیقات روی آب های گرم و معدنی از نظر موسسات تحقیقاتی بین المللی معتبر و مورد تایید از جمله فعالیت های است که در راستای توسعه توریسم درمانی مفید است.
وی با بیان اینکه توریسم درمانی در کاهش درد، تسلط بر استرس و افزایش نشاط روح و سلامتی جسم تاثیر چشمگیری دارد تصریح کرد: در هر کشوری علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی «توریسم درمانی» نیز به دلایل اقتصادی مورد توجه قرار می گیرد ، زیرا که صادرات خدمات پزشکی یک اصل شناخته شده است.
مهندس سیفی اظهار داشت: مجموعه ای از بیمارستانها و مراکز درمانی که دارای شرایط پذیرش بیمار خارجی می باشند و مجموعه ای از سرویس های مناسب درمانی را ارائه می دهند می توانند در بخش توریسم درمانی نقش موثری داشته باشد.
وی بر تبلیغات و معرفی مراکز درمانی مطلوب را در بحث توریسم درمانی تاکید کرد و افزود: باید ساختمانهای مراکز درمانی که برای پذیرش بیماران خارجی در نظر می گیریم، به گونه ای باشد که موجب تشویق آنان از حضور در ایران شود.
مهندس سیفی ، از مدیریت کارآمد به عنوان دیگر عوامل توسعه و گسترش توریسم درمانی در کشور نام برد و گفت: نباید از نقش سفارتخانه های ایران در سایر کشورها غافل شد، زیرا تبلیغات از طریق سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور، از اهمیت بالایی در جهت توسعه توریسم درمانی برخوردار است.
وی به تجربه ژاپن در زمینه چشمه های طبیعی و توریسم درمانی آن اشاره کرد و گفت: در سرزمین ژاپن ، وجود آتشفشان های متعدد زمینه چشمه های فراوان آب گرم معدنی را ایجاد نموده است. این چشمه های در ژاپن به «آنسن» معروف هستند و بر اساس قانون چشمه ها باید بیش از 25 درجه حرارات داشته باشند.

یزدفردا