زمان : 28 Khordad 1388 - 00:07
شناسه : 17715
بازدید : 10528
شکایتهای نامزدهای انتخابات رياست جمهوري دهم ارایه شده به شورای نگهبان چیست؟! شکایتهای نامزدهای انتخابات رياست جمهوري دهم ارایه شده به شورای نگهبان چیست؟!

یزدفردا -تقوائی:عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با بيان اينكه ميرحسين موسوي در اعتراض خود به شوراي نگهبان نسبت به 7 مورد معترض است گفت: موسوي در اولين اعتراض خود تأكيد كرده است كه در مناظره‌ها مطالبي گفته شده كه اتهام عليه شخصيت‌هاي نظام بوده است.
وي اضافه كرد: كارشكني مسئولان فرمانداري‌ها در ارائه كارت ناظرين انتخاباتي،قبل از تجميع دستي آرا نتايج اعلام شده، تعرفه‌هاي انتخاباتي در شعب اخذ رأي به خوبي توزيع نشده مانند شهرهاي شيراز و تبريز، احمدي‌نژاد در صداوسيما تبليغات اضافي داشته است، تيتر سايت‌هاي رجانيوز، فارس و ايرنا مبني بر پيروزي احمدي‌نژاد در انتخابات و نقض ماده 40 جرائم نيروهاي مسلح و استفاده از نظاميان و بسيج در ميتينگ‌هاي تبليغاتي احمدي‌نژاد از جمله موارد اعتراضي ميرحسين موسوي نسبت به انتخابات رياست جمهوري است.
سخنگوي شوراي نگبهان در خصوص موارد اعتراضي محسن رضايي در انتخابات رياست جمهوري دهم كه به اين شورا ارسال داشته است گفت: رضايي براين اعتقاد است كه بين 3.5 تا 7.5 ميليون رأي داشته است .
كدخدايي اضافه كرد: گزارش ناظرين رضايي از پاي صندوق‌هاي رأي، تجميع بيش از 1000 صندوق توسط ستادهاي انتخاباتي وي، نظرسنجي‌هاي رسمي كشور و اظهارات مردم به رضايي و مسئولان ستاد وي از جمله دلايل اعتراض اين نامزد انتخابات رياست جمهوري دهم است.
كدخدايي تصريح كرد: مهدي كروبي نيز تا به حال به شوراي نگهبان اعتراضي نسبت به نتيجه انتخابات رياست جمهوري دهم اعلام نداشته است.



میرحسین موسوی دیروزدر انتخاباتي كه همه مردم و شوراي نگهبان ناظر هستند، دولت نمي‌تواند اثر بگذارد

حدود بیست و سه سال پیش در چنین روزهایی : مهندس ميرحسين موسوي روز يكشنبه 8 تير 1365 و در پايان جلسه هيأت دولت به سؤالات ايرنا پاسخ داده و در خصوص شبهات مطرح شده در خصوص سلامت انتخابات مياندوره‌اي مجلس شوراي اسلامي گفته: در انتخاباتي كه همه مردم و شوراي نگهبان و همچنين روحانيت عزيزمان ناظر هستند، دولت نمي‌تواند اثر بگذارد.
مهندس ميرحسين موسوي روز يكشنبه 8 تير 1365 و در پايان جلسه هيأت دولت به سؤالات ايرنا پاسخ داده و در خصوص شبهات مطرح شده در خصوص سلامت انتخابات مياندوره‌اي مجلس شوراي اسلامي گفته: در انتخاباتي كه همه مردم و شوراي نگهبان و همچنين روحانيت عزيزمان ناظر هستند، دولت نمي‌تواند اثر بگذارد.
ميرحسين موسوي در پاسخ به سؤال ايرنا پيرامون مقاله منتشر شده در يكي از روزنامه‌هاي تهران مبني بر اين‌كه تغيير استانداران و فرمانداران در راستاي قبضه نمودن انتخابات مجلس از طرف دولت است گفته: اين كذب است و من قبول ندارم. ميرحسين موسوي در پايان افزوده: چطور مي‌شود در انتخاباتي كه همه مردم و شوراي نگهبان و همچنين روحانيت عزيزمان ناظر هستند بشود دولت اثر بگذارد.
راستی چرا امروز میرحسین موسوي نظرش تغییز یافته است!

نامه ای کوتاه به آنان که معترض به نتیجه انتخابات اند!

عليرضا قزوه :اين روزها همه دارند تحقير مي شوند .از تو و من و ما و ايران ما.
همه دمغ اند و حوصله اي نيست. نه براي من كه بار دوم به اين رييس جمهور راي دادم و نه براي آن كه الان در خيابان تظاهرات آرام مي كند در دل همه غوغايي ست . چرا؟
از مني كه اينجا نشسته ام و از چهارتا استاد و دانشجوي زبان فارسي هندي مي شنوم كه تازه از ايران آمده اند و خاطرات خوبشان زهرمارشان شده و يكي شان مي گفت كم مانده بود جلوي دانشگاه تهران مرا كتك بزنند و دوستانش مي خنديدند . و آن يكي مي گفت هنوز اوباما و ساركوزي تاييدتان نكردند! گفتم خاك بر سر ما اگر ساركوزي و ماركوزي بخواهند سرنوشت ما را رقم بزنند. نشسته ام اينجا و ناراحتم از خطابه هاي پرزيدنت هاي خودي و بيخودي. از كانديداهاي بادكنكي و لاستيكي. ناراحتم از آدمي كه فكر مي كند كوي دانشگاه محل ضد انقلاب است و همه آتش ها زير سر دانشگاه است و به فكر لشكركشي به آنجاست. و از خودم بارها سوال كرده ام كه چه خبر است؟ و راستي مگر يك رياست چند ساله چقدر مي ارزد؟
چرا به دنيا كه مي رسد هيچ كس از آن نمي گذرد و همه رنگ دين به آن مي زنند اما دنياست. من تا به حال به موسوي و هاشمي و ناطق راي نداده ام اما آيا درست است كه يك شبه هاشمي و ناطق و موسوي و اين همه آدم با سيزده ميليون راي بشوند ضد انقلاب؟ يعني انقلاب اين است كه هر چهار سال سيزده ميليون آدم به هر قيمتي طرد شوند؟ الا آن كه بيعت كنند با من و ما؟ و همه ادعا مي كنند كه طرف مقابل يزيد است و آنها حسين عصرند و عصر عصر عاشوراست اما خدا مي داند كه هيچ خبري نيست.
آدم هايي كه اين سي سال تمام اين مملكت دستشان بود اگر مي خواستند آن را به دست ضد انقلاب بدهند كه داده بودند نمي ماند بعد از سي سال كه به دست من و تو برسد. چرا اينقدر نمك كور شده ايم؟
اي كاش به جاي اين خط و خطوطي كه من هيچ وقت ازشان خوشم نيامده يك جماعت ميانه رو و اهل دوستي و آشتي مي آمدند. يعني اگر رييس جمهوري عوض مي شد حداكثر سي چهل نفر آدم عوض مي شد و تمام. اين لشكركشي ها مال عهد دقيانوس است و اين دعواها مال روزگار ياجوج و ماجوج. چرا اين قدر خود را و خدا را فراموش كرده ايم؟ چرا يك خرده وجدان در ما نيست؟ چه خبر شده است آنجا؟ چرا اين قدر بي حوصله شده ايم ما؟ پ

یزدفردا