زمان : 09 Azar 1401 - 09:17
شناسه : 177083
بازدید : 4927
بیست و چهارمین مانور زلزله وایمنی در مدارس بهاباد یزد  برگزارشد همزمان با سراسر کشور بیست و چهارمین مانور زلزله وایمنی در مدارس بهاباد یزد برگزارشد بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در مدارس شهرستان بهاباد با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و کاهش تلفات انسانی در هنگام بروز زمین لرزه به صورت نمادین درآموزشگاه دخترانه شاهد شهید مدنی بهاباد برگزار شد.

مدیر آموزش وپرورش بهاباد درحاشیه برگزاری این مانور اظهارداشت : مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و جامعه در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم سازی، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و نهایتاً کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برگزار شد.

حسن رزاقی بهابادی عنوان کرد: در این مانور دو رویکرد مهم پناه گیری صحیح و خروج اضطراری برای دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.

او ادامه داد: مانور زلزله و ایمنی با شعار مدارس ایمن، جامعه تاب آور با همکاری دستگاه های مشارکت کننده از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، شهرداری ها و نیروی انتظامی با رویکرد جامعه محور برگزار می‌شود.

مدیرآموزش وپرورش بهاباد بیان داشت :  ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.

رزاقی اضافه کرد: در مدرسه ایمن، بر ایمنی غیر سازه‌ای از جمله محکم کردن وسایل داخل کلاس از جمله تابلو، کمد بایگانی، میز و نیمکت تاکید شده و در ایمن سازه‌ای نیز بر مقاوم‌سازی ساختمان مدارس در مقابل زلزله تاکید شده است.

وی بااشاره به اینکه شهرستان بهاباد برروی گسل فعال زلزله قرارداردو ماهانه چندین زلزه با قدرت کم در این شهرستان احساس میشود آموزشهای کمکهای اولیه و قبل و بعد اززلزله در این شهرستان برای دانش آموزان و شهروندان حائیز اهمیت است .

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله وایمنی با حضورفرماندار، امام جمعه ، مدیرآموزش وپرورش ، معاون مدیرک بحران استان یزد و مدیریت بحران شهرستان ودستگاههای خدمت رسان و مسئولان ودانش آموزان به صورت نمادین درآموزشگاه  دخترانه شاهد شهید مدنی بهاباد برگزارشد

گفتنی است دانش آموزان دراجرای این مانور فرضی با شنیدن صدای آژیر درکلاس های خود وجاهائی که آموزش داده شده بود پناهگیری کردند.

انتهای پیام/