زمان : 06 Azar 1401 - 12:57
شناسه : 177062
بازدید : 3573
ضریب فقر در استان یزد پایین است مدیر کل کمیته امداد یزد: ضریب فقر در استان یزد پایین است یزدفردا: مدیر کل کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: ضریب فقر در استان یزد از سایر استان‌ها کمتر است.

به گزارش یزدفردا: محمد شجاعان با اشاره به گزارش اخیر یکی از روزنامه‌های کشوری در مورد ضریب ۹ درصدی عملکرد استان یزد در شناسایی نیازمندان با توجه به شاخص‌های دستورالعمل مقابله با فقر مطلق میان وزارت کشور، کمیته امداد و بهزیستی، گفت: هر چه این ضریب کمتر باشد به این معنا است که میزان فقر آن استان کمتر است و این جزء شاخص های مثبت یک استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نتایج بررسی‌های گزارش روزنامه مذکور موجب سوء برداشت برخی رسانه‌ها نسبت عملکرد ارگان‌های خدمت‌رسان از جمله کمیته امداد و بهزیستی در یزد شده است، گفت: تمام افرادی که در سامانه‌ حامی ثبت اطلاعات انجام داده‌ پالایش شده‌اند و افرادی که شرایط حمایت را داشته‌اند، تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته اند.

شجاعان افزود: استان یزد جزء استان‌های پر افتخار کشور با مردمی شریف و نیکوکار است و ضریب فقر آن از سایر استان ها کمتر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که ۲۸ هزار خانوار نیازمند در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: قریب به ۲۲ هزار خانوار از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ میلیارد تومان کمک معیشت دریافت کرده‌اند.

شجاعان در پایان با بیان این که شناسایی افراد نیازمند و تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده‌های تحت حمایت از اولویت‌های اصلی کمیته امداد است، گفت: این نهاد علاوه بر خدمت‌رسانی به ۲۸ هزار خانوار نیازمند تحت پوشش در استان در قالب اشتغال، مسکن، معیشت، درمانی، حقوقی و فرهنگی، به سایر افراد نیازمند نیز به صورت موردی خدمت‌ ارائه می‌دهد.