زمان : 26 Khordad 1388 - 18:56
شناسه : 17691
بازدید : 2521
غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با ارائه خدمات ارزنده علمی در پژوهشسرای دانش آموزی مهریز غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با ارائه خدمات ارزنده علمی در پژوهشسرای دانش آموزی مهریز
یزدفردا :مدیر پژوهشسرای دانش آموزی مهریز در گفتگبا خبرنگار یزد فردا گفت: پژوهشسرای دانش آموزی مهریز با ارائه خدمات ارزنده علمی، آموزشی و پژوهشی در ایام تابستان نقش مهمی را در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ایفا می کند.
" سید علی اکبر میروکیلی " با اشاره به اینکه پژوهشسرای دانش آموزی مرکزی است که به منظور ارائه خدمات علمی و گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم تاسیس می شود، گفت: . اشاعه فرهنگ پژوهش وتحقیق فردی و گروهی در بین دانش آموزان، رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های آنان و تشویق و ترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت های علمی وکاربردی از مهم ترین اهداف پژوهشسرا می باشد.
وی هدایت وراهنمایی دانش آموزان در جهت علایق واستعدادهایشان، فراهم نمودن امکان دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی وپژوهشی داخل وخارج کشور و ایجاد زمینه مشارکت دانش آموزان مستعد در انجام پژوهشهای ملی ومنطقه ای را از دیگر اهداف این مرکز ذکر کرد.
مدیر پژوهشسرای دانش آموزی مهریز در مورد فعالیتهای انجام شده این مرکر گفت: تشکیل کلاسهای آزمایشگاهی و المپیادی، برگزاری کلاسهای آموزش نجوم و رصد شبانه با تلسکوپ ها و دوربین های نجومی جهت آشنایی دانش آموزان با علم نجوم و خداشناسی، تشکیل کلاس ساخت ربات برای نخستین بار و ساخت اولین ربات مسیر یاب توسط گروه ربات پژوهشسرا از مهم ترین فعالیتهای این مرکز می باشد.
" میروکیلی " کسب رتبه دوم استانی در رشته فیزیک و کسب 5 رتبه در المپیاد مرحله اول را از افتخارات این مجموعه ذکر کرد و گفت: در راستای توسعه نهضت نرم افزاری و تولید علم مورد تاکید مقام معظم رهبری وب سایت پژوهشگاه با اهداف"پژوهشی، تحقیقاتی، علمی و آموزشی برای دانش آموزان طراحی گردیده است که از دانش آموزان و صاحب نظران عزیز تقاضا می شود مقالات،طرحها،نظرات و راهکارهای خود را جهت کیفی کردن مطالب سایت با عضویت در این سایت ارائه، نمایند.
وی در مورد تشکیل کلاسهای غنی سازی اوقات فراغت تابستان امسال گفت: برگزاری کلاسهای آموزش و ساخت ربات و شرکت در مسابقات ربات استانی و کشوری، برگزاری کلاس آموزش نجوم و رصد شبانه، برگزاری کلاس عکاسی و کار با دوربین معمولی و دیجیتال و ظهور و چاپ عکس و فتوشاپ با مربیان مجرب و کارآزموده، برگزاری کلاس مسابقات آزمایشگاهی و المپیادها ویژه سال سوم دبیرستان جهت آمادگی هرچه بیشتر برای شرکت در این مسابقات از مهم ترین کلاسهای آموزشی در نظر گرفته شده برای تابستان می باشد.
وی با بیان آمادگی این مرکز جهت تشکیل هر نوع کلاس درسی و پژوهشی به در خواست دانش آموزان علاقمند به تقویت بنیه علمی خود گفت: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام همه روزه از ساعت چهار الی هشت بعد از ظهر به پژوهشسرای دانش آموزی مهریز واقع در بلوار هفتم تیر جنب دبیرستان نمونه ابن سینا مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن 5229493 تماس حاصل نمایند.
" میروکیلی " درپایان از تمامی عزیزانی که دراین مدت جهت انجام امور و گسترش فرهنگ پژوهش وتحقیق با مرکز همکاری نموده اند به ویژه مدیریت محترم آموزش وپرورش مهریز جناب آقای عقیلی که با درایت و تدبیر و راهنمائی ها و تخصیص اعتبارات لازم بیشترین سهم را داشته اند تقدیر و تشکر نمود.
یزدفردا