زمان : 10 Khordad 1385 - 23:45
شناسه : 1756
بازدید : 1782
بهره‌برداري از بافت تاريخي روستاي اسلاميه شهرستان تفت بهره‌برداري از بافت تاريخي روستاي اسلاميه شهرستان تفت

بهره‌برداري از بافت تاريخي روستاي اسلاميه شهرستان تفت



رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور گفت: طرح احياي بافت‌هاي قديمي در22 روستاي كشور در دست اجرا است.

"علي تابش" روز سه‌شنبه در آيين بهره‌برداري از بافت تاريخي روستاي اسلاميه شهرستان تفت در استان يزد افزود: تاكنون‪ ۵۰‬روستا براي اجراي اين طرح، شناسايي شده است.

وي اظهار اميدواري نمود با همكاري دستگاههاي ذيربط، بافت‌هاي قديم هر روستا شناسايي و با مرمت و بهسازي آنها صنعت گردشگري، رونق بيشتري بگيرد.

وي اظهار داشت: روستايياني كه منزل قديمي دارند و خواستار مرمت و بازسازي با طراحي و نظارت بنياد مسكن هستند به آنان تسهيلات بانكي مورد نياز با سود پنج درصد پرداخت مي‌شود.

معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشكري كشور هم نقش ميراث فرهنگي و گردشگري را در جاذبه‌هاي گردشگري و توسعه اقتصادي و فرهنگي هر منطقه، مهم دانست.

اسفنديار رحيم مشايي" افزود: ايران، جزو‪ ۱۰‬كشور اول جهان از لحاظ جاذبه گردشگري است كه مي‌تواند با جذب گردشگر، فرهنگ اسلامي و تشيع را به جهان معرفي كند.

وي از وجود‪ ۶۰۰‬روستاي تاريخي در كشور خبر داد و افزود‪ ۳۹۶‬روستا در كشور به عنوان روستاي نمونه براي گردشگري شناسايي شده‌اند.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد نيز در اين مراسم، احياي بافت قديمي اسلاميه كه در مسير عبور امام رضا(ع) قرار گرفته را كاري ارزشمند دانست.

حجت‌الاسلام "محمدعلي صدوقي" با بيان اينكه‪ ۷۴۳‬هكتار از مساحت استان يزد در فهرست آثار ملي كشور ثبت شده نقش ميراث فرهنگي و گردشگري را در احياي بافت‌هاي قديمي مهم خواند.

طرح احياي بافت قديم روستاي اسلاميه شهرستان تفت، شامل كفسازي، بدنه‌سازي و ابنيه فني با صرف سه ميليارد و‪ ۷۰۰‬ميليون ريال اعتبار انجام شده است.
منبع:ايرنا

يزدفردا