زمان : 21 Khordad 1388 - 09:30
شناسه : 17551
بازدید : 12872
كروبي از تخريب خود توسط نزديكان و اطرافيان هاشمي انتقاد كرد كروبي از تخريب خود توسط نزديكان و اطرافيان هاشمي انتقاد كرد

یزد فردا به نقل از پايگاه اطلاع رساني اعتماد ملي، مهدي كروبي در نامه اي انتقادي خطاب به هاشمي رفسنجاني از تخريب خود توسط اطرافيان وي و به نفع موسوي انتقاد كرد.
كروبي همچنين نوشت:
بدانيد كه به‌رغم برخي داعيه‌ها اكنون همه اين رفتارها منتسب به حضرتعالي است و گرچه سهم برخي نهادهاي عمومي – مانند دانشگاه آزاد اسلامي – را نمي‌توان در ترويج نامزد مورد نظر شما را ناديده گرفت اما حق شهروندي‌شما در دفاع از نامزد خاص ملازمتي با خروج از دايره عدل و انصاف ندارد.

متن كامل اين نامه به شرح زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
برادر گرامي
حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاي هاشمي رفسنجاني
رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام
با سلام و احترام
همان‌گونه كه جنابعالي اطلاع داريد همه اصلاح‌طلبان و علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب و ايران و راه و خط امام خميني همت خويش را مصروف اين معنا كرده‌اند كه در اوضاع و احوال عمومي كشور «تغيير» ايجاد كنند و به صورت‌هاي مختلف اعم از نامزدي يا حمايت از نامزدي خاص در انتخابات 22 خرداد 88 كشور را از شرايط فعلي نجات دهند. بديهي است جز مقام رهبري همه شهروندان ايران اعم از حاكمان و افراد عادي حق دارند از نامزد مورد علاقه خويش در انتخابات پيش ‌رو حمايت كنند به شرط آنكه از اموال عمومي يا دولتي استفاده نكنند كه متاسفانه برخي نامزدها و حاميان آنان چنين كرده‌اند. «رقابت» بالا البته سبب «مشاركت» گسترده هم خواهد شد كه در صورت سلامت انتخابات هر سه شرط يك انتخابات آزاد محقق خواهد شد و حضرتعالي هم در نامه اخير خود خطاب به رهبر انقلاب اشاره كرده‌ايد كه هيچ‌يك از چهار نامزد موجود براي آمدن به صحنه از شما نظر نخواسته‌اند و شما هم تا كنون به خاطر مسووليت رسمي‌تان در رسانه‌ها مطلبي به نفع يا ضرر افراد و جريان‌هاي درگير در انتخابات نگفته‌ايد.
اينك كه به شكر خدا انتخاباتي پرشور در پيش است لازم مي‌دانم ضمن تاكيد بر حق شهروندي شما در حمايت از نامزدي خاص به اطلاع‌تان برسانم كه متاسفانه برخي از نزديكان و بستگان شما با شايعه‌پراكني قصد دارند يكي از دو صداي اصلاح‌طلبان در انتخابات را خاموش كنند و با پخش خبرهاي كذب و شايعات ناروا درباره انصراف اينجانب از رقابت‌هاي انتخاباتي آب به آسياب مخالفان اصلاحات بريزند. من البته قصد ندارم با بردن نام افراد خاص از نزديكان و بستگان شما نقش آنان را در برهم زدن وحدت اخلاقي اصلاحات اعلام كنم و ترجيح مي‌دهم پس از پايان انتخابات با هم در يك جلسه دو نفره درباره اين موضوع صحبت كنيم، اما ضمن تاكيد بر دغدغه‌هايي كه شما هم درباره انتخابات داريد اعلام مي‌كنم اين روش دوستان سبب نقض قواعد اخلاقي انتخابات آزاد مي‌شود و اتحاد فكري و تاريخي اصلاح‌طلبان را مخدوش مي‌كند. حتما به ياد داريد كه همه ما درباره جايگاه رياست مجلس خبرگان رهبري پس از درگذشت آيت‌الله مشكيني چه اندازه حساس بوديم و حتما نقش اينجانب و دوستان حزب اعتماد ملي در مشاركت گسترده در انتخابات خبرگان و سپس حمايت از رياست جنابعالي را از ياد نبرده‌ايد، گرچه من هرگز به قصد سهم‌خواهي كاري نمي‌كنم و آن روز باور و اعتقادم را معيار حمايت از شما براي رياست مجلس خبرگان قرار دادم، اما قصدم از يادآوري اين نكته، تاكيد بر ضرورت وحدت اصلاحات است. اصلاح‌طلبان از آغاز استدلال مرا براي تكثر در انتخابات شنيده‌اند و مي‌دانند كه من به يك حركت حزبي معتقدم و به دعوت افرادي جز از حزب خويش و گروه عظيمي از روشنفكران و روحانيان و مديران و ديگر اقشار جامعه نامزد نشدم و اكنون در برابر تك‌تك اين حاميان مسوول و متعهد به ادامه نامزدي هستم و هرگز به چيزي جز يك رقابت سالم براي بيان عقايد اصلاح‌طلبانه فكر نكردم و اكنون هم خشنودم كه با انتشار بيانيه‌ها و ايراد سخنراني‌ها و حضور در ميان مردم در تعميق اصلاح‌طلبي نقش ايفا كردم و البته داوري نهايي بر عهده ملت است نه كساني كه با نظرسازي و شايعه‌سازي نه حريف كه رفيق را هم تخريب مي‌كنند.
اميدوارم به دوستان خود تذكر بدهيد كه از ادامه اين حركت تخريبي – كه جز به سود حريف نيست – خودداري كنند و بدانيد كه به‌رغم برخي داعيه‌ها اكنون همه اين رفتارها منتسب به حضرتعالي است و گرچه سهم برخي نهادهاي عمومي – مانند دانشگاه آزاد اسلامي – را نمي‌توان در ترويج نامزد مورد نظر شما را ناديده گرفت اما حق شهروندي‌شما در دفاع از نامزد خاص ملازمتي با خروج از دايره عدل و انصاف ندارد.
اين روزها اصلاحات در مراحل حساسي قرار گرفته است مبادا به‌نام اصلاحات دشمنان آن را پيروز گردانيم.
با احترام
مهدي كروبي
20 خرداد 88