زمان : 21 Khordad 1388 - 03:31
شناسه : 17529
بازدید : 17780
نماینده مردم اردکان و دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس  در واکنش به  تحولات اخیر انتخابات :پرونده‌سازي عليه مخالفان رئيس‌جمهور --برخي به دنبال امام زدايي در كشور هستند نماینده مردم اردکان و دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس در واکنش به تحولات اخیر انتخابات :پرونده‌سازي عليه مخالفان رئيس‌جمهور --برخي به دنبال امام زدايي در كشور هستند
یزدفردا :نماینده مردم اردکان و دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس از نقش برجسته و موثر آيت‌الله هاشمي در به ثمر رساندن پيروزي انقلاب و دوران دفاع مقدس به نیکی ياد كرد و با بيان اينكه نمي‌توان خدمات ايشان را انكار كرد افزود: هاشمي‌رفسنجاني شخصيت برجسته‌اي است كه رياست دو نهاد مهم و اثرگذار مجمع تشخيص مصلحت نظام و خبرگان رهبري را برعهده دارد.
دبيركل فراكسيون خط امام(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، افزود: ترور شخصيت هاشمي‌رفسنجاني در شرايطي كه او امكان دفاع و نقد منصفانه برابري نداشته است، ضربه به حيثيت دو نهاد مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبري و فروكاستن از اعتبار آنهاست كه تضعيف نظام را در پي دارد. چراكه بخش عمده‌اي از مشروعيت نظام به اين دو نهاد است.
برخي به دنبال امام زدايي در كشور هستند
دبيركل فراكسيون خط امام(ره) با اعتقاد بر اينكه برخي به دنبال امام زدايي در كشور و خانه‌نشين كردن ياران و همراهان امام هستند، ادامه داد: عده‌اي چشم طمع دوخته‌اند تا در غياب امام به حذف انديشه‌هاي ايشان در كشور بپردازند. به‌زعم اين افراد اين هدف با حذف ياران امام و حملات سازمان‌يافته به آقايان هاشمي، خاتمي، ناطق‌نوري، موسوي و طرح اتهامات واهي به آنان ميسر خواهد بود. وي با تاكيد بر اينكه اين اقدامات تعرض به دوران امام خميني(ره) است خاطرنشان كرد: مردم ما هوشيار هستند و عكس‌العمل‌شان را در راي‌شان نسبت به اين تخريب‌ها نشان خواهند داد.
تابش با اشاره به نامه روز گذشته آيت‌الله هاشمي به مقام معظم رهبري، تصريح كرد: ايشان در اين نامه مي‌خواستند بگويند كه موج تبليغاتي منفي‌اي در مورد افشاگري‌هاي انبوه و بي‌مورد در كشور شكل گرفته است. تلخ‌ترين خاطره در اين مورد را نسبت به آيت‌الله شهيد بهشتي داشتيم كه در اوايل انقلاب اتهامات بسياري نسبت به حوزه شخصي، اموال و سرمايه‌هاي ايشان تحت عنوان ”افشاگري” به جامعه پمپاژ مي‌كردند.
به گفته وي اين موارد منجر به دريافت تصور غلطي از ايشان در مقطع كوتاهي از جامعه شد كه پس از شهادت بهشتي مشخص گرديد اين اتهامات، كه تحت عنوان ”افشاگري” مطرح شده است، دروغ محض بوده و نه حتي بزرگ‌نمايي.
تابش افزود: آنچه كه امروز تحت عنوان ”افشاگري” عليه آيت‌الله هاشمي مطرح مي‌شود مشابه همان افشاگري‌هايي است كه ضدانقلاب براي ترور شخصيت آيت‌الله شهيد بهشتي مطرح مي‌كرد. اين شيوه تجربه شده در تاريخ انقلاب، خسارات زيادي داشته است كه هاشمي نسبت به تكرار آن ابراز نگراني كرده است.

اتهام به ”توطئه‌گري” به جاي پاسخگويي به مردم 
رئیس کمیته اقتصادی  کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در ادامه پرسيد: چه اتفاقي افتاده است كه امروز آقايان برآشفته شده‌اند؟ وي سپس در پاسخ به اين سوال گفت: رئيس‌جمهور كه در يك دوره مسووليت اجرايي داشته است، امروز كه در مقطع انتخابات به دليل مفقود شدن 300 ميليارد دلار ارز حاصل از فروش نفت و تعيين تكليف يك ميليارد دلار درآمد ارزي در بودجه سال 85، مورد سوال قرار گرفته است، اين مطالب را مطرح مي‌كند.
وی با اشاره به گزارش ديوان محاسبات از تخلفات مالي دولت و تذكرات پياپي نمايندگان به عدم اجراي برخي قوانين از سوي رئيس‌جمهور افزود: مردم از دولت پاسخگو انتظار دارند كه به اين سوالات پاسخ دهد اما متاسفانه رئيس‌جمهور به جاي پاسخ به اين سوالات، ديگران را متهم به ”توطئه‌گري” مي‌كند.
وي تذكر هاشمي‌رفسنجاني را نيز در همين راستا ارزيابي كرد و افزود: نمي‌توان با ترفند ”توطئه‌گر” خواندن ديگران از پاسخ به سوالات و ابهامات طفره رفت.
نماينده اردكان خاطرنشان كرد: مردم ما بسيار هوشيارتر از آن هستند كه براساس جوسازي‌هاي انجام شده، برخي افراد را متهم كنند و اصل سوالاتشان از مسوولان اجرايي را به فراموشي بسپارند. نامه آيت‌الله هاشمي به رهبري انقلاب در ايجاد هوشياري در مردم موثر بوده و وجدان‌هاي بيدار و آگاه آنها را به قضاوت منصفانه در روز انتخابات فراخوانده است. 

پرونده‌سازي عليه مخالفان رئيس‌جمهور

تابش با ابراز تاسف از روشي كه عليه مخالفان رئيس‌جمهور در پيش گرفته شده است، گفت: برخي به دنبال پرونده‌سازي و متهم كردن ديگران در آستانه انتخابات هستند كه روش مقبول و پذيرفته‌شده‌اي نيست. در شرايطي كه دولت از امكانات وسيع، بودجه و تريبون‌هاي متعدد برخوردار است كه برخلاف قانون از آنها به نفع خود سوءاستفاده مي‌كند، ديگر چه نيازي به استفاده از روش‌هاي تخريبي است؟
وي اين شيوه افشاگري را تجربه خطرناكي در كشور خواند و افزود: آيت‌الله هاشمي نسبت به تكرار اين مساله هشدار داده‌اند اما متاسفانه دولت به جاي پاسخگويي به ابهاماتي كه در حوزه مسووليتش وجود دارد، اقدام به اتهام‌زني كرده و ديگران را با زبان بي‌زباني ”دزد” خطاب مي‌كند. اما وجدان بيدار عمومي مغلوب اين تبليغات انتخاباتي نخواهد شد. 

تعهد موسوي به گفتمان انقلاب اسلامي
به اعتقاد محمدرضا تابش، طرفداران احمدي‌نژاد نمي‌توانند در انتخابات فعلي، مساله ”گفتمان انقلاب اسلامي” و گفتمان مقابل آن را مطرح كنند. چراكه سابقه حضور مهندس موسوي در نخست‌وزيري و تصدي مسووليت‌هاي دوران دفاع مقدس، شرايط را براي اتهام‌افكني‌هاي آنها سخت و دشوار كرده است.
وي افزود: مهندس موسوي در آن دوران سخت، تلاش‌هاي ارزشمندي را در دولت بر جاي گذاشته است كه قابل قياس با ديگراني كه در آن دوران هيچ قدم مثبتي بر نداشته‌اند و حضورشان در جبهه نيز برجسته نمي‌باشد، نيست.
دبيركل فراكسيون خط امام(ره) از شخصيت ميرحسين موسوي به عنوان كسي ياد كرد كه تحت هيچ عنوان نمي‌توان به او اتهامات اخلاقي و يا مالي وارد كرده. 

ادامه عمليات رواني عليه موسوي
تابش از توجه ويژه مهندس موسوي به طبقات مستضعف جامعه ياد كرد و افزود: حال كه مخالفان ايشان نمي‌توانند به موسوي اتهام بزنند، به دنبال اتهامات واهي عليه هاشمي‌رفسنجاني هستند تا او را از جامعه دور كنند. آنها در تلاشند تا ذهن مردم را متوجه هاشمي كرده و در ضمير ناخودآگاه مردم رقابت ”هاشمي ـ احمدي‌نژاد” را تداعي كنند.
وي اين اقدامات را تداوم عمليات رواني عليه ميرحسين موسوي دانست و افزود: آنها به اين شيوه مي‌خواهند بزرگ‌ترين دروغ انتخاباتي خود را در تاريخ ثبت كنند در حالي كه مردم متوجه تاكتيك ”فرار به جلو” از سوي آنها شده‌اند و در انتخابات آتي به تكرار اين دولت راي نخواهند داد.
دبيركل فراكسيون خط امام(ره) با اشاره به اينكه برخي افراد به تخلف در انتخابات اميد بسته بودند، ادامه داد: اما حمايت‌هاي انبوه مردم از ميرحسين موسوي، فاصله وي را با احمدي‌نژاد بيش از آنچه كه آنها تصور مي‌كردند، كرده است. اين در حالي است كه رقيب ميرحسين موسوي تمامي امكانات حكومتي را در اختيار دارد و نيروهاي برخي نهادها موظف به حضور در برنامه‌هاي انتخاباتي او هستند.
وي افزود: مردم در آستانه تجربه دوباره گذار از ”خودمحوري” قرار گرفته‌اند خودمحوري‌اي كه در غالب قانون‌گريزي، تحقير مردم و منزوي كردن ايران در عرصه بين‌الملل شكل گرفت.
تابش از حمايت‌هاي گسترده مردمي از نامزدي ميرحسين موسوي در سراسر كشور ياد كرد كه حضورشان به منزله آن است كه مي‌خواهند جلوي روش‌هاي خودمحورانه در كشور را بگيرند.
به گفته وي حمايت از ميرحسين موسوي آنقدر در سراسر كشور عظيم و گسترده است كه با همراهي آنها راه هرگونه توطئه‌اي در به خطر انداختن سلامت انتخابات، بسته مي‌شود. چراكه حضور تعيين‌كننده و انبوه مردم در انتخابات امكان تقلب و تخلف در انتخابات را سلب خواهد كرد. 

بررسي نتايج انتخابات از سوي نمايندگان مجلس

نماينده اردكان از دقت نمايندگان مجلس در بررسي نتايج انتخابات خبر داد و افزود: ما از تمامي قدرت و امكانات خود استفاده مي‌كنيم تا جلوي تقلب، تخلف، تخريب و خرابكاري در انتخابات را بگيريم.
تابش افزود: در موقعيت مقتضي نتيجه بررسي‌هاي خود در اين زمينه را به اطلاع ملت خواهيم رساند.
یزدفردا