زمان : 20 Khordad 1388 - 18:58
شناسه : 17516
بازدید : 9909
تصميم جديد در كميته صيانت از آراء :تشديد فشار سازمان مجاهدين براي كناره‌گيري موسوي تصميم جديد در كميته صيانت از آراء :تشديد فشار سازمان مجاهدين براي كناره‌گيري موسوي



  به گزارش خبرگزاري فارس، اين فشارها تاكنون با مقاومت موسوي توام بوده است ولي برخي از ناظرين سياسي، جمله پاياني كانديداي اصلاح‌طلبان در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما را نشانه‌اي از تاثيرپذيري او از فشارهاي دو حزب تندرو ياد شده مي‌دانند. موسوي شب گذشته در مصاحبه خود خطاب به مردم گفت: «اين آخرين ديدار من با شماست و ديگر ارتباط من با شما قطع مي‌شود».
براساس اين گزارش دو حزب افراطي مجاهدين و مشاركت با اين استدلال كه پيروزي موسوي در مرز غير ممكن قرار گرفته است گفته‌اند بايد با كناره‌گيري از انتخابات فضا را راديكالي كرده و از كنترل نظام خارج نمود اين دو حزب با استدلال موسوي مبني بر اينكه اعتراضات تند را بايد به پس از اعلام نتايج انتخابات موكول كرد، مخالفت كرده و گفته‌اند در اين صورت زمينه پذيرش اعتراضات حاد از بين مي‌رود و مردم آن را بازتاب شكست انتخاباتي ارزيابي مي‌كنند و اين اثر عكس دارد.
چند روز پيش سايت وابسته به محسن رضايي خبرداد كه رضايي نفر دوم در انتخابات خواهد بود و اين در حالي مطرح شده كه همه نظرسنجي‌ها او را نفر چهارم و با فاصله بسيار زياد از نفر دوم نشان مي‌داد. اين سايت بطور ضمني از احتمال كناره‌گيري دو كانديداي اصلاح‌طلب خبرداده و گفته بود رقابت از 4 كانديدا به رقابت دو كانديدا تبديل مي‌گردد.
اين موضوع البته بعدا از روي سايت مذكور برداشته شد و هر دو كانديدا در مناظره‌ها بر باقي ماندن در صحنه تاكيد كردند البته حجت‌الاسلام كروبي در مناظره‌اي كه با موسوي داشت به فشارهاي دو حزب مشاركت و مجاهدين اشاره كرد و با تاكيد معناداري از او پرسيد كه آيا قادر است در برابر فشارها مقاومت كند و بماند كه در نهايت موسوي گفت: كه قصد كنار كشيدن ندارد.
پيش از اين روزنامه كيهان در تاريخ 24/11/87 در يادداشت روز خود با عنوان «براي مشاركت يا بر هم زدن» كه بازتاب فراوان پيدا كرد نوشته بود: «مبناي فعاليت مجاهدين و مشاركت شركت در انتخابات نيست بلكه تلاش براي به هم زدن فضاي انتخاباتي و تحت فشار قرار دادن نظام است.»
در همين حال برخي از تحليل‌گران معتقدند افشاي نامه‌ محرمانه حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني به رهبر معظم انقلاب از سوي افراطيون دوم خرداد صورت گرفته است تا چهره‌هايي نظير هاشمي را وارد راهي بدون بازگشت نمايند.