زمان : 20 Khordad 1388 - 18:49
شناسه : 17512
بازدید : 20824
نامه جمعي از طلاب و فضلاي حوزه علميه خطاب به هاشمي رفسنجاني: چرا حاضر نيستيد با روش امام(ره) در باره شما عمل شود نامه جمعي از طلاب و فضلاي حوزه علميه خطاب به هاشمي رفسنجاني: چرا حاضر نيستيد با روش امام(ره) در باره شما عمل شود


یزد فردا به نقل از رسا، در پي انتشار نامه حجت السلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني به مقام معظم رهبري، جمعي از طلاب و فضلاي حوره علميه قم، در نامه اي به رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام مطالبي را يادآور شدند:

متن اين نامه به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني

نامه سرگشاده شما باعث تأسف بسيار شد. شما از مبارزان قبل و مسئولين درجه اول پس از انقلابيد و در ايجاد و تكامل آن نقش برجسته‌اي داشتيد. چگونه است كه براي اولين بار خطاب به مقام معظم رهبري نامه‌اي سرگشاده مي‌نويسيد كه قطعاً معناي نامه سرگشاده را به خوبي مي‌دانيد.
نامه شما متأسفانه داراي تناقضات و ابهامات فراواني است كه لازم است از سوي شما روشن شود؛ لذا به منظور تنوير افكار عمومي سؤالات ذيل را پاسخ دهيد تا با روشن شدن ابعاد واقعي‌نامه امكان اظهار نظر فراهم آيد:
1. همچنان كه خود در نامه اشاره داريد، آقاي احمدي‌نژاد در آن مناظره به 3 مطالب اشاره كرده‌اند:
الف) تماس شما با يكي از سران عرب
ب) كارگرداني مبارزات انتخاباتي رقباي آقاي احمدي‌نژاد
ج) سؤال از فعاليت‌هاي فرزندان شما
و در ادامه ادعا كرده‌ايد كه آقاي احمدي‌نژاد تصميمات امام راحل و تلاش‌هاي ايشان و مردم و روحانيون را زير سؤال برده‌اند. سخنان آقاي احمدي‌نژاد يا تأييد مي‌شود يا نه؛ امّا ارتباط آن با زير سؤال بردن تصميمات حضرت امام و تلاش‌هاي ايشان و مردم و روحانيون در چيست؟
2. در ابتداي نامه تهمت‌هاي به خود را در سه مقطع ابتداي انقلاب، ابتداي مجلس ششم و انتخابات دوره نهم عنوان كرديده‌ايد و در ادامه ذكر نموده‌ايد براي مقطع اول صبر و براي مقطع 5 سال اخير دندان روي جگر گذاشته‌ايد؛ امّا چرا در مورد تخريب‌كنندگان مجلس ششم سخني به ميان نياورده‌ايد؟ دليل اين سكوت چيست؟
3. در قسمتي ديگر از نامه‌تان به ناگفته‌هاي خود از انتخابات اشاره داشته و وعدة افشاي آنها را داديد. اگر منظور انتخابات جاري است كه هنوز برگزار نشده و اگر منظور انتخابات دورة نهم است كه توسط دولت آقاي خاتمي انجام گرفت و به گفته ايشان سالم‌ترين انتخابات در كشور بوده است.
4. نوشته‌ايد كه اگر من هم سكوت كنم، مردم، احزاب و جريان‌هاي سياسي بيش از اين برنمي‌تابند و آتش‌فشان‌هايي كه از درون سينه‌هاي سوزان تغذيه مي‌شود در جامعه شكل خواهد گرفت كه نمونه‌هاي آن را در اجتماعات انتخاباتي مي‌بينيم و ... .
آقاي هاشمي انتخابات در اين دوره از هيجان بسيار بالايي برخوردار است. طرفداران كانديداها تا سحرگاهان در خيابان‌ها و اجتماعات، در كنار هم به بحث و گفتگو مي‌نشينند، اما هيچ نشاني از آتش‌فشان ديده نمي‌شود؛ البته شايد برخي احزاب و جريان‌هاي منتسب به شما برنامه‌هايي داشته باشند كه شما از آن باخبر باشيد.
5. تصريح داريد كه حضرت امام(ره) براي حل يكي از مشكلات كه اتفاقاً به شبهه‌اي نزد برخي از مردم تبديل شده بوده، كميته‌ي حقيقت ياب تشكيل دادند. چرا شما حاضر نيستيد و اجازه نمي‌دهيد براساس روش امام راحل در اين باره عمل شود و كميته‌اي به بررسي عملكرد خانواده‌ي شما بپردازد و به گفته‌هاي آقاي احمدي‌نژاد درباره عملكرد فرزندان‌تان رسيدگي كند؟ در اين حال دعوت از مقام معظم رهبري براي دخالت در اين امر، به چه معناست؟
6. در نامه‌ي خود آورده‌ايد اگر نظام نخواهد يا نتواند با اين پديده برخورد كند، چگونه مي‌توانيم خود را از پيروان نظام مقدس اسلامي بدانيم؟
جناب آقاي هاشمي برفرض كه سخنان آقاي احمدي‌نژاد واقعيت نداشته باشد، آيا اين اولين بار است كه عليه شهروندان، مسئولان و بزرگان كشور سخني گفته مي‌شود؟ امتياز خانواده حضرتعالي بر ساير شهروندان و مسئولان در چيست؟ اين سخن چگونه با ادعاي پيروي از نظام اسلامي سازگاراست؟
7. در نامه‌ي‌تان خطاب به مقام معظم رهبري آورده‌ايد: اكنون كه امام راحل(ره) به ديار باقي شتافتند، شما مانده‌ايد و من و معدودي از ياران و همفكران قديم.
آقاي هاشمي جايگاه ملت بزرگ ايران كجاست؟ به راستي مراجع عظام تقليد، علماي بزرگ، اعضاء خبرگان رهبري، انديشمندان و نخبگان در نظر شما از چه جايگاهي برخوردارند؟
از «شما مانده‌ايد و من» سخن گفته‌ايد. حضرتعالي زحمات فراواني براي انقلاب كشيده‌ايد و داراي جايگاه ويژه‌اي هستيد، اما آيا مي‌توانيد ادعاي همسنگي و برابري با ولي‌امر مسلمين داشته باشيد؟ آيا ايشان ولي امر و شما فرمان بردار نيستيد؟
8. آقاي هاشمي آنچه در روايات و فقه پوياي شيعه آمده است نصيحت به امام مسلمين است. آيا ارسال نامه سرگشاده، تعرض و فضاسازي عليه نظام و رهبري نصيحت به امام مسلمين است؟
9. آقاي هاشمي ما قصد نداريم شما را مثل آقاي منتظري معرفي كنيم و يا سرنوشتي شبيه او را براي شما ببينيم، ‌بلكه مقصود اين است كه مانع گرفتار شدن شما در سرنوشتي شبيه به سرنوشت او گرديم. چرا كه از طرفي جايگاه علمي و سوابق مبارزاتي و مسئوليت قائم مقامي وي قابل مقايسه با شما نيست و از طرف ديگر عاقبت تكان دهنده‌ي وي از شخصيت برجسته شما به دور است؛ اما آيا وقت آن نرسيده است تا تكليف خود را با برخي اطرافيان‌تان كه زير سابقه و جايگاه شما جمع شده‌اند و هر چه در توان دارند براي تضعيف انقلاب به كار مي‌گيرند، روشن كنيد؟
اليس الصبح بقريب
جمعي از فضلا و طلاب حوزه علميه قم