زمان : 20 Khordad 1388 - 17:48
شناسه : 17510
بازدید : 23516
دکتر دانش جعفری دریزد :در آمد سرانه هر ایرانی در دولت احمدی نژاد 5/2 برابردوره هاشمی و خاتمی و 5/1 برابر دولت موسوی بوده است دکتر دانش جعفری دریزد :در آمد سرانه هر ایرانی در دولت احمدی نژاد 5/2 برابردوره هاشمی و خاتمی و 5/1 برابر دولت موسوی بوده است

یزدفردا :دکتر دانش جعفری  وزیر سابق اقتصاددولت نهم  که امروز جهت حمایش بزرگ هوارداران محسن رضایی به یزد سفرنموده است در یک نشست رسانه ای به سئوالات خبرنگاران رسانه های گروهی در مورد انتخابات و نامزد مورد حمایتش پاسخ داد .

دکتر دانش جعفری درابتدای کنفرانس خبری خود به سئوالی پیرامون  طرح ایجاد صندوق توسعه صنعت نفت و گاز ایران پاسخ داد واظهار داشت :طرحی با این بزرگی و وسعت که می خواهد در کشور اجرا شود و طبق برنامه بیست ساله نظام در سال 89 بایستی این صندوق تاسیس شود و 20 درصد از درآمد نفت به این صندوق واریزشود وو قطعا ما که 100 درصد به درآمد نفت متکی هستیم و با کاهش درآمدهای نفتی حاصل از کاهش قیمت نفت این 20 درصد نیز کاهش خواهد یافت و در نهایت ما باید 100 درصد درآمد نفتی کشور را به این صندوق واریز نماییم .
وی در ادامه افزود :این صندوق فعالیت سرمایه گذاری و اقتصادی می کند مثل صندوف نروژ ،اوپک،کویت و مردم هم در این راستا سهام دار و سهیم خواهند بود .
دانش جعفری وزیر اقتصاد سابق دولت نهم ددر ادامه ویژگی های این طرح را اینگونه عنوان نمود :ویژگی مهم این طرح این است که پول در اختیار مردم قرار نمی گیرد که تورم زا باشد وطرح ارائه شده محسن رضایی تفاوتش با دیگر طرح های ارائه شده این است که پول درامد نفتی که به صندوق توسعه صنعت نفت و گاز ریخته خواهد شد در اختیار سرمایه گذاری های کشور قرار خواهد گرفت با این تفاوت که مجری دولت نخواهد بود بلکه بخش خصوصی کشور به عنوان مجری سرمایه گذاری خواهد بود و مردم نیز سود خود را دریافت خواهند کرد .
وی در ادامه تشریح برنامه های محسن رضایی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور گفت :او اعتقاد دارد که زمان آن رسیده که نسل اولی های انقلاب و نظام کار را به نسل جدید واگذار نموده و در مورد زنان نیز هرچند حقوق قانونی وجود دارد و در قانون اساسی هم به آنها توجه ویژه ای شده است اما طرحی که ایشان پیشنهاد داده که کار زنان در خانه شغل به حساب آید و در مورد جوانان هم توسعه ورزش کشور و جذب جوانان در بخش های مدیریتی و تشکیل وزارت خانه ورزش از جمله طرح های این نامزد ریاست جمهوری است .
وی در ادامه افزود :وزارت ورزش کشور که وزیر در راس آن قرار خواهد گرفت و مجلس می تواند در انتخاب وزیر و همچنین نظارت بر روند انجام امور این وزارت خانه نظارت کافی را داشته باشد و روند فعلی که به صورت معاونت رییس جمهور ی ورزش اداره می شود دگرگون خواهد شد و با نظارت و دقت بیشتری به ایت امر توجه خواهد شد .
وی از دیگر طرح های نامزد مورد حمایت خود به وزارت تامین اجتماعی اشاره نموده و افزود :با تشکیل این وزارت خانه توجه بیشتری به تامین اجتماعی مردم خواهد شد .
دکتر دانش جعفری وزیر سابق اقتصاد دولت نهم در ادامه کنفرانس خبری خود در یزد در پاسخ به سئوالی در رابطه با ثبات پولی کشور در دولت نهم و مقایسه آن با دولت قبلی اظهار داشت :اگر به صورت دقیق بخواهیم موضوع ثبات پولی کشور را بررسی و با دولت های پیشین مقایسه کنیم باید فاکتورهایی همچو اینکه در دولت های قبلی در آمد نفت چقدر بوده ، قیمت دلار در آن زمان چه قدر ، همچنین جمعیت کشور در هر دوره وتورم موجود در ان زمان را در نظر بگیریم و با توجه به فاکتور های فوق اظهار نظر کنیم .وی در ادامه افزود :یکی از کارشناسان اقتصادی که مدتی قبل این موضوع را به صورت علمی بررسی کرده بود در آمد سرانه نفت و گاز به قیمت ثابت در سال 87 و تورم و قدرت خرید را برای هر نفر ایرانی 1000 دلار اعلام نموده و این در حالی است که در دو دولت خاتمی و هاشمی 400 دلار بوده و در دولت اقای موسوی 690 دلار بوده است .
دکتر دانش جعفری مقایسه نسبت های در آمد سرانه هر ایرانی در دولت های مختلف را اینگونه اعلام نمود : در آمد سرانه هر ایرانی در دولت احمدی نژاد 5/2 برابردوره هاشمی و خاتمی و 5/1 برابر دولت موسوی بوده است .
دناش جعفری در واکنش به سئوالی که محسن رضایی را بر اساس نظرسنجی ها در رتبه چهارم اقرار داده اند گفت :البته انتخابات ما ،انتخاباتی است که کاملا به رسانه ملی وابسته شده و نتایج هم به عملکرد این سازمان ارتباط دارد و بر اساس تحقیق هایی که صورت گرفته جدید 70 درصد مردم تصمیم گیری خود را بر اساس برنامه های صدا و سیما تنظیم کرده اند و برنامه های پخش شده توسط سازمان صدا و سیما مورد توجه جدی مردم قرار دارد و تجربه قبلی هم ثابت کرده که مردم ایر ان دو سه روز آخر تصمیم نهائیی خود را خواهند گرفت و به نظر من انتخابات از حالت دو قطبی خارج شده و به سه قطبی تبدیل شده است و اقای رضایی قطب سوم انتخابات آتی است و فکر می کنم شگفتی انتخابات 22 خرداد 88 حول محور دکتر رضایی خواهد بود .
وی در پاسخ به سئوالی که وی را از سرداران سابق سپاه پاسداران معرفی کرده اند گفت :من هیچ زمان پاسدار و شاغل در سپاه پاسداران نبوده ام .
وی در مورد جو ایجاد شده در انتخابات اخیر افزود :متاسفانه این جو ها به نفع نظام نبوده و سیاست گذاری ستاد دکتر رضایی این است که در این دوره مردم با همدلی و همبستگی هر چه بیشتر پای صندوق ها حاضر شوند و تصمیم بگیرند و در جهت ایجاد فضای محبت و همدلی بیشتر مردم گام برخواهیم داشت و طی اطلاعیه های مختلف نیز به مردم توصیه نمودیم که در این راستا گام بردارند .
وی در واکنش به خبرهای منتشره مبنی بر بخشنامه سپاه به پایگاهها برای حضور افراد با لباس شخصی در اجتماعات متینگی کاندیدای خاص افزود :دخالت نیروی انتظامی در انتخابات مورد پسند هیچ یک از نامزدهای انتخابات دهم ریاست جمهوری نیست و مردم هم اینگونه حرکت ها را تقبیح می کنند و در انتخابات بایستی ویژگی ها و امکانات برابری برای همه محیا شود .و اگر نظامی ها دستورات اداری را عمل نمایند و قطعا مردم هوشیار ایران اینگونه حرکتها را تشخیص خواهند داد .
دکتر دانش جعفری در مورد اختصاص وقت به کاندیداها در مواردی که نامزدی بر علیه نامزد دیگر صحبت نموده گفت :این برخورد هم در نوع خود بی نظیر است و ما هم شنیده ایم قرار است زمانی به کاندیداها اختصاص داده شده و درمورد محسن رضایی زمان محاسبه شده 3 دقیقه است و بیشترین وقت به اقای احمدی نژاد داده شده است که جای بحث دارد .
وی در ادامه به برنامه های دکتر رضایی در زمینه دانشگاهها اشاره کرد و گفت :ما در جهت تجاری شدن تحقیقات برنامه داریم و مشکل اصلی ما در زمینه تحقیقات این است که اگر تحقیقی هم انجام می شود در کتابخانه ها خاک می خورد و تحقیقات علمی باید بخشی از نیاز های جامعه و صنعت را حل کند و در اختیار صنعت باشد .
وزیر سابق اقتصاد دولت نهم در مورد نقاط مثبت دولت نهم اظهار داشت :از نقاط بارز دولت نهم دلسوز بودن و درد آشنائی است و متاسفانه روش های درمان خوبی برای این دردها وجود نداشت و سیاستهای درستی در جهت درمان اتخاذ نشد و به علت عدم هماهنگی در بخش های مختلف دولت شاهد عدم تاثیر در حل مشکلات بودیم و شاهد بی ثباتی در مدیریت ها بودیم به گونه ایکه تمامی کدیران عامل بانکها برکنارشده و سه بار رییس کل بانک مرکزی تغییر یافته و اگر اقتصاد یک کشور در درجه خوبی باشد رییس بانک مرکزی ان مرتب تغییر نمی کند . و دولت در اینم بخشها نا کار آمد بوده است .