زمان : 17 Khordad 1388 - 18:31
شناسه : 17439
بازدید : 16112
رئیس جمهور بیت المال رئیس جمهور بیت المال
یزدفردا "محمد رضا سید حسینی :مناظره حساس و پر بیننده آقایان موسوی و احمدی نژاد فارغ از بد اخلاقی انتخاباتی از نکات زیر قابل بررسی می باشد.
1- قاعدتا ملت ایران که در این زمان معمولا محبوب قلوب می شوند از رئیس جمهور بر مسند کار انتظار گزارش عملکرد در دفاع از خود داشتند که چنانچه آقای احمدی نژاد واقعا به حرف خود معتقد بودند که مورد هجمه قرار گرفته اند بهنرین دفاع گزارش عملکرد دولت بود . دولتی که به واسطه بهترین سالهای درامد نفتی (260 میلیارد دلار ) هماهنگی سایر قوا، صدا و سیما و شورای نگهبان در بهترین وضعیت دولتهای بعد از انقلاب قرار داشت .
دولتی که با ابلاغ سیاستهای اصل 44 توان درآمدی بالغ بر 200 میلیارد دلار به آن نیز اضافه گردیده بود. آیا کیسه دولت از عملکرد خالی بود که رئیس آن با بحث های انحرافی فرار بر جلو را ترجیح داد و خود را از پاسخ دادن به نحوه خرج کردن سرمایه ملی رها ساخت.
2- آنچه در تمام طول مناظره، دولت بر خود بالید موضوع انرژی هسته ای بود موضوعی که در به دست آوردن آن تمام ملت ایران متفق القول هستند ولی نکته قابل توجه حاشیه های به دست آوردن این فن آوری می باشد . زمانی که شوروی سابق در حال فرو پاشی بود گور با چف رهبر شوروی سابق با مردم خود چنین سخن گفت امروز ما یکی از دو ابر قدرت جهان هستیم، دارای سلاح هسته ای و تکنولوژی هسته ای هستیم، فضا در تسخیر ماست و نیمی از جهان تحت نفوذ عقاید و قدرت ما ، آنگاه مدادی از جیب خود بیرون آورده بر کاغذی کشیده و با مداد پاک کن ساخت خود سعی در پاک کردن آن نمود کاغذ سیاه شد ،آنگاه گفت آنچه امروز فرزندان ما نیاز دارند لوازم ضروری و ابتدایی است که در ساخت آن عاجزیم ،پرداختن به انرژی هسته ای مسئله بسیار مهم و ضروری است ولی کشور هایی که به این تکنولوژی دست یافته اند به دنبال توسعه متوازن می باشند . اگر تمام سیاستهای اقتصادی ، داخلی ، خارجی کشور تحت تاثیر انرژی هسته ای قرار بگیرند و از آنها غافل گردیم توسعه نا متوازن و نا پایدار در انتظار کشور خواهد بود .
3- در یک مناظره انتخاباتی با تبلیغات وسیع شهری در روزهای قبل ،رئیس جمهور نوید اعلام اسامی مفسدان اقتصادی دادند، و در یک اقدام بدیع بدون حضور آنان که در هیچ محکمه ای محاکمه نشده بودند از عده ای نام بردند آیا بهتر نبود ایشان توضیح می دادند در این 4 سال که ایشان رئیس جمهر بودند چه راهکار هایی برای کوتاه کردن دست مفسدان اقتصادی اندیشیده اند؟ چند لایحه برای ضابطه مند کردن معاملات دولتی به مجلس ارائه کرده اند ؟ آنچه بر اساس گزارش دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور در جرائد مطرح است تخلف تخلف و تخلف دولت است و بس.بدون هیچ پاسخی از دولت محترم جناب رئیس جمهور در کشوری که وزیر کشورش مدرک جعلی و دروغین داشته و مورد حمایت جناب عالی بوده است با چه عدالتی مدرک دکتر زهرا رهنورد را در منظر عمومی به نمایش گذاشته اید ؟
4- دست اندازی به بیت المال از جانب هر کس و از هر جناحی مذموم و ناپسند می باشد و مردم از هیچ کس با هیچ عذر و بهانه ای نمی پذیرند ولی چه فرق است بین دست اندازی و بیت المال و حیف و میل آن. تعویض پی در پی مدبران وزرا روسای بانک ها، نصب مدیران بی تجربه، روش سعی و خطا ،حذف دستتگاه های کارشناسی و نظارتی و افزایش اعتبار ات جاری کشور آیا به غیر از این می باشد. آیا نتیجه آن در سفره مردم بدتر و نامیمون تر پدیدار نگردیده است؟
5- نکته ظریف آخر اینکه می بایست به خاتمی بالید و به این بالندگی خود افتخار کرد در شرایطی که رئیس دولت نهم از ایشان نام برد اگر کوچکترین کاغذ باطله ای به علیه ایشان یا وزرایشان در دست داشتند قطعا در این مناظره به پر رنگ ترین وجه به آن می پرداختند. تنها جرم سید بزرگوار ما حمایت از سید سبز ما بود .

اندکی صبر سحر نزدیک است
یزدفردا