زمان : 08 Tir 1401 - 17:55
شناسه : 174304
بازدید : 4074
پیام تسلیت مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد به مناسبت فقدان استاد حسینعلی فعالی پیام تسلیت مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد به مناسبت فقدان استاد حسینعلی فعالی در پی در گذشت استاد حسینعلی فعالی، از پیشکسوتان و استادکاران صنایع فلزکاری بازار قدیم یزد مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد این ضایعه را تسلیت گفت: متن این پیام بدین شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

تاریخ درخشان یزد مهد عالمان و فرهیختگان و استادان و کسبه ی نام آوری است که همواره نام و یادشان همچون ستاره ای پرنور در آسمان پرستاره یزد می درخشد. از آنجا که همواره بازار و بازاریان یزد در طول تاریخ به انصاف و درستکاری مشهور بوده اند، استاد حسینعلی فعالی یکی از خوشنام‌ترین، منصف‌ترین و ماهرترین استادکاران صنایع فلزکاری بازار قدیم یزد بود که در طول عمر پر برکت خود خوش درخشید.

اینجانب فقدان اندوهبار این استاد فرهیخته را به خانواده ی معزز و جامعه ی بازار و کسبه ی استان یزد تسلیت گفته و طلب غفران الهی برای ایشان و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است واحد تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد آمادگی دارد به منظور جمع آوری اندوخته ها، تجارب و خاطرات سرمایه های فرهنگی و مفاخر و پیشکوستان استان در زمینه های مختلف نسبت به مصاحبه با این عزیزان اقدام نماید.