زمان : 15 Khordad 1388 - 17:54
شناسه : 17388
بازدید : 12944
چمران  : احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي مردم را با واقعيت ها بيشتر آشنا كرد چمران : احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي مردم را با واقعيت ها بيشتر آشنا كرد

مهدي چمران عضو شاخص اصولگرايان شوراي شهر تهران و از حاميان محمود احمدي نژاد در گفت و گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس گفت كه مناظره احمدي‌نژاد با ميرحسين موسوي كه چهارشنبه شب برگزار شد داراي دو جنبه بود كه يكي از آنها طرح برخي مسائل داخلي و بعد ديگر طرح برخي مسائل در حوزه سياست خارجي بود.
وي افزود: آقاي احمدي‌نژاد در مناظره اسامي برخي از افراد را مطرح كرد اما شخصا به دليل اينكه مايل نيستم وارد بحث اشخاص با ذكر اسامي شوم در اين زمينه اظهار نظري نخواهم كرد.
رئيس شوراي شهر تهران گفت: رئيس جمهور در بخش ديگري از مناظره به طرح مسائل منطقي به خصوص در حوزه سياست خارجي پرداخت كه بسيار روشنگران و واضح بود و تاكيدي داشت بر اين نكته كه ما در دنياي داراي اقتدار سياسي و جايگاه خوبي هستيم.
چمران افزود: قصد ندارم گذشته را نفي كنم اما سخنان آقاي احمدي نژاد معطوف بر اين بود كه ما به گونه اي پيش آمديم كه حال به جايگاهي در دنيا رسيده ايم كه با احترام با ما برخورد مي‌شود كه شجاعت احمدي نژاد به عنوان منتخب ملت و برخورد از پشتوانه مردمي در اين زمينه بسيار تعيين كننده بود.
وي ادامه داد: دولت نهم در صيانت از حقوق مسلم ملت ايران بسيار موفق عمل كرد و در حالي كه پيش تر نمي‌گذاشتند سانتريفيوژها در كشور ما فعاليت داشته باشند اكنون به جايگاهي رسيده ايم كه 7 هزار سانتريفيوژ در حال فعاليت و خرچش هستند كه اين رقم به تعداد بالاتر نيز خواهد رسيد.
«زماني بود كه ما براي اينكه 36 سانتريفيوژ در كشور فعاليت آزمايش داشته باشد التماس مي كرديم و به جاي هم نمي‌رسيديم. اما امروز آنها مي‌گويند كه اگر ايران در همينجا متوقف شود ما هم با اين مسئله موافقيم كه اين عقب نشيني آنها ناشي از اقتدار سياسي ما است.»
اين چهره شاخص اصولگرا حامي احمدي نژاد گفت: اينكه در خاورميانه بدون حضور و نظر ايران مسئله اي قابل حل نيست بسيار مهم و عزت آفرين است و نشان مي‌دهد كه وضعيت با گذشته خيلي فرق كرده كه آمريكايي‌ها مي‌گفتند ما هر تصميمي به هر كاري كه بگيريم آن را انجام مي‌دهيم و كسي جلودار ما نيست.
چمران افزود: امروز همه شاهد هستند كه آمريكايي ها كه در عراق و افغانستان و حتي پاكستان آزادانه هر كاري مي‌كردند و به تهديد ايران مي‌پرداختند به جاي رسيدند كه در اين كشورها زمينگير و متوقف شدند و منتظر موضع گيري ايران هستند و حتي از ما براي گفت و گوي مستقيم درباره مسائل منطقه دعوت مي‌كنند.
وي ادامه داد: حمله به صهيونيزم را حضرت امام خميني (ره) در سال 42 با صدور بيانيه و سخنراني براي افشاي ماهيت اسرائيل غاصب آغاز كرد و اين موضوع از اصول روشن خط آن بزرگوار است.
«امروز كه در سالگرد رحلت امام بزرگوار قرار داريم اگر انديشه ها آن حضرت را به دل و واقعا به جان قبول داريم بايد از رهنمودها و تلاش هاي آن حضرت در اين زمينه پيروي كنيم.»
رئيس بنياد شهيد چمران اظهار داشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نخستين كسي كه از خارج به ديدار حضرت امام آمد ياسر عرفات بود كه البته ما به سياست هاي دو گانه و بازي هاي سياسي او نقد شديد داريم. اما ديدار وي با امام به مفهوم آن بود كه انقلاب اسلامي و امام پشتيبان انتفاضه مردم فلسطين است.
چمران افزود: دومين كساني كه به ديدار امام آمدند يك تيم 92 نفر از لبنان بود كه در اين تيم شهيد مصطفي چمران و شيخ مهدي شمس الدين و نبيه بري حضور داشتند كه حركت آنها نيز به مفهوم آن بود كه انقلاب اسلامي و امام پشتيبان مقاومت هستند و ديدگاه امام در خصوص حمايت از نهضت مستضعفين امروز بهتر متبلور مي‌شود.
وي در پاسخ به اينكه آيا احمدي نژاد توانست با مطالبي كه در مناظره با موسوي مطرح كرد آراي خاموش جامعه را به سوي خود جلب كند گفت: اصولا در مناظره براي افراد راي جمع نمي‌شود و علت آن است كه افرادي كه تصميم خود را گرفتند از ديدگاه خود به مناظره نگاه مي‌كنند و برداشت هاي خود را دارند.
اين چهره شاخص اصولگراي حامي احمدي نژاد در عين حال گفت: خاصيت مناظره اين است كساني هنوز نتوانستند تصميم خود را بگيرند و مردد هستند با طرح مسائل سياست خارجي و مسائل مالي بتوانند خيلي خوب تصميم بگيرند و با اين واقعيت آشنا شوند كه سياه نمايي ها و بزرگ نمايي ها و بسياري از مسائلي كه عليه دولت نهم طرح شده از جنس تبليغات و پروپاگانداي غربي است.