زمان : 31 Farvardin 1401 - 15:07
شناسه : 173119
بازدید : 3477
ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) از کارکردهای مهم جشنواره کتابخوانی رضوی است معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد: ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) از کارکردهای مهم جشنواره کتابخوانی رضوی است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح کرد: ترویج فرهنگ رضوی و سیره اهل‌بیت(ع) از کارکردهای مهم جشنواره کتابخوانی رضوی است.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، روز سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه با معرفی و تجلیل جمعی از نفرات برگزیده این جشنواره برگزار شد.

علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم با اشاره به این‌که حضرت امام رضا(ع)، صاحب اصلی کشور و ولی‌نعمت ما هستند، بیان داشت: ترویج فرهنگ رضوی و سیره اهل‌بیت(ع) از کارکردهای مهم جشنواره کتابخوانی رضوی است.

وی افزود: معرفی و ترویج کتاب‌های فاخر در حوزه سیره و شخصیت اهل‌بیت(ع) و به‌خصوص کتاب‌های رضوی، یکی دیگر از اتفاقات مهم و اثرگذار فرهنگی است که با برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اتفاق افتاده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم آینده‌ای پربار، پرنشاط و درخشان برای کشورمان ترسیم کنیم، یکی از بهترین وارزنده‌ترین اقدامات در این مسیر، ترویج کتابخوانی است.

وی تربیت نسل صحیح خردسال، نوجوان و جوان را در سایه کتاب و مطالعه میسر دانست و گفت: از نسل نوپای جامعه با کتاب همراه باشد و شاکله ذهنی‌اش با مطالعه شکل بگیرد، مسیر آینده خود را بهتر و دقیق‌تر ترسیم می‌کند و در آن مسیر گام برمی‌دارد.

عزیزی با اشاره به تعبیری از رهر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید جامعه را به کتابخوانی وادار کنیم، بیان داشت: رهبر انقلاب غالباً  کمتر از این‌گونه تعابیر و ادبیاتی در توصیه‌های خود استفاده می‌کنند ولی کتاب و مطالعه آن‌‌قدر برای ساخت و اصلاح جامعه، حائز اهمیت است که ایشان برای ترویج مطالعه، چنین تعبیری را به‌کار می‌برند.

وی در پایان سخنان خود از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و همکاران وی در راستای ترویج کتابخوانی و سیره رضوی قدردانی کرد.

گفتنی است، بیش از 25 هزار نفر از جمعیت استان در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند که از این تعداد 593 نفر به عنوان نفرات برگزیده مسابقات و پویش‌های کتابخوانی این دوره در بخش‌های فردی و خانوادگی، معرفی شدند.