زمان : 28 Farvardin 1401 - 18:39
شناسه : 173013
بازدید : 3536
شرکت ۲۵ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی استان یزد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد: شرکت ۲۵ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی استان یزد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از برگزاری آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد در روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش یزدفردا: رقیه دوست فاطمی‌ها گفت: این مراسم ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه با حضور مسئولان ارشد استانی، چهره‌های فرهنگی، کتابداران و جمعی از اعضای کتابخانه‌های عمومی و با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردرای یزد، در تالار فرهنگ و هنر نگین یزد برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به مشارکت ۲۵ هزار نفری مردم استان یزد در یازدهمین دوره جشنواره گفت: در آیین اختتامیه جشنواره یازدهم که به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی و بستر اسکای‌روم نیز پخش خواهد شد، از جمعی از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده‌های سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» و برگزیدگان بخش خانوادگی جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: سخنران ویژه آیین تجلیل از ۵۹۳ برگزیده استانی جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده برجسته استان و کشور و صاحب اثر برگزیده از جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که در خصوص ابعاد شخصیت و سیره امام هشتم (ع) سخنرانی خواهد کرد.

دوست فاطمی‌ها خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی و حضور هرچه بیشتر علاقه‌مندان به شرکت در آیین اختتامیه جشنواره، این مراسم از طریق بستر اسکای‌روم به نشانی https://www.skyroom.online/ch/nahaad/yazdpl به صورت زنده پخش خواهد شد.

گفتنی است، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از اوایل سال گذشته و با معرفی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» آغاز شد تا آبان‌ماه ۱۴۰۰ ادامه یافت.

یازدهمین دوره این جشنواره در قالب مسابقات نقاشی، چهارگزینه‌ای، داستانک، قصه‌گویی، شعر، دل نوشته و متن ادبی، پویش کتابخوانی، پویش «برای امام زمانم» و همچنین بخش ویژه حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر (ویژه ناشران) و رشته مروجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران) برگزار شد.