زمان : 27 Esfand 1400 - 09:34
شناسه : 172546
بازدید : 4208
آیین جشن نیمه شعبان در بهاباد برگزار شد به مناسبت نیمه شعبان آیین جشن نیمه شعبان در بهاباد برگزار شد آیین جشن نیمه شعبان پنج شب با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان درمساجد انقلاب و ولیعصر بهاباد با شكوه خاصی برگزار شد.

یک کارشناس مذهبی دراین مراسم در سخنانی با تبریک نیمه شعبان میلا یاسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) و با اشاره به  ولادت حضرت قائم (عج) در پانزدهم شعبان سال 255هجری  قمری از این شب با عنوان ' شب نور، خیر، بركت و شب پر شرافت' یاد كرد.

حجت الاسلام کاظم خوش خوی بیان داشت:به عظمت این شب پرخیر و بركت، امشب، شب با شرافتی است، جشن و سرور شما خود یك عبادت است.

وی با بیان اینكه نباید از بعد روحانی و معنوی این شب غافل بود، به شب زنده داری نیمه شعبان همراه با قرائت قرآن، عبادت، راز و نیایش تاكید كرد.

این کارشناس مذهبی افزود: : انتظار تحقق وعده الهی بر حاکمیت صالحان و تشکیل دولت اهل بیت رسول خدا (ص) در جوامع اسلامی جریان داشته و مسلمانان برای رسیدن به آرمان واقعی همواره در تلاشند.

حجت الاسلام خوش خوی ولایت حضرت ولیعصر (عج) را رکن دین اسلام و چراغ راه مسلمین عنوان کرد و افزود: ولایت امام زمان (عج) به عنوان سرپرستی و حاکمیت آن امام بزرگوار بر افراد جامعه است و این ولایت، رکن دین و راهنمای انسان مسلمان در همه ابعاد دین است.

 همچنین مسئول كانون بعثت مسجد انقلاب بهاباد درباره این جشن نیمه شعبان عنوان كرد : بايد اقدام ما امام زمان(عج) پسند باشد، اين موضوع بايد موردتوجه قرار گيرد و آنچه را در خيابان، بازار و فعاليت‌هايي كه انجام مي‌دهيم مورد قبول حضرت مهدي (عج) باشد.

محمد حدادزاده بهابادي تصريح كرد: اين جشن با برنامه هاي شاد و متنوع نظير موسيقي سنتي و شاد ، برگزاري مسابقه و سرود و اهداي جوايز همراه بود.

وي ادامه داد: شيعيان با عهد به امام زمان (عج) و سلام به اين امام همام روز خود را آغاز مي‌كند و در همه امور زندگي به آن امام عنايت مي‌كند.

اجرای مسابقه ، قرائت شعر واجرای چوب بازی سنتی بهاباد ازدیگربرنامه های این مراسم بود .

انتهای پیام/