زمان : 10 Khordad 1388 - 01:30
شناسه : 17237
بازدید : 17143
حاشيه‌هاي حضور امروز كروبي در دانشگاه اميركبير حاشيه‌هاي حضور امروز كروبي در دانشگاه اميركبير

گزارشات لحظه به لحظه سحام نیوز :

 هم اکنون نزدیک 5000 تن از دانشجویان امیر کبیر در انتظار شیخ اصلاحات هستند

کروبی امروز مهمان هزاران دانشجوی دانشگاه امیرکبیر خواهد بود

بر اساس گزارش های ارسالی از دانشگاه امیر کبیر هم اکنون قریب به ٥٠٠٠ تن از دانشجویان این دانشگاه در انتظار ورود مهدی کروبی هستند و این در حال است که لحظه به لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود.
انتشار در ۸ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲:۲۶


سحام نیوز: به گزارش روابط عمومی اعتماد ملی مهدی کروبی، کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روز شنبه ساعت 11 صبح با هزاران تن از دانشجویان دانشگاه امیر کبیر دیدار و گفتگو خواهد کرد. بر اساس این گزارش کروبی همچنین در جلسه ای به پرسش های دانشجویان پاسخ خواهد داد.

بر اساس گزارش های ارسالی از دانشگاه امیر کبیر هم اکنون قریب به ٥٠٠٠ تن از دانشجویان این دانشگاه در انتظار ورود مهدی کروبی هستند و این در حال است که لحظه به لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود. 

حاشیه های حضور کروبی در دانشگاه امیرکبیر
دقایقی بعد از خروج شیخ اصلاحات از دانشگاه امیر کبیر:دانشجوی سیاسی در
انتشار در ۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۸:۲۰
 
سحام نیوز – به گزارش خبرنگار ما دقایقی بعد از پایان دیدار شیخ اصلاحات از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و خروج ایشان، مجید توکلی دانشجوی سیاسی که از مدت ها قبل به دلیل فعالیت های  سیاسی دستگیر شده بود، پس از تلاش های مکرر کروبی، امروز آزاد و به جمع دانشجویان بازگشت.

*بعلت ممانعت مسولین دانشگاه از ورود کروبی به دانشگاه امیرکبیر دانشجویان معترض نسبت به عملکرد نامناسب مسولین دانشگاه با شکستن درهای ورودی شیخ اصلاحات را به دانشگاه وارد کرده و خواستار استعفای رئیس دانشگاه شدند.

*مسئولان دانشگاه درب سالن اجتماعات را برای عدم ورود شیخ اصلاحات در جمع هواداران وی قفل کرده بودند که ایشان با دعوت دانشجویان در مسجد این دانشگاه حضور پیدا کرد که با خیل عظیم هواداران روبه رو شدند.

*دانشجویان در هنگام سخنرانی شیخ اصلاحات با دادن شعارهای «کروبی کروبی حمایتت می کنیم»، کروبی با غیرت برس به داد ملت» «کروبی کروبی خدانگهدارتو قلب تمام ملت  صندوق آرای تو» ُ«درود بر کروبی» از ایشان حمایت و با دادن شعارهای «نصرمن الله و فتح الغریب، مرگ به این دولت مردم فریب»  «20:30 حیا کن اصلاحات رو رها کن» «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» «کاندیدای مستقل نمی خواهیم، نمی خواهیم» به عملکرد دولت فعلی اعتراض کردند.

*شیخ اصلاحات بعد از پایان سخنرانی در جمع دانشجویان حضور پیدا کرد که آنان با خواندن یار دبستانی وی را بدرقه کردند.

*بعد از خروج شیخ اصلاحات از دانشگاه دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با متونی از جمله «رئیس جمهوری می خواهیم که خودش، وزیرش را انتخاب کند» «50 احضار به کمیته انضباطی، سه ترم ممنوعیت از تحصیل، 80 بازداشتی، 690 روز انفرادی، اما پلی تکنیک هنوز زنده است» «حامی دانشجویان، شبنم مددزاده را آزاد کنید» «برای شکست احمدی نژاد در انتخابات حاضر می شویم» و «رئیس جمهور سیب زمینی نمی خواهیم» در محوطه دانشگاه و خیابان های اطراف راهپیمایی کردند.

* «کروبی باغیرت برس به داد ملت» «حامی دانشجو حمایتت می کنیم» «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد» «دانشجوی با غیرت حمایت حمایت» «کاندیدای بسیجی نمی خواهیم» «کروبی، کرباسچی نه یک تدارکاتچی» از جمله شعارهای دانشجویان در هنگام راهپیمایی بود.

*پس از طی حدود 200 متر از درب دانشگاه نیروی انتظامی مانع  ادامه راهپیمایی  دانشجویان شد و دانشجویان با سر دادن شعار «تجمع قانونی حق مسلم ماست» نسبت به این عملکرد اعتراض کردند.

*دانشجویان پس از خروج از دانشگاه به سمت ستادهای انتخاباتی شیخ اصلاحات حرکت کردند.

*در پی راهپیمایی و تجمع دانشجویان، یکی از فعالان دانشجویی دستگیر و دوربین برخی از عکاسان و خبرنگاران توسط نیروی انتظامی ضبط شد.// سعیده ساعدی

پیامدهای حضور کروبی در دانشگاه امیر کبیر

دستگیری یک عضو ستاد انتخاباتی کروبی

انتشار در ۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۵:۵۳


سحام نیوز: بر اساس گزارش های دریافتی خبرنگار ما ، کارو صدقیانی از اعضای ستاد دانشجویی مهدی کروبی در یکی از خیابان های اطراف دانشگاه امیر کبیر در حالی که مشغول تبلیغ به نفع کاندیدای مورد نظرش بود دستگیر شد.
همچنین اسامی دیگر دستگیر شدگان اعضای ستاد دانشجویی متعاقبا اعلام خواهد شد. 


درب های دانشگاه امیر کبیرشکسته شد

دانشجویان در واکنش به ممانعت مسولین دانشگاه امیر کبیر از حضور مهدی کروبی
انتشار در ۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۳:۵۰


سحام نیوز: در حالی که قرار بود مهدی کروبی و مشاوران ایشان از جمله غلامحسین کرباسچی در دانشگاه امیر کبیر حاضر و در جمع دانشجویان به سخنرانی بپردازند ساعاتی پیش با ممانعت مسولین دانشگاه برای حضور کروبی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وهیات همراه ایشان باعث شد دانشجویان در اعتراض به برخورد مسولین دانشگاه با سر دادن شعارهای رهایی استعفا استعفا - کروبی باغیرت برس به داد ملت - دانشجوی زندانی آزاد باید گردد- کروبی کرباسچی حمایتت می کنیم - کروبی کروبی خدا نگهدار تو قلب تمام ملت صندوق آرای تو - منجر به حمله و هجوم ماموران به دانشجویان معترض شد و در این درگیری درب های دانشگاه شکسته شد. 

در دانشگاه امیرکبیر باعث مصدوم شدن تعدادی از دانشجویان شد

ازدحام جمعیت در دانشگاه امیرکبیر باعث
انتشار در ۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۳:۲۹


ازدحام جمعیت در دانشگاه امیرکبیر باعث مصدوم شدن تعدادی از دانشجویان شد 

 و اما فارس :


  به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مهدي كروبي كانديداي اصلاح‌طلب دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري امروز در حالي در دانشگاه اميركبير حضور يافت كه مجوز سخنراني وي در اين دانشگاه براي روز چهارشنبه صادر شده بود، اما كروبي تصميم گرفت امروز شنبه در دانشگاه حضور يابد و سخنراني غيرقانوني را به سخنراني قانوني ترجيح دهد.

* از بامداد صبح امروز، طيف غيرقانوني علامه بر روي سايت خبري خود تبليغات وسيعي براي اين برنامه انجام داده بود و روزنامه اعتماد ملي ارگان حزب اعتماد ملي به دبير كلي كروبي نيز با وجود اطلاع از غيرقانوني بودن اين مراسم، تبليغات وسيعي را براي آن انجام داده بودند.

* پيش از شروع اين برنامه، عناصر افراطي كه اغلب آنها از دانشجويان دانشگاه اميركبير نبوده و عضو طيف غيرقانوني علامه هستند، در پشت درب دانشگاه اميركبير تجمع كرده و خواستار ورود به دانشگاه بودند و پس از آنكه حراست دانشگاه طبق روال معمول هر روز از كساني كه خواستار ورود به دانشگاه بودند، خواست كه كارت دانشجويي خود را نشان دهند، تجمع‌كنندگان شكستن درب دانشگاه براي ورود را به راه‌هاي قانوني ترجيح دادند.

* در حالي كه كروبي در يك اقدام غيرقانوني وارد دانشگاه اميركبير شده و موجبات سوءاستفاده افراطيون را فراهم كرده بود، در سخنانش در اين دانشگاه بر قانونمداري تأكيد كرد.

* هدايت عناصر افراطي حاضر در اين تجمع را اعضاي طيف غيرقانوني و افراطي علامه همچون «م.هاشمي»، «م.عربشاهي»، «ب.هدايت»، «م. اسدي»‌ و تني ديگر از اعضاي اين طيف غيرقانوني برعهده داشتند كه هيچكدام از آنها دانشجوي دانشگاه اميركبير نيستند.

* مهدي كروبي پس از ورود خود به دانشگاه، در دانشكده مهندسي شيمي اين دانشگاه حضور يافته بود و سپس با خروج از اين دانشكده و در حالي كه در ابتدا قصد داشت در سالن تربيت بدني دانشگاه اميركبير براي حضار سخنراني كند، به يكباره تصميم گرفت به مسجد دانشگاه اميركبير برود و اين در حالي بود كه اطرافيان وي و تجمع‌كنندگان به وي تذكر مي‌دادند مسجد جاي ما نيست و جاي بسيجي‌هاست.

* كروبي را در اين برنامه، كرباسچي، سعيد رضوي فقيه، الياس حضرتي، سعيد قندهاري معاون جوانان و دانشجويان ستاد انتخاباتي مهدي كروبي و تني ديگر از اعضاي ستاد انتخاباتي وي همراهي مي‌كردند.

* پس از حضور كروبي و اطرافيان وي در مسجد دانشگاه اميركبير، الياس حضرتي مديرمسئول روزنامه اعتماد براي دقايقي به ايراد سخنراني پرداخت كه به دليل نبودن ميكروفون و تناليته پائين صداي وي، هيچ يك از جملاتش براي حضار مفهوم نبود.

* كروبي نيز در ابتدا بدون ميكروفون به ايراد سخن پرداخت كه پس از گذشت چند دقيقه، مسئولان دانشگاه ميكروفون در اختيار وي قرار دادند.

* چند تن از عناصر افراطي طيف علامه، پيش از قرار گرفتن ميكروفون در اختيار كروبي، برخي افراد حاضر را تشويق به شكستن محفظه محل نگهداري ميكروفون مسجد مي‌كردند.

* در حالي كه كروبي در سخنان خود بارها بر لزوم حفظ حرمت سلايق مختلف در دانشگاه‌ها سخن مي‌گفت، طرفداران وي بارها عليه محمود احمدي‌نژاد و حاميان وي شعارهاي تند سرداده و به مسئولان دانشگاه و مسئولان اجرايي كشور توهين كردند كه كروبي و اطرافيان وي تنها سكوت كردند.

* پس از مهدي كروبي، جمعي از عناصر افراطي طيف غيرقانوني علامه به ايراد سخن پرداخته و در سخنان خود بارها به مسئولان دولت نهم توهين كردند.

* در حين سخنراني كروبي در مسجد دانشگاه و با وجود اينكه برخي از حاضرين دست‌بندهاي سبزرنگ به نشانه حمايت از موسوي در دست داشتند، تعدادي حاميان كروبي با بسيجي خواندن موسوي، شعار رئيس‌جمهور بسيجي، نمي‌خوايم نمي‌خوايم، سر دادند.

* حاضرين در محل سخنراني همچنين شعارهاي «كروبي، كرباسچي، نه يك تداركاتچي» سر مي‌دادند.

* پس از پايان سخنراني‌ها، جمع حاضر در مسجد به پيشنهاد دبير تشكيلات طيف غيرقانوني علامه در پي آن بودند كه تجمع و راهپيمايي در سطح دانشگاه اميركبير برگزار كنند، اما اين درخواست با بي‌اعتنايي حاضرين روبه رو شد و تنها حدود 20 نفر در تجمع حضور يافتند.

* تجمع‌كنندگان با بيرون آمدن از دانشگاه سعي در ايجاد اغتشاش داشتند كه با كنترل آرام و بدون درگيري نيروي انتظامي متفرق شده و جمعي از آنها به دانشگاه برگشتند.