زمان : 07 Khordad 1388 - 10:30
شناسه : 17187
بازدید : 3644
منصوری: موسوی شاخصه های دموکراسی را احیا می کند منصوری: موسوی شاخصه های دموکراسی را احیا می کند
با توجه به اینکه شاخصه های دموکراسی در دولت نهم به شکل قابل توجهی افول کرده، این شاخصه ها با حضور میرحسین موسوی به طور مجدد احیا و با شکل گیری روند اصلاحات، در اداره امور کشور شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود.

آذر منصوری معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت در گفتگو با خبرنگار«فردا» در پاسخ به سوال«چرا موسوی؟» با بیان این مطلب که موسوی در دوره های گذشته هم کاندیدای بالقوه اصلاح طلبان بود ولی به دلایلی ترجیح می داد که به صحنه نیاید، گفت: این دوره با توجه به شرایط و نگرانی های موجود به عنوان کاندیدای مورد حمایت ما قرار گرفت.

منصوری اظهار داشت: در شرایط بحرانی و نابسامان کنونی به مدیر با تجربه ای نیاز داریم که کشور را از این وضعیت نجات دهد. ارائه بهترین مدیریت در 8 سال دفاع مقدس توسط موسوی بیانگر این است که تنها وی می تواند کشور را از این اوضاع نابسامان اقتصادی، سیاسی و بین المللی نجات و روندهای موجود را پایان بخشد.

وی ویِِِِِژگی های شخصیتی، سوابق و رویکرد موسوی به مسائل فرهنگی و اجتماعی را از جمله عوامل حمایت از موسوی دانست و با تاکید بر اینکه موسوی نیرویی با اخلاق به شمار می آید، افزود: با توجه به اینکه اخلاق در جامعه به وضعیت نامناسبی رسیده و رو به سقوط است، حضور موسوی می تواند این نگرانی ها را کاهش دهد.

این فعال سیاسی به کاهش اعتماد عمومی در جامعه اشاره و عنوان کرد: رفتارهای 4 سال گذشته اعتماد عمومی را مختل و دچار آسیب کرده است؛ موسوی این مشکل را که هم ارزش های جامعه را هدف قرا می دهد و هم سبب ایجاد فاصله بین دولت و ملت می شود را حل خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه نگاه موسوی به مقوله فرهنگ ایجابی است نه سلبی، گفت: نگاه ایجابی موسوی نگاه و رویکردی برتر است که جایگزین برخوردهای قهری و سلبی چند سال اخیر خواهد شد.

معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت نگاه موسوی به جامعه مدنی، انتخابات آزاد، حقوق شهروندی، حقوق بشر و حقوق اقوام و زنان را منطبق با معیارهای اصلاح طلبانه دانست و متذکر شد: در صورت تحقق این نگاه، یک گام به سوی دموکراسی برداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه شاخصه های دموکراسی در دولت نهم به شکل قابل توجهی افول کرده، اظهار امیدواری کرد که این شاخصه ها با حضور میرحسین موسوی به طور مجدد احیا و با شکل گیری روند اصلاحات در اداره امور کشور شاهد وضعیت بهتری باشیم.

منصوری در خصوص وضعیت اقتصاد و تنش های بین المللی که چالش های جدی را برای دولت آینده بوجود آورده است، گفت: با مدیریت موسوی این روند خاتمه یافته و کشور نیز از بحران نجات پیدا می کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود همگامی زهرا رهنورد با موسوی در انتخابات را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این همراهی موید نگاه امروزی و مثبت موسوی به مسئله زنان و رفع تبعیض های موجود است، افزود: این نکته از نگاه زنان در انتخابات بسیار پراهمیت است.