زمان : 03 Esfand 1400 - 15:30
شناسه : 171732
بازدید : 4165
لزوم راه‌اندازی بوستان کتاب و مراکز کتاب‌فروشی بزرگ در مهریز سرپرست فرمانداری مهریز تأکید کرد؛ لزوم راه‌اندازی بوستان کتاب و مراکز کتاب‌فروشی بزرگ در مهریز سرپرست فرمانداری مهریز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بر لزوم راه‌اندازی بوستان کتاب و کتاب‌فروشی‌های مجهز و بزرگ در مهریز تأکید کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد: پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز به ریاست محمد دهقان، سرپرست فرمانداری مهریز در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد.

دهقان، سرپرست فرمانداری مهریز در این جلسه بیان داشت: کتابخوانی اصل و اساس فعالیت‌های فرهنگی است  و توسعه شهر در نتیجه توجه به مطالعه و معرفی کتاب‌های مفید و اثرگذار محقق می‌شود.

وی افزود: در خصوص کتاب و تبیین جایگاه آن در بین مردم، باید کارهای خلاقانه و نو صورت بگیرد و استعدادهای مهم در زمینه نویسندگی و سخنوری شناسایی شوند تا بتوانند آثاری بدیع و مطابق با سلیقه مخاطب امروزی خلق کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان باید به عنوان جایگاه معرفی کتاب‌های مفید، نویسندگان بومی، خیران و فعالان حوزه کتاب تبدیل شده و طرح‌های تخصصی و مناسب در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه ارائه دهد.

وی از متولیان فرهنگی شهرستان خواست طرح‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص ایجاد کافه کتاب، بوستان کتاب و مرکز کتاب‌فروشی بزرگ و مجهز در شهرستان و همچنین معرفی و تقدیر و تجلیل از نویسندگان بومی و کتابخوانان برتر را به انجمن کتابخانه‌های عمومی ارائه کنند.

سرپرست فرماداری مهریز همچنین پیشنهاد داد در جلسه آتی انجمن در خصوص طرح‌های جایگزین صدور حکم مجازات محکومان جرایم غیرعمد با فعالیت‌های فرهنگی عام‌المنفعه با هماهنگی دادگستری شهرستان، بحث و تبادل‌نظر شود.

در ابتدای این جلسه، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به ترکیب اعضای انجمن و وظایف انجمن اشاره کرد و افزود: شهرستان مهریز هم‌اکنون دارای 11 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد 5 باب شهری و 6 باب نیز روستایی است.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان به پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌اند و با انجام فعالیت‌های متنوع کتاب‌محور در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه مفید، فراتر از رسالت اصلی خود تلاش می‌کنند.

قریشی همچنین گزارشی از روند اجرای مصوبات قبل و جایگاه انجمن شهرستان در استان ارائه کرد.

برپایی نمایشگاه کتاب با درصد تخفیف مناسب تا پایان سال با همکاری فرمانداری و دستگاه های فرهنگی شهرستان، پیگیری طرح جایگزین صدور حکم مجازات محکومین جرایم غیر عمد، اهدای کتاب در برنامه‌های تجلیل و تقدیر به جای سایر هدایای غیرضروری، معرفی کتاب‌خوانان برتر، نویسندگان بومی و خیران کتاب دوست برای تقدیر در جلسات آتی انجمن، اجرای طرح ترویج نیم ساعت مطالعه در طول روز توسط شهروندان، ارائه طرح‌ها و برنامه‌های کتاب محور در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان برای تدوین تقویم فرهنگی انجمن در سال آینده، ایجاد بوستان کتاب در پارک بانوان توسط شهرداری، بررسی و پیگیری راه‌اندازی کتاب‌فروشی مجهز و مطلوب برای شهرستان، از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.