میر حسین موسوی كه بیست سال از صحنههای سیاست به دور بوده این روزها با ارادهای محكم پا به عرصه رقابتهای انتخاباتی گذاشته است. موسوی در غالب سخنرانی هایی كه این روزها ایراد میكند تمركز خود را بر انتقاد از دولت نهم قرار داده، با مروری بر مواضع و سخنان تبلیغاتی میر حسین به روشنی پیداست كه او به جای ارائه برنامه های خود به انتقادهایی كه غالبا رنگ تخریب به خود میگیرد روی آورده است، تا جایی كه اخیرا گفته است كه تا شب انتخابات از دولت انتقاد - بخوانید تخریب - میكنم. البته دلیل این مسئله تا حدی روشن است، میر حسین كه به گونهای مسئله دار از نخست وزیری استعفا داده، پس از آن نیز بیست سال از سیاست دور بوده و در مهمترین مواقع و بزنگاهها در بهترین حالت سكوت كرده، نباید هم برنامه ای برای اداره كشور داشته باشد، چه برسد به ارائه آن. به همین دلیل است كه اتاق فكر و جنگ روانی گروههای دوم خردادی انتقاد و تخریب دولت را به عنوان محور برنامهی انتخاباتی موسوی در نظر گرفته است. تا او در سایه این انتقادهای تخریب گونه ضمن ضربه زدن به وجهه دولت نهم، از پاسخ به پرسشهای موجود در مورد عملكرد گذشته و علت دوری بیست سالهاش بگریزد و ضمنا بی برنامگی خود را مخفی نگه دارد. یكی از مواردی كه میر حسن در سخنرانی های خود بر آن تاكید فراوانی دارد مسئله قانون گرایی است، البته تاكید میر حسین بر پایبندی به قانون فی نفسه ستودنی است اما عملكرد این روزهای ستاد های میر حسین موسوی با این ادعا فاصله ای شگفت انگیز دارد. چرا كه طبق قانون تا قبل از اعلام رسمی اسامی نامزدها تشكیل ستادهای رسمی خلاف قانون است اما در روزها فبل از اعلام رسمي اسامي کانديد ها ما شاهد آن بوديم كه ستادهای میر حسین موسوی در برخی مناطق دفاتر خود را نیز گشوده بودند و مشغول فعالیت بودند . یكی دیگر از مسائلی كه تاكنون در مورد عملكرد میرحسین و حامیانش به چشم میآید استفاده ابزاری از اعتقادات و احساسات مذهبی مردم است. قابل توجه است كه این مسئله بارها به عنوان بهانهای برای حمله به دولت نهم قرار گرفته است. موسوی در فعالیتهای اخیرش با تكیه بر سیادت و همراه داشتن شال سبز سعی دارد نظر برخی از اقشار مذهبی را به خود جلب كند حتی دیده شده در ذیل پلاكارد هایی كه ستادهای میرحسین به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نصب كرده اند عبارت «از طرف دفتر ارتباطات مردمی فرزند زهرا(س) میرحسین موسوی» درج شده است. ملاحظه میشود كه در این مورد نیز میر حسین عملكردی مغایر با قول خود دارد. عملكرد مغایر با قانون و اخلاق میر حسین و حامیانش در صورتی كه او تنها به عنوان یك نامزد انتخاباتي مطرح است و دایره عمل محدودی دارد این نگرانی را تشدید میكند كه آیا تخلفات او در صورت رسیدن به قدرت و افزایش دامنه عملكرد به همان نسبت افزوده خواهد شد؟ و میتوان این مشت را نشانهای از خروار دانست؟
موري آبادي