زمان : 03 Khordad 1388 - 18:32
شناسه : 17096
بازدید : 6053
 عبدالله رمضان زاده عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و سخنگوی دولت خاتمی در یزد :دعوای این انتخابات بین عقل و بی عقلی ،کلان نگری و بی برنامگی است . عبدالله رمضان زاده عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و سخنگوی دولت خاتمی در یزد :دعوای این انتخابات بین عقل و بی عقلی ،کلان نگری و بی برنامگی است .

یزدفردا " جلسه سخنرانی انتخاباتی ستاد اصلاح‌طلبان حامی میرحسین موسوی در یزد با حضور عبدالله رمضان زاده عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و سخنگوی دولت خاتمی به عنوان مهمان ویژه  تشکیل شد .

به گزارش خبرنگاریزدفردا "عبدالله رمضان زاده در این مراسم به سخنرانی و بیان دیدگاه‌های میر حسین موسوی و حامیان او پرداخت و اندیشه‌های او را تبیین کرد. 

رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات در یزد  :قبل از انکه به بحث دوم خرداد بپردازم یاد می کنم از حماسه سازان سوم خرداد و همه شهدای انقلاب . شهدائی که نام و اسمشان دستمایه فریب در جامعه شده و امیدواریم که صداقت بر روی مردم آید .
وی در ادامه افزود:اولین کسی که نام حماسه را بر دوم خرداد نهاد رهبر انقلاب بود .

عیدالله رمضان زاده در ادامه بحث انتخاباتی خود افزود :نگاه به قبل از دوم خرداد نشان دهنده عظمت دوم خرداد است .
در اسفند 75 تقریبا تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آماده باش بودند و کشور آماده حمله خارجی بود همه سفرای کشورهای خارجی از ایران خارج شده بودند .

وی با اشاره به دوم خرداد  و حماسه آفرینی مردم در آن روز اظهار داشت " در ان زمان مردم علی رغم تبلیغات رادیو و تلویزیون مانند امروز انتخاب خود را کرد . پس از 2 خرداد تا تیر 84 هیچ تهدید خارجی ثبت نشده است نتیجه درایت های ان زمان رییس جمهور موجب باز گشت سفرا و افزایش صادرات و ....را موجب شد .
وی در جمع اصلاح طلبان یزدی افزود "مهمترین نیاز هر جامعه برای پیشرفت ،امنیت محیط بیرونی و عدم تهدید خارجی و روابط بهتربا محیط پیرامون خود است
رمضان زاده در ادامه گفت:در ان زمان مدعی بودند که خاتمی اهل گفتار است و آزادی زندانیان و روزنامه هاست و نه به فکر معیشت . نرخ تورم در تمام مدت دولت اصلاحات نزولی بوده ،حشکسالی و کاهش قیمت نفت هم را شاهد بودیم .
نرخ بیکاری زمان تخویل به احمدی نژاد 5/11 درصد رسید .
علت اینها این بود که : خاتمی مستبد نبود ،خود رای نبود و اهل وعده هم نبود . او اهل مشورت با متخصصین بود .
برای اولین بار رشد اقتصادی و سرمایه گذاری رو به افزایش و نرخ بیکاری رو به کاهش بود . نتیجه محیط امن ورود سرمایه گذاری خارجی و همفکری او واقتصاددانان ایران بود .
 وی در ادامه به وضعیت موجود اشاره نموده و گفت :حال با اینکه در پر در آمدترین سالهای ایران بالاترین نرخ تورم را داشتیم واین هم  نتیجه رد فکر اقتصاددانان است و خود رایی و جمله من می دانم چه کار کنم بود !!!!!
دکتر عبدالله رمضان‌زاده با بیان اینکه دولت نهم اعتقاد به کار کارشناسی نداشته و بی برنامه ترین دولت بعد از انقلاب به شمار می رود اظهار داشت :عقلانیت ،کلان نگری از نظام قوه مجریه رخت بسته و به اسم عدالت انجام شد .
آمار بانک مرکزی نشان می دهد که فاصله فقرا با اعنیا افزایش یافته و از 39 سال 84 به 42 رسیده است ،این نشان دهنده ی نیت بد و کم کاری نیست علت نبود عقل و بینش است .
عیدالله رمضان زاده در ادامه افزود :همه اختلاف نظر ما با دکتر احمدی نژاد بر سر قانون است طبق قانون  رییس جمهور باید در مجلس گزارش کتبی به مردم بدهد ولی ایشان 3سال است که اینکار را انجام نداده ولی گزارش تریبونی تا دلتان بخواهد داده است .

در هر جلسه هیئت دولت می شود 3 تا 5 تصویبیه داشت در حالی که در این دولت در یک جلسه 220 مصوبه داشته است ؟
وی با اشاره به افزایش نرخ تورم و بیکاری در دولت نهم تصریح کرد: در برنامه سند چشم انداز قرار بود نرخ رشد کشور به 4/8 درصد و به حد نرخ رشد کشورهای ژاپن ومالزی وترکیه برسد، تازه نتیجه این شده که بیش از 5 برابر منابع کشور هزینه شده و نرخ رشد و نرخ تورم به بالاترین حد رسیده است. فاصله طبقاتی فقیر و غنی نیز افزایش یافته است و تنها چیزی که ارزان شده مواد مخدر است، بنابراین من معتقدم که در آمدن از این شرایط بسیار سخت است . اگر به سند چشم انداز در 20 سال عمل می شد ما در 1444به مالزی نزدیک می شدیم . حال با تغییر دولت تعمیم شد در ده سال انجام شود و به مالزی برسیم و در ابتدا سازمان برنامه ریزی بودجه تعطیل شد . رشد اقتصادی 5/4درصد رشد بیشتر نکرده وما بیشتر مصرف کرده ایم . منبع فراوان و سختی بیشتر برای ملت ایران  هدیه آورده ایم .
تنها چیزی که در دولت نهم ارزان شده مواد مخدر است و علت همه اینها عدم توجه به تفکر عقلی و جمعی است و بی توجهی به کلان نگری و بی برنامگی است .
وی در ادامه سخنان خود افزود :دعوای این انتخابات بین عقل و بی عقلی ،کلان نگری و بی برنامگی است . این شان ملت ما نیست که در جلسه کشورهای خلیج فارس چهارتا شیخ عرب دور یک میز بنشینند و رییس جمهور ما بر میز گوشه دیوار تنها !!!
وی در ادامه به معرفی رسانه اصلاح بلبان پرداخته و گفت "روزنامه میرحسین موسوی به نام کلمه سبز یکی از راه های اطلاع رسانی جبهه اصلاحات خواهد بود .

وی در ادامه انتقادات خود از دولت نهم افزود :این دولت گوشش به حرف هیچ کس نیست حتی رهبری و رهبر در چند بار به دولت تاکید کرد ند که سند چشم انداز را اجرا کند وی به موضوع تعلیق و پولهای گمشده نیز اشاره نموده و گفت :سهم دولت اطلاحات در شکستن تعلیق کمتر از دولت نهم نبوده است .

یزدفردا