زمان : 03 Khordad 1388 - 18:02
شناسه : 17095
بازدید : 2236
نشست انتخاباتي با حضور نمايندگان كانديداهاي مطرح رياست جمهوري در موسسه آموزش عالي جهاد دانشگاهي يزد برگزار شد:حسين صداقت نماينده محمود احمدي‌نژاد، محمدصادق جوادي حصار نماينده مهدي كروبي و عماد تشكري نماينده ميرحسين موسوي نشست انتخاباتي با حضور نمايندگان كانديداهاي مطرح رياست جمهوري در موسسه آموزش عالي جهاد دانشگاهي يزد برگزار شد:حسين صداقت نماينده محمود احمدي‌نژاد، محمدصادق جوادي حصار نماينده مهدي كروبي و عماد تشكري نماينده ميرحسين موسوي

یزدفردا :نشست انتخاباتي با حضور نمايندگان كانديداهاي مطرح رياست جمهوري در موسسه آموزش عالي جهاد دانشگاهي يزد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا : در اين نشست انتخاباتي كه با حضور دانشجويان موسسه برگزار شد، حسين صداقت نماينده محمود احمدي‌نژاد، محمدصادق جوادي حصار نماينده مهدي كروبي و عماد تشكري نماينده ميرحسين موسوي به بيان ديدگاه كانديداهاي خود در خصوص مباحث مطرح شده پرداختند.

حسين صداقت در خصوص برنامه‌هاي اقتصادي دولت كانديداي خود و نيز نحوه مواجه با بحران اقتصادي جهاني اظهار داشت: رويكرد احمدي نژاد با توجه به فعاليت‌هايي كه در حال انجام است، مشخص است.

جوادي يصار در پاسخ به اين سوال گفت: مواضع انتخاباتي كروبي طي روزهاي اخير در مطبوعات منتشر شده است و براي خروج از وضعيتي كه امروز در آن به سر مي‌بريم و آن را مطلوب نمي‌بينيم معتقديم بايد ابتدا آسيب شناسي كنيم كه چه عواملي ما را به اين وضع رسانده و سپس شرايط بازگشت به وضع مطلوب را فراهم آوريم، مهمترين بستري كه وضع ناهنجار اقتصادي امروز را رقم زده است، برنامه گريزي و قانون ستيزي است كه با احياء سازمان برنامه و بودجه زمينه بررسي قانوني و برنامه ريزي شده در كشور ايجاد مي‌شود.

وي دومين شرط تحقق فضاي مطلوب را رجوع به قانون و برنامه محوري عنوان كرد و گفت: قانون براي تحقق نيازمند حامياني است كه ما اين را در قالب برنامه حمايت از حقوق شهروندي ارائه كرده‌ايم. بحث بعدي در اقتصاد اين است كه در كشور ما دولت كلان سرمايه‌دار در تمامي مناسبات اقتصادي است كه در مرحله قبل تصميم گرفتيم با طرح حذف يارانه‌ها و دادن سوبسيد‌هاي مستقيم تعاملي بين دولت و ملت از عرضه و تقاضا ايجاد شود لذا در نظر داريم در اين دوره نيز براي هر ايراني بالاي 18 سال ميانگين 80 - 60 هزار تومان ماهيانه و از محل فروش فرآورده‌هاي نفتي پرداخت كنيم.

جوادي حصار در ادامه بحث به تعريف حقوق اقليت‌هاي مذهبي و مشاركت دادن آنها به عنوان اصول معطل مانده قانون اساسي اشاره كه كه نيازمند توجه است.

وي در خصوص رويكرد كروبي به دانشجويان و مشكلات دانشجويي نيز گفت: از بعد از انقلاب دانشجويان بايستي از فعاليت‌هاي سياسي خود اطمينان داشته باشند و آفت ستاره‌دار شدن دانشجويان بايد به طور جدي به آن پرداخته شود.

عماد تشكري در خصوص برنامه‌هاي اقتصادي كانديداي مورد نظرخود با اشاره به اينكه بسياري از برنامه‌ها بين دو كانديداي اصلاح‌طلب اختلاف چشمگيري ندارد، گفت: تاكيد بر اقتصاد ملي نيرومند از تاكيدات مهندس موسوي است چرا كه اگر اقتصاد كشوري ضعيف باشد در تمامي ابعاد ديگر نيز وابسته خواهد بود.

وي گفت: مهمترين هدف اقتصادي ما بازگشت به شرايط قبل از دولت نهم است. درآمد 300 ميليارد دلاري نفت صرف هزينه‌هاي جاري شده به طوري كه هزينه‌هاي جاري دولت نهم 5/1 برابر دولت‌هاي پيشين خود از بعد از انقلاب است و اين در حالي است كه اگر اين بودجه صرف هزينه‌هاي عمراني شه بود مطلوب بود لذا افزايش توليد در بخش صنعت و كشاورزي، كاهش تورم، احياء سازمان مديريت و برگشت به قانون برنامه توسعه رويكرد اقتصادي رويكرد اقتصادي دولت ميرحسين موسوي خواهد بود.

دومين سوال مطرح شده از نمايندگان حاضر در جلسه بيان ديدگاه‌هاي كانديداي مطرح مورد نطر خود در خصوص سياست خارجي بود كه جوادي حصار در اين خصوص گفت: اقتصاد ايران و سياست بين‌الملل بدون حل فصل مشكلات بين ايران و آمريكا البته از موضع حكمت و مصلحت نظام حاصل نخواهد شد و ما مي‌توانيم در پناه سياست به رونق اقتصادي كشور نيز كمك كنيم چرا كه اقتصاد جهاني وابستگي شديدي به مناسبات سياسي دارد و ما بدون هماهنگي و انسجام در سياست‌هاي داخلي و خارجي نمي‌توانيم به اهداف چشم انداز توسعه دست يابيم.

وي ادامه داد: لذا در سياسيت خارجي عادي سازي روابط با دنياي غرب به ويژه آمريكا جهت جلب سرمايه گذاري و اعتماد سازي جهاني خواهيم داشت و انرژي هسته‌اي را به سرانجامي معقول، منطقي و منفعت آفرين مي‌رسانيم تا عزت و اعتلاي ايران به عنوان كشور ثروتمند و داراي فرهنگ و پيشينه غني در سطح جهان حفظ شود.

عماد تشكري در اين خصوص گفت: تنش زدايي از شعارهاي اصلي و از حساسترين شعارهاي اصلاح‌طلبان خواهد بود چرا كه در جهان وضعيت خوبي نداريم و در ارتباطات خارجي دست به دامن كشورهايي هستيم كه براي ما منفعتي ندارند و لذا اگر از بهبود روابط با آمريكا صحبت مي‌شود اين ارتباط بر اساس منافع ملي و مصلحت كشور خواهد بود كه خوشبختانه دولت نهم فضاي صحبت از برقراري ارتباط با آمريكا را باز كرد.

وي ادامه داد: امروز كليات گروه هاي سياسي به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايستي از فضاي به وجود آمده از انتخابات اخير رياست جمهوري حداكثر استفاده را ببريم لذا اصلاح سياست خارجي بايد به سمتي برود كه به جاي تنش ايجاد كردن و كنكاش در مسائلي كه به ما ربطي ندارد، به دنبال تنش زدايي باشيم چرا كه سياست خارجي ما تحت شعارزدگي قرار گرفته است و بايد به سمتي برويم كه از انزواي سياسي در دنيا رها شويم.

صداقت نيز در اين خصوص گفت:‌ تنها دولت تصميم گيرنده سياست خارجي نيست در دولت اصلاحات بيشترين مدارا را در مناسبات سياسي خود داشتيم اما احمدي نژاد اقتدار ايراني را حفظ كرد و نامه او به بوش و اوباما روساي جمهور آمريكا نشان از حفظ اقتدار ايراني در كنار حفظ ارتباط خود با خارجي است.

وي ادامه داد: دفاع احمدي نژاد از مردم فلسطين دفاع از مظلوم در برابر ظلم ابرقدرت‌هاست كه در حكومت اسلامي به آن تاكيد شده است و سخنراني احمدي نژاد در ژنو ثابت كرد كه اسرائيل غاصب و نژادپرست است. تجربه به ما ثابت كرد كه كوتاه آمدن در مقابل قدرت‌ها نتيجه نداد و اقتدار دولت احمدي‌نژاد بود كه ايران را ثابت كرد.

در ادامه عماد تشكري به سوال بعد كه ارزيابي نمايندگان از حضور مردم و نيز تاثيرات حضور حداكثري بود، پاسخ داد و گفت: جمهوريت و اسلاميت نظام ما متكي بر آراء مردم است و با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري مجريان و برگزار كنندگان انتخابات بايد حداكثر شرايط و ملزومات را جهت حضور حداكثري مردم فراهم نمايند، تا كانديداها نيز از سلامت و صحت انتخابات اطمينان داشته و اين اطمينان بايد به هر نحوي در مردم نيز ايجاد شود كه راي آن‌ها تاثير گذار خواهد بود.

وي با تاكيد بر اينكه هر حركتي كه حضور حداكثري را خدشه‌‌دار كند، مصلحت نيست، اظهار اميدوراي كرد: با درستي تصميم گيري و انجام بهتر فعاليت از سوي صدا و سيما شاهد حضور بيشتر مردم باشيم چرا كه اگر حضور حضور بالاي 60 درصد باشد،‌ نتيجه به نفع كشور و فضا به نفع اصلاحات خواهد بود.

صداقت نيز در پاسخ به اين سوال با تاكيد بر اينكه ستادهاي احمدي‌نژاد به صورت مردمي تشكيل خواهد شد، گفت: اصل عزت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران و حفظ نظام است و اگر بالاي 40 ميليون نفر در انتخابات شركت كنند، هر كس راي بياورد من شاكر خداوند خواهم بود.

جوادي حصار اولين نتيجه حضور حداكثري مردم را ثبات پايداري و انعكاس آن و اقتدار نظام به جامعه جهاني عنوان كرد و افزود: جمهوري اسلامي محصول تعاملات درون مجموعه‌اي و نتيجه آراء مردم ايران است لذا هر چقدر حضور گسترده‌تر و آگاهانه‌تر و عميق تر باشد، سوالات و ابهامات بدانديشان و بدخواهان نظام در بيرون از مرزها كمرنگ‌تر خواهد شد و به اقتدار نظام كمك بيشتري مي‌كند.

وي ادامه داد: هر چقدر مشاركت مردم افزون‌تر باشد، به جهت اينكه شفاف رقابت مي‌كنيم امكان راي آوري كانديداي مورد نظر اصولگرايان كمتر خواهد بود لذا تلاش داريم مشاركت را افزايش داده و اكثريت را پاي صندوق بياوريم و تلاش ما اين بود كه هر كانديدايي كه بتواند بخشي از آراء را به مشاركت دعوت نموده و آراء خاموش را نيز جذب كند، را به صحنه بياوريم و از مهندس موسوي نيز مي‌خواهيم تا آخرين لحظات حضور داشته باشد.

شايان ذكر است، در پايان اين نشست خبري سوالات دانشجويان از سه نماينده مطرح و اين افراد به سوالات در مباحث سياسي و سياست خارجي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به بحث پرداختند.

همچنين در اين نشست از نماينده محسن رضايي نيز دعوت به عمل آمده بود كه در جلسه حضور نيافت