زمان : 28 Dey 1400 - 17:02
شناسه : 170837
بازدید : 5312
رونق گردشگری ورزشی در بافق با ثبت ملی سایت پروازی ارم مسئول کمیته پاراگلایدر هیات انجمن‌های ورزشی بافق: رونق گردشگری ورزشی در بافق با ثبت ملی سایت پروازی ارم مسئول کمیته پاراگلایدر هیات انجمن‌های ورزشی بافق گفت: ثبت ملی سایت ارم این شهرستان، شرایط برگزاری مسابقات و حضور خلبان‌های مطرح کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش یزدفردامجتبی شاهپورزاده گفت: علاقه‌مندان به این رشته زیاد هستند، اما به دلیل بالا بودن هزینه‌های آموزش، تعداد محدودی در شهرستان آموزش دیده‌اند.

سرپرست فرمانداری بافق هم اظهار داشت: این سایت به زیرساخت و تاسیسات زیادی نیاز ندارد و به طور بکر و طبیعی قابل استفاده است.

محمدعلی صمیمی افزود: نیاز است این سایت به نام این مجموعه ثبت شود چراکه زمین با منطقه حفاظت شده کوه بافق تداخل دارد.

وی بیان داشت: متولیان امر در شهرستان باید به نقطه مشترکی برسند تا پیگیری‌های بعدی انجام و به محیط زیست کشور ارجاع داده شود.

یکی از استادان پاراگلایدر نیز گفت: سایت ارم یکی از سایت‌های منحصر به فرد برای پاراگلایدر محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته کار‌های مطالعاتی آن انجام شده است.

مهدی خبره دست ادامه داد: مزیت این ورزش این است که احتیاج به جاده دسترسی ندارد و لازم نیست محیط زیست تخریب و کاربری آن تغییر داده شود. حسن دیگر هم پرواز از سطح هموار زمین تا ارتفاع ۶۰۰ متر است.

وی تأکید کرد: در سطح استان بیش از ۲۰۰ نفر آموزش دیدند، ولی تعداد فعالین حدود ۴۰ نفر است.