زمان : 01 Khordad 1388 - 00:42
شناسه : 17046
بازدید : 4288
سردبير گلنار تفت: مسوولين در حال حاضر بيشتر به طرف صدا و سيما جذب شده‌اند سردبير گلنار تفت: مسوولين در حال حاضر بيشتر به طرف صدا و سيما جذب شده‌اند

یزدفردا "سردبير نشريه گلنار تفت در خصوص مشكلات نشريات محلي استان و لغو مجوز 6 نشريه استان به دليل عدم انتشار،خواستار شد: مسوولين كه در حال حاضر بيشتر به طرف صدا و سيما جذب شده‌اند به نشريات نيز اهميت بدهند و با آنان همكاري كنند.

محمدرضافلاح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وادب ايسنا-منطقه يزد، گفت: براي جذب نيروهاي متخصص و جديد نشريات نيازمند بودجه كافي و توجه ويژه هستند.

وي افزود: امروزه فقط قشر خاصي به مطبوعات توجه دارند و توجه جوانان نيز در كمترين ميزان خود است.

فلاح بيان كرد: عدم فرهنگ مطالعه بين مردم و مسوولين و عدم حمايت مالي از طرف مسوولين موجب شده است كه نشريات از رونق و ميزان چاپ، بيشتر به سوي ضعف پيش بروند.

وي همچنين تاكيد كرد:‌ در جامعه ما اشتراك نشريات براي مردم فرهنگسازي نشده است و مردم براي مطالعه نيز حاضر به پرداخت هزينه‌هاي بسيار پايين هستند.

فلاح بر مشكل مالي نشريات تاكيد كرد و گفت: امكانات قابل قبولي در اختيار نشريات قرار نمي گيرد و نشريات براي آموزش نيروي جديد نيازمند بودجه است و در صورت عدم رسيدگي نمي‌تواند از نيروهاي متخصص و جديد استفاده كند و به روش قديمي منتشر مي‌شود.

وي با بيان اين مطلب كه عدم فرهنگ مطالعه در بين مردم و مسوولين بر ميزان چاپ نشريات تاثير منفي دارد، گفت: اميدواريم مسوولين فرهنگي، استانداري و فرمانداري و اداره ارشاد و... بيشتر به اين مسائل توجه كنند.

فلاح خواستار شد: مسوولين كه در حال حاضر بيشتر به طرف صدا و سيما جذب شده‌اند به نشريات نيز اهميت بدهند و با آنان همكاري كنند.

سردبير نشريه گلنار تفت در پايان به انتقادها و واكنش‌هاي تند مسوولين با نشريات اشاره كرد و افزود: نشريات با كوچكترين انتقاد از مسوولين مورد واكنش تند آنها واقع مي‌شوند كه به خودي خود موجب دلسردي در چاپ نشريه و از دست رفتن انگيزه مي‌گردد.

یزدفردا