زمان : 31 Ordibehesht 1388 - 16:41
شناسه : 17040
بازدید : 8289
حجه الاسلام  غضنفری (کارشناس قرآن و عترت و مدرس دانشگاه ):لایحه ای به نام لایحه رفع تبعیض علیه زنان به مجلس ششم رفت که در ان حدود یکصد مورد خلاف حکم صریح اسلام وجود داشت که از جمله آنها حق داشتن چند شوهر برای یک زن و ازدواج همجنس ( مرد با مرد و زن با زن ) بود! حجه الاسلام غضنفری (کارشناس قرآن و عترت و مدرس دانشگاه ):لایحه ای به نام لایحه رفع تبعیض علیه زنان به مجلس ششم رفت که در ان حدود یکصد مورد خلاف حکم صریح اسلام وجود داشت که از جمله آنها حق داشتن چند شوهر برای یک زن و ازدواج همجنس ( مرد با مرد و زن با زن ) بود!

سخنی در باره ی لایحه (رفع تبعیض علیه زنان)

حجه الاسلام مجید غضنفری 

مدرس معارف و متخصص در علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد یزد

متاسفانه در سالهای سیطره اصلاح طلبان بر قوای مجریه و مقننه ، لایحه ای به نام لایحه رفع تبعیض علیه زنان به مجلس ششم رفت که در ان حدود یکصد مورد خلاف حکم صریح اسلام وجود داشت که از جمله آنها حق داشتن چند شوهر برای یک زن و ازدواج همجنس ( مرد با مرد و زن با زن ) بود! حتی عنوان این لایحه نیز توهین به اسلام و قرآن است گو اینکه قرآن کریم و احکام نورانی آن باعث تبعیض و ظلم در حق زنان شده و این لایحه در صدد رفع آن است !!

در طول تاریخ قانون گذاری از زمان تشکیل مجلس شورا در دوران قاجار تاکنون حتی در هیچ دولت طاغوتی چنین هجمه عجیبی به احکام اسلام نگردیده و این حجم وسیع زیر پا گذاشتن احکام الهی دیده نشده است .

اما آنچه که باعث این نوشتار شد آنست که در آستانه انتخابات ، عده ای با طرح مجدد لایحه ی مذکور ، با نادیده گرفتن محکمات قرآن کریم در پی تحقق اهداف شخصی و گروهی خود هستند و لذا بر هر مسلمان آگاهی که توان دفاع از حریم احکام الهی را دارد لازم است در این راستا روشنگری نماید .

یکی از محکمات واصول خدشه ناپذیر قرآن کریم اختصاص حق تشریع (قانون گذاری) به ذات اقدس حق است قرآن کریم می فرماید (ان الحکم الا لله ) تشریع منحصرا حق خداست (یوسف/67 ) و می فرماید (والله یحکم لامعقب لحکمه) خدا حکم میدهد و هیچ کس حق تعقیب (تغیر به زیاده و نقصان) حکم او را ندارد (رعد/41 ) خداوند کسی که خود را در مصدر تشریع قرار داده و بی اعتنا به احکام الهی قانون بسازد طاغوت نامیده است . طاغوت مبالغه واژه طغیان به معنای کثیر الطغیان است
ویژگی های طاغوت از نظر قرآن کریم اینهاست :

- در راس هرم کفر و ولی کفار است. (والذین کفروا اولیاوهم الطاغوت) (بقره/257 )

- کفربه طاغوت واجب است (کفر مقدس) (فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروه الوثقی) هر کس به طاغوت کافر شود و به خدا ایمان آورد به ریسمان محکم الهی چنگ زده است. (بقره/256 )

- کفربه طاغوت قبل از ایمان به خداست ( و ایمان بدون این کفر مقبول نیست!) کما اینکه از آیه ی سابق هویدا است.

- سرلوحه برنامه های انبیاء دوچیز بوده است یکی توحید و دیگری پرهیز از پیروی طاغوت (نحل/36 )


- کسی که به حکم الهی حکم نکند ( وبه حکم طاغوت حکم نماید) کافر است (مائده/44 )


- مسلمانی که داوری نزد طاغوت ببرد ایمانش خیالی (و پوشالی می باشد (نساء/60 )

- آیات بسیاری باحساسیت منحصر به فرد بر این حقیقت تاکید دارند وخداوند منحرفان بنی اسرائیل که به خدا بی اعتنایی نموده و به حکم طاغوت تن دادند را عبادت گران طاغوت معرفی نموده است (مائده/60 )

در آیات 44 تا 46 مائده کسانی را که حاضر نیستند به احکام الهی حکم دهند در سه آیه ی متوالی کافرو فاسق و ظالم نامیده است و از این مجموع معلوم می گردد جایگاه کسانی که این گونه اند در اسلام چیست ؟!

به اجماع و اتفاق رای تمام علمای شیعه بلکه تمام فقهای اسلام اعم از شیعه وسنی هر کس از روی علم یکی از ضروریات دین را انکار کند از اسلام خارج و کافر محسوب می گردد واحدی از صاحب نظران امت اسلامی در این حکم تردید و اختلاف نکرده است و بی تردید هر کس برخلاف یک حکم الهی و جایگزین کردن حکم مخالف آن اقدام یا اصرار کند جرمی بزرگتر از جرم منکر حکم ضروری دین را مرتکب شده و هیچ مدعی مسلمانی نمی تواند این حقیقت واضح را انکار نماید .

متاسفانه عده زیادی که عنوان نماینده مردم را یدک می کشند بی اعتنا به اعتراض مراجع تقلید و با تغافل از نصوص قران کریم و روایات متواتر عالما عامدا برتصویب آن پای فشردند که به لطف الهی با ایستادگی محکم شورای نگهبان و اعتراضات ملت مسلمان پرونده سیاه آن مسدود و لکه ننگ آن برای کسانی ماند که به تعبیر امیر المومنین حضرت علی (ع) در مورد اسلام ظاهری آنان این است که (نبت المراعی علی دمنکم ) امروز عده ای دیگر که برای رسیدن به ریاست حاضرند هر ارزشی را زیر پا گذارند تا مگر کمی بالاتر روند دوباره سعی در باز کردن این پرونده سیاه دارند و گمان می کنند می توان با این دستاویز نظر قشر عظیم زنان جامعه را به خود معطوف نموده آراء آنها را از این راه به نفع خود مصادره کرده اما غافلند که ملت ایران عمیقا به اسلام پای بند بوده و هرگز حتی در زیر سایه ی هیچ طاغوت ستمگر و زور مداری نیز تن به کفر نداده و به احکام نورانی اسلام پشت پا نزده است . ملتی که در طول انقلاب و جنگ خون بهترین فرزندانش را برای اقامه احکام الهی نثار نمود
امروز نیز در مقابل این صادین عن سبیل الله خواهد ایستاد . آری این کار فقط یک ثمره دارد و آن کنار رفتن ماسک نفاق از باطن کفر آلود عده ای است که از اجابت دعوت الهی در گذشته خود به سختی پشیمانند.
(فلما زاغو ازاغ الله قلوبهم والله لا یهدی القوم الفاسقین هنگامی که آنها از حق منحرف شدند خداوند قلوبشان را منحرف ساخت و خدا فاسقان را هدایت نمی کند) ( صف /5 )
جهت مطالعه بیشتر این موضوع پایان نامه اینجانب با عنوان قانون و قانون گذار از دیدگاه قرآن مجید توصیه می شود .
خداوندا به ما توفیق بصیرت در دین و شناخت احکام دینت و عمل به آنها و مخالفت با هوای نفس را عطا فرما .




یزدفردا