زمان : 07 Dey 1400 - 11:33
شناسه : 170397
بازدید : 4091
برگزاری جشنواره ملی "پارچه فجر" در یزد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد: برگزاری جشنواره ملی "پارچه فجر" در یزد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری دومین جشنواره ملی پارچه فجر در بهمن ماه خبر داد.

به گزارش یزدفردامجید جوادیان زاده در کارگروه مد و لباس استان هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی طراحان هنری و صنعتگران، تجلیل از پیشکسوتان طراحی پارچه، گردآوری طرح‌های پرفروش و ابداعی، ومعرفی پارچه‌های سنتی ذکر کرد.

وی افزود: کارگروه یاد شده از سال ۹۷ در استان یزد فعال شد و هدف از آن نیز ساماندهی و جهت گیری بهتر مجموعه فعالیت‌های حوزه مد و لباس است تا مد و لباس را به حوزه‌های مختلف پیوند زنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ جلسه در حوزه مد و لباس در استان برگزار شده است، گفت: همچنین ۱۶ نمایشگاه مد و لباس در فضا‌های فرهنگی استان برگزار شده که رویکرد آن‌ها بحث‌های فرهنگی و هنری و ارائه توانمندی‌های حوزه مد و لباس استان است.

جوادیان زاده تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور به پیشنهاد استان، اولین جشنواره ملی پارچه فجر به میزبانی یزد برگزار شد و در کنار آن نیز چهار رویداد مجازی حوزه مد و لباس، برگزاری نمایشگاه مجازی دست دوخته‌های هنرمندان در حوزه مد و لباس، برگزاری جشنواره لباس تئاتر، صدور سه مجوز موسسه تک منظوره هنری در حوزه مد و لباس برگزار شد.

وی اهدای کتاب‌های تخصصی به هنرمندان و فعالات عرصه مد و لباس با شعار با کتاب در خانه بمانیم، خرید کتاب در حوزه مد و لباس و طراحی پارچه را از جمله اقدامات کارگروه مد و لباس در استان نام برد.

جوادیان زاده گفت:پیشینه حوزه مد و لباس در استان یزد برای ما به عنوان فرهنگ و هویت نیز شناخته می‌شود و اگر تاریخ خود را بررسی و واکاوی کنیم بخش عمده آن به صنعت نساجی و حوزه مد و لباس بر می‌گردد که امیدواریم با نگاه دقیق بتوانیم این بخش را بازیابی و معرفی کنیم و استمرار لازم را داشته باشیم.