زمان : 30 Ordibehesht 1388 - 18:09
شناسه : 17025
بازدید : 4173
خبر پرتاب موشك سجيل 2 در صدر اخبار رسانه‌هاي عربي قرار گرفت خبر پرتاب موشك سجيل 2 در صدر اخبار رسانه‌هاي عربي قرار گرفت


  خبرگزاري كويت خبر پرتاب موشك سجيل 2 از سوي رئيس جمهور ايران را بلافاصله پس از اعلام آن در راس اخبار خود قرار داد و با تيتري نوشت: "ايران با موفقيت موشك دوربرد زمين به زمين سجيل2 را شليك كرد ".
اين خبرگزاري گزارش داد كه محمود احمدي‌نژاد امروز در جمع هزاران نفر از مردم شهر سمنان به نقل از وزير دفاع ايران اظهار داشت: موشك سجيل 2 كه داراي فناوري بسيار پيشرفته‌اي است و با سوخت جامد كار مي‌كند و برد بسيار بالايي دارد كه از سمنان شليك شد و در نقطه هدف فرود آمد.
خبرگزاري كويت همچنين با اشاره به اينكه تلويزيون ايران تصاوير زنده از شليك موشك را به نمايش گذاشته، نوشت: احمدي نژاد از شليك موشك سجيل 2 به عنوان پيشرفت مهم عملي كشورش استقبال كرد.
پايگاه خبري "محيط " نيز تنها دقايقي پس از انتشار خبر پرتاب موشك سجيل 2 ايران خبر را با اين تيتر منتشر كرده كه "ايران موشك پيشرفته‌اي را پرتاب كرد و احمدي‌نژاد قول داد با دشمنان مقابله مي‌كند ".
اين پايگاه خبري نوشت: جمهوري اسلامي ايران امروز چهارشنبه اعلام كرد كه موشكي با برد نزديك به دو هزار كيلومتر را با موفقيت پرتاب كرده است و احمدي‌نژاد، رئيس جمهور ايران نيز تاكيد كرد كه تهران از هيچ حقي از حقوق خود در زمينه برنامه هسته‌اي و غيره نمي‌گذرد.
محيط آورده است: احمدي‌نژاد همچنين تهديد كرد كساني كه درصدد حمله به ايران باشند با ضربه شديد ايران مواجه خواهند شد.
پايگاه خبري "سي‌ان‌ان " عربي نيز ضمن بازتاب اين خبر آن را در صدر اخبار خود قرار داد و گزارش داد: ايران از پرتاب موشكي خبر داد كه قادر است اروپا را نيز هدف قرار دهد. "
سي‌ان‌ان در عين حال تلاش كرد كه آزمايش اين موشك را تهديدي براي كشورهاي ديگر قلمداد كند و به نقل از كارشناسان مدعي شد كه موشك جديد، اسرائيل و جنوب شرق اروپا را در تيررس حمله جمهوري اسلامي ايران قرار مي‌دهد و اين در حالي است كه ايران مكررا در حل آزمايش موشكي است.
اين پايگاه خبري آورده است: احمدي نژاد امروز با اعلام اين خبر تاكيد كرد كه ده‌ها قطعنامه بين‌المللي موضع ايران را در قبال برنامه هسته‌اي متزلزل نمي‌كند.
خبرگزاري فرانسه نيز ابتدا در خبر فوري با اين تيتر نوشت: ايران موشك جديدي موسوم به سجيل را پرتاب كرد " و سپس به بازتاب اظهارات احمدي‌نژاد درباره پرتاب اين موشك پرداخت و گزارش داد: كشورهاي غربي نگران برنامه موشك‌هاي بالستيك هستند.
خبرگزاري فرانسه همچنين در خبري ديگر با اين تيتر نوشت "احمدي‌نژاد تاكيد كرد ايران هرگز دست از برنامه هسته‌اي خود برنمي‌دارد. "
بنابر اين گزارش، رئيس جمهور ايران امروز اعلام كرد كه حتي اگر تهران با تحريم‌هاي بين‌المللي جديد مواجه شود اما دست از برنامه هسته‌اي خود برنمي‌دارد.
پايگاه خبري ايلاف وابسته به عربستان سعودي، روزنامه فلسطيني القدس، پايگاه اينترنتي الانتقاد و خبرگزاري ريا نووستي عربي، پايگاه خبري "المسلم " ‌و "بي‌سي عربي " نيز اخبار مربوط به پرتاب موفقيت آميز موشك سجيل 2 ايران را بازتاب دادند.