زمان : 30 Ordibehesht 1388 - 16:18
شناسه : 17019
بازدید : 6319
در اعتراض به بازگشت استاد اخراجی دانشگاه یزد به اين دانشگاه منتشر شد :نامه تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه يزد خطاب به رئيس قوه قضائيه :آيا به آثار و عواقب حضور اين شخص در دانشگاه انديشيده‌ايد؟ در اعتراض به بازگشت استاد اخراجی دانشگاه یزد به اين دانشگاه منتشر شد :نامه تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه يزد خطاب به رئيس قوه قضائيه :آيا به آثار و عواقب حضور اين شخص در دانشگاه انديشيده‌ايد؟

یزدفردا "تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه يزد در نامه‌اي خطاب به آيت الله هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضائيه خواستار عدم بازگشت «م. آ»، استاد اخراجی اين دانشگاه شدند.
متن نامه‌ تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه يزد شامل انجمن اسلامي دانشجويان، بسيج دانشجويي و جامعه اسلامي دانشجويان خطاب يه آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي رئيس قوه قضائيه به شرح ذيل است:
آن زماني كه معمار كبير انقلاب مبدأ تحولات را در دانشگاه مي‌ديد و اصلاح دانشگاه را اصلاح مملكت مي‌دانست، بدون شك نگاهي ژرف به آينده‌اي داشت كه جوانان دانشجو با روحيه مطالبه‌گر و عدالت‌خواه خود هرگونه كژي و ناراستي را از عرصه مقدس دانشگاه بزدايند، و امروز كه جانشين خلف ايشان تحقق «دانشگاه اسلامي» را از جنبش دانشجويي مطالبه مي‌كند، تشكل‌هاي دانشجويي خود را موظف به تلاش در راه رسيدن به اين آرمان انقلابي و ديني مي‌دانند و قطعا در برابر هر مانع و فسادي بر سر اين راه، ايستادگي كرده و اجازه نمي‌دهند چهره دانشگاه مخدوش شود.
سال گذشته شاهد جنجالي بوديم كه به خاطر اصرار به بازگشت يك استاد ...... و با سوء‌سابقه اخلاقي به كرسي استادي دانشگاه و مقاومت رئيس دانشگاه يزد بوجود آمده و تا مدت‌ها وقت و انرژي تشكل‌هاي دانشجويي را صرف خود كرده بود و عامل مكدر شدن ذهن قاطبه دانشجويان اين دانشگاه شده بود.
خوشبختانه تلاش و پيگيري دانشجويان ارزشي دانشگاه يزد مانع بازگشت اين استاد به دانشگاه شد و البته هشداري نيز به مسئولين قضايي و وزارت علوم داده شد تا بار ديگر با سهل‌انگاري در اتخاذ چنين احكامي خشم دانشجويان را برنيانگيزند، اما گويي قوه قضائيه و ديوان عدالت اداري با بي‌توجهي به واكنش‌هاي دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي، بار ديگر حكم به انفصال از خدمت رياست دانشگاه يزد به جرم مقاومت در برابر بازگشت استاد بدسابقه زده و راه را براي حضور وي به عرصه استادي دانشگاه هموار كرده است!
مگر فراموش كرده‌ايد حساسيت خميني كبير را به پالايش اساتيد و تربيت اسلامي دانشجويان؟ آيا هنوز به اين نتيجه نرسيده‌ايد كه بازگشت شخصي با سوءسابقه اخلاقي به صحن مقدس دانشگاه، آن هم در كسوت استادي به صلاح نبوده و خلاف اصول دانشگاه تمدن‌ساز اسلامي و فرمايشات امام خميني‌(ره) و رهبر معظم انقلاب است؟
شما كه بهتر مي‌دانيد تربيت اسلامي دانشجو وابسته به اخلاق و رفتار استاد است. آيا فراموش كرده‌ايد اعتراضات گسترده دانشجويان دانشگاه يزد را در سال گذشته كه با تجمع و راهپيمايي و قرائت بيانيه‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي همراه بود؟ آيا به آثار و عواقب حضور اين شخص در دانشگاه انديشيده‌ايد؟ فكر نمي‌كنيد دانشجويان ارزشي و متدين دانشگاه يزد حضور او را برنمي‌تابند و اعتراض خود را اين بار محكم‌تر از گذشته نشان دهند؟
ما تشكل‌هاي دانشجويي يزد خود را موظف به پاسداري از حريم مقدس دانشگاه دانسته و مطمئنا در برابر حكم ديوان عدالت اداري ساكت نخواهيم ماند و همان‌طور كه قبلا نيز طي نامه‌اي اعلام كرده بوديم، هيچگونه مسئوليتي را در قبال عواقب حضور اين فرد در دانشگاه به عهده نخواهيم گرفت. چشم اميد ما براي حل اين مساله تنها به اثرگذاري حضرتعالي دوخته شده است، لذا خواهشمنديم حضرتعالي و مسئولين ذيربط هر چه سريع‌تر به اين پرونده خاتمه داده و اذهان دانشگاهيان يزد را نسبت به اين مساله بيش از پيش مشوش نكنند.

یزدفردا