زمان : 30 Ordibehesht 1388 - 02:19
شناسه : 17003
بازدید : 4765
پيام تسليت مهدی کروبی به مناسبت رحلت آيت‌الله‌العظمي بهجت پيام تسليت مهدی کروبی به مناسبت رحلت آيت‌الله‌العظمي بهجت

یزدفردا "در پی ارتحال جانسوز عالم متقی، فقيه عاليمقام و مرجع تقليد شيعيان جهان، آيت‌الله‌العظمی بهجت (قدس‌سره‌الشريف)، مهدی کروبی پيام تسليتی صادر كرد.
به گزارش روابط عمومی اعتماد ملی متن اين پيام بدين شرح است:« ارتحال ملكوتی عالم ربانی، فقيه صمدانی و مرجع عاليقدر تقليد شيعيان جهان، حضرت آيت‌الله العظمی بهجت (قدس‌الله‌ نفسه الزكيه) كه ساليان پربركت عمر شريفشان در اكتساب علم و تقوا و ورع و خدمت به اسلام و انقلاب و حوزه‌های علميه صرف شد مصيبتی عظيم و جانفرساست.

بی‌ترديد ضايعة فقدان جانگداز اين فقيه و عارف عاليمقام كه به تصريح قاطبة صالحان، در رديف ابرار و از زمرة اولياء‌الله محسوب بودند، ثلمه‌ای جبران‌ناپذير بر امت بزرگ اسلامی است. جهان تشيع اينك در سوگ نيكمردی نشسته است كه به عنوان يكی از مبرزترين استوانه‌های علم و فقاهت در روزگار ما، دانايی و فرزانگی را با تزكية نفس در عالی‌ترين مراتبش جمع آورده و شفابخش و سرچشمة خير و بركت بود. ايشان در طول حيات شريفشان با تعليم و تربيت شاگردان بی‌شمار و ترويج علوم آل محمد(ص) منشأ خدمات ارزنده‌ای به اسلام و مكتب تشيع گرديدند و قطعاً بركات آن به عنوان باقيات صالحات موجبات تعالی روزافزون روح بلند آن بزرگوار خواهد بود.

اينجانب اين مصيبت جانكاه را به ملت شریف ابران و خصوصاً بيت داغدار و فرزندان مكرم ايشان و بویژه مردم شریف گیلان و مقلدان آن عالم عظیم الشان تسليت عرض كرده، از آستان حضرت حق، مغفرت و رضوان و رحمت واسعه‌ و حشر با صلحا و ابرارش را برای آن بزرگوار مسئلت دارم .

یزدفردا